Niekam ne paslaptis, jog vis daugiau kompanijų, o taip pat ir įvairių startuolių, investuoja į oro taksi, kurie gali pakilti nusileisti vertikaliai. Tokių transporto priemonių tikslas yra pasiūlyti trumpas keliones tarp miestų, kurios ateityje galėtų pakeisti įprastinius automobilius. Vertikaliai kylantis orlaivis nereikalauja didelės erdvės savo pakilimui, todėl juos būtų galima naudoti itin plačiai.

Nyderlanduose įsikūręs tarptautinis automobilių gamybos koncernas „Stellantis“, kartu su „Archer Aviation“, kur elektrinį vertikalaus kilimo ir nusileidimo orlaivį. Apie tokį bendradarbiavimą buvo skelbiama dar 2023 metų pradžioje, o dabar pasirodė ir nauja informacija.

„Archer Aviation“ paskelbė apie principinį susitarimą su „Stellantis“, pagal kurį automobilių gamintojas padengs iki 370 mln. JAV dolerių su darbo jėga susijusių išlaidų, kad būtų paremtas planuojamas taksi lėktuvų gamintojo orlaivių skaičiaus didinimas.

Šis finansavimas suteiks „Archer“ prieigą prie labai reikalingo kapitalo, kad būtų galima finansuoti „Midnight“ orlaivių gamybą iki 650 vienetų per metus. Birželio mėnesio pabaigoje bendrovė turėjo 360 mln. JAV dolerių grynųjų pinigų ir pinigų ekvivalentų.

„Archer“ planuoja gaminti „Midnight“ orlaivius, kuriais gali skristi keturi keleiviai ir pilotas, o jų nuotolis – 100 mylių (161 km), Kovingtone, Džordžijos valstijoje. Lėktuvas skirtas trumpoms maždaug 20 mylių kelionėms „back-to-back“, tarp kurių įkrovimo laikas trunka maždaug 10 minučių.

Bendrovė „Stellantis“, kuri yra didžiausia „Archer“ akcininkė, kas ketvirtį gaus bendrovės akcijų, atsižvelgiant į patirtas darbo sąnaudas. Kompanijos generalinis direktorius Carlosas Tavaresas teigė, kad nebrangių oro taksi idėja atitinka automobilių gamintojo tikslą „ieškoti novatoriškų prieinamo judumo sprendimų“.

Elektrinių vertikaliai kylančių ir besileidžiančių orlaivių (eVTOL) pramonė susiduria su akumuliatorių ir infrastruktūros kliūtimis, jai reikia lėšų gamybai didinti, tačiau dar reikia gauti sertifikatą, kad galėtų vežti keleivius JAV.

Apie galimą perėjimą nuo franšizės prie agentūros automobilių sektoriuje jau daug rašyta. Kadangi yra palyginti nedaug pavyzdžių, kuriais būtų galima remtis, gausu pagrįstų spekuliacijų. Aišku tik tai, kad bet koks reikšmingas perėjimas prie agentūrų veiklos sutrikdys automobilių pardavimo dinamiką, kuri egzistuoja beveik tiek pat laiko, kiek ir automobiliai.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas