Greta pramonės senbuvių, tokių kaip japonų „Toyota“, švedų „Volvo“ ar vokiškojo „Mercedes-Benz“, iškyla naujokų, pavyzdžiui, amerikiečių „Tesla“, o dabar Europoje vis aukščiau galvą kelia ir Kinijos elektra varomų modelių gamintojai.
Galiausiai praeityje kuklesni prekių ženklai taip pat veržiasi pirmyn ir užkariauja europiečių širdis nuosekliai gerėjančiu kainos ir kokybės santykiu. Pastaruoju metu tai padaryti pavyko korėjiečių „Kia“ ar čekų „Škoda“ bendrovėms. Tad kaip susiorientuoti informacijos jūroje ir rasti atsakymus į klausimą apie patikimus gamintojus?
Patikimesni būdai
Automobilių apžvalgininkas, konkurso „Lietuvos metų automobilis“ vertinimo komisijos narys Justas Lengvinas sako, kad vienas iš paprastesnių ir patikimesnių būdų – atkreipti dėmesį į apibendrintas specialistų ataskaitas, kuriose pateikiami statistiniai daugybės automobilių įvertinimai. Pagrindinis tokių ataskaitų privalumas yra jų reprezentatyvumas ir išsamumas. Paprastai jose pateikiamos išvados apie daugybės tūkstančių transporto priemonių būklę arba su jų gedimais susiję duomenys, todėl dėl informacijos tikslumo iki minimumo sumažėja galimos paklaidos.
„Pavyzdžiui, tikrąjį, ne rinkodaros suformuotą, automobilių patikimumą labai gerai atspindi įvairių rinkos tyrimų, techninių apžiūrų ar automobilininkų klubų subendrintos ataskaitos, kuriose pateikiamas platus patiriamų problemų vaizdas. Kitas privalumas – jose galima aiškiai išskirti konkrečių modelių patikimumą ir matyti, kaip gamintojams sekasi jį didinti, nes ataskaitos skelbiamos bent kas metus. Galima palyginti istorinius duomenis, regėti atskirų prekių ženklų progresą arba nuosmukį“, – pastebi specialistas.
Štai didžiausias Europoje, 21 mln. narių vienijantis Vokietijos automobilininkų klubas ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) skelbdamas 2023-ųjų transporto priemonių patikimumo indeksą įvertino 20 gamintojų deleguojamus 155 modelius, kurių amžius siekė nuo trejų iki dešimties metų. Klubas šį reitingą suformavo remdamasis 2022 metų pagalbos keliuose iškvietimo skaičiais 1000 registruotų automobilių.
Paaiškėjo daugumai gamintojų taikytina gera tendencija – kuo naujesnis automobilis, tuo mažesnis jam tenkantis remonto pagalbos iškvietimų skaičius. Tačiau įdėmiau narstant atskirus modelius galima užčiuopti daugiau įdomybių.
Štai Vakarų Europoje itin populiarių mažųjų automobilių segmente spindi tokie modeliai kaip „Škoda Fabia“, „Audi A1“ ar „Citroën C3“. 2017 metų gamybos „Škoda“ mažyliui teko tik 4,8 gedimo tūkstančiui automobilių, „Audi“ fiksavo dar geresnį – 2,6 – rodiklį, o C3 modelis taip pat gedo retokai – 5 iš tūkstančio.
Tarp gerokai mažiau patikimų automobilių buvo galima išskirti tų pačių gamybos metų „Renault Clio“ (16,4), „Ford Fiesta“ (13,7) ar „Opel Corsa“ (11,2). „Toyota Yaris“ rodiklis siekė 8,9.
Galima užčiuopti tendenciją
Žvelgiant į minimų modelių rezultatus, mažėjant jų amžiui, daugumos rodikliai tampa dar geresni. Štai minėtos „Škoda Fabia“ gedimų rodiklis su kiekvienais vėlesniais gamybos metais mažėjo, kol 2020-aisiais pagamintam modeliui jau teko tik 2,9 gedimo tūkstančiui vienetų. Minėto „Audi A1“ gedimai atitinkamai susitraukė iki 1,5 karto, o silpnoką rezultatą demonstravusi „Corsa“ patobulėjo, tad naujos kartos modelis buvo įvertintas 3,3 rodikliu.
J. Lengvino teigimu, nagrinėjant tokias ataskaitas galima išsklaidyti ir ne vieną gajų stereotipą ar atsikratyti nepagrįstų baimių dėl vieno ar kito patinkančio modelio. Be to, matomas nuoseklus gamintojų progresas leidžia suprasti, ar kurio nors modelio geri rezultatai tebuvo vienadienis pasiekimas, ar yra tendencija.
„Jeigu vienas gamintojo modelis ataskaitose užsitarnauja patikimo automobilio vardą, o kiti demonstruoja toli gražu neįkvepiančius rezultatus, gali kilti visokių minčių dėl vienadienės sėkmės. Kitas reikalas, jeigu daugiau vieno prekių ženklo automobilių rodo gerus rezultatus. Tuomet akivaizdu, kad gamintojas tobulina visus gamybos procesus ir tiesiog kyla į kitą lygį“, – paaiškina pašnekovas.
Žvelgiant į minėtą ADAC 2023 metų reitingą matyti, kas pelnė geriausius įvertinimus visoje Europoje ir Lietuvoje labai populiariame mažųjų miesto visureigių segmente. Vertinant naujesnius, 2020 metų gamybos modelius, gerai pasirodė „Volkswagen“ grupės atstovai.
Tarp jų vėl blykstelėjo „Škoda“ su mažiausiuoju krosoveriu „Kamiq“, kurio gedimų vidurkis tūkstančiui automobilių siekė 1,4, o „Volkswagen T-Cross“ užfiksavo 1,7 rodiklį. Prasčiau sekėsi 2020 metų gamybos „Renault Captur“ (11,5), „Opel Crossland“ (8,3) ar „Hyundai Kona“ (9,4). ADAC reitinge visiškai neturi kuo pasigirti ir „Toyota C-HR“ (22,3).
Tarp didžiųjų – išryškėję lyderiai
Didesnių, tarp šeimų populiarių kompaktinių krosoverių rezultatai taip pat gali džiuginti dalį gamintojų. Beveik negendantys 2022-aisiais buvo 2020 metų gamybos „Mercedes-Benz GLC“ ir „BMW X3“ (1,1 gedimo), „Audi Q3“ (1,2), „Volvo XC40“ (1,3) ar „Škoda Karoq“ (1,5).
Tačiau turėjo apie ką pagalvoti atitinkamų metų modelių, kaip antai „Ford Kuga“ (15,9) ar „Toyota RAV4“ (14,4), gamintojai. Šių automobilių savininkai registravo gerokai daugiau gedimų keliuose.
Didžiųjų sedanų gretose patikimumu išsiskyrė 5 klasės BMW (1,0), „Audi A6“ (1,5), „Mercedes-Benz“ E klasė (1,8) ir „premium“ klasės atstovams beveik nenusileidęs „Škoda Superb“ (2,1).