Viena svarbiausių metų tendencijų buvo e. mobilumas – abu prekių ženklai stebėjo augančią elektra varomų automobilių (angl. battery electric vehicles, BEV) paklausą ir užsitvirtino stiprias pozicijas sparčiai augančioje BEV rinkoje. „Moller Baltic Import“ ir šiais metais Lietuvoje turi didelių e. mobilumo ambicijų.
„Nuo pandemijos tebesitęsiančius tiekimo grandinės sutrikimus pernai papildė nauji iššūkiai – karas Ukrainoje, rekordinė infliacija ir neužtikrintumas. Vis dėlto glaudžiai dirbdami su „Volkswagen“ ir „Audi“ gamyklomis bei mūsų prekybos partneriais, klausydami klientų ir maksimaliai atliepdami jų poreikius, praėjusiais metais pasiekėme reikšmingą augimą: visose Baltijos šalyse pardavėme 9281 transporto priemonę, tai – 7 proc. daugiau nei ankstesniais metais” – sako „Moller Baltic Import“ vadovė Ilze Grase-Kibilde.
„2022-ieji buvo ypač sėkmingi BEV segmentui. Visose Baltijos šalyse „Volkswagen“ elektromobiliai turi 9,2 proc. rinkos ir užima 3 vietą, o „Audi“ su beveik 30 proc. rinkos dalies yra pirmaujanti aukštos klasės elektromobilių gamintoja Lietuvoje ir Latvijoje. Šiais metais elektromobilių gerbėjams esame paruošę ne vieną naujieną, o mūsų ambicijos e. mobilumo srityje pačios didžiausios“, – priduria ji.
Baltijos šalims skirtoje spaudos konferencijoje Jūrmaloje (Latvija) „Moller Baltic Import“ atstovai ne tik pristatė praėjusių metų rezultatus, bet ir pasidalino ateities planais, o žurnalistai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos galėjo išvysti kelių iki šiol dar nematytų „Volkswagen“ ir „Audi“ naujų modelių pristatymus. Tarp jų – koncepciniai „Volkswagen ID. Space Vizzion“ ir „Audi A6 Avant e-tron“ automobiliai, bei didžiausios šių metų naujienos iš „Volkswagen Commercial Vehicles“ – „Volkswagen ID. Buzz“ ir „ID. Buzz Cargo“, taip pat „Volkswagen Amarok“, kuris Baltijos šalyse oficialiai debiutuos šį pavasarį.
„Volkswagen“ siekia spartinti augimą
„Volkswagen“ Baltijos šalyse privatiems klientams pardavė 6408 automobilius, iš jų 2873 buvo pristatyti klientams Lietuvoje. Tai prekės ženklui leido užsitikrinti stiprią poziciją rinkoje su 11,7 proc. visų naujų automobilių, parduotų Lietuvoje.
Įspūdingus rezultatus demonstruoja „Volkswagen“ strateginė plėtra SUV segmente: kiekvienoje Baltijos šalyje bent 75 proc. parduotų automobilių buvo SUV, o daugiau nei pusė jų buvo arba „T-Cross“ (nr. 1 „Volkswagen“ modelis Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje), „Tiguan“ (nr. 2 Lietuvoje ir Latvijoje, nr. 3 Estijoje) arba „T-Roc“ (nr. 2 Estijoje ir nr. 3 Lietuvoje bei Latvijoje). „Volkswagen“ yra numeris 1 prekės ženklas mažųjų SUV rinkoje Baltijos šalyse.
Bendrai „Volkswagen“ pardavimai privatiems klientams Baltijos šalyse augo 7 proc., tuo tarpu vien elektra varomų ID. šeimos automobilių pardavimai šoktelėjo 22 procentais. Populiariausias modelis buvo vien elektra varomas miesto visureigis ID.4, kurį vijosi kompaktiškasis ID.3 ir SUV bei kupė moderniai apjungiantis ID.5. Visi ID. automobiliai yra gaminami ant specialiai elektromobiliams sukurtos MEB platformos, kuri leidžia salone pasiūlyti daugiau vietos, diegti naujausias saugumą ir patogumą užtikrinančias technologijas, bei galimybę įveikti didelį atstumą vienu įkrovimu.
„Vis dar jaučiame, kad „Volkswagen“ potencialas Baltijos šalyse neišnaudotas, tačiau šįmet tikimės reikšmingų pokyčių. Į 2023 metus įžengėme turėdami 2,5 karto daugiau naujų užsakymų nei įprastais metais. Tiekimo grandinės pajėgumams grįžtant į įprastas vėžes, klientams per šiuos metus tikimės pristatyti bent 30 proc. daugiau naujų automobilių. Augsime ne tik išlaikydami lyderio poziciją SUV segmente, bet ir reikšmingai augindami ID. šeimos pardavimus, kurie metų pabaigoje, planuojame, sudarys apie 15 procentų“, – sako Justas Nekrošius, „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse.
Jis priduria, kad šįmet laukia ne vienas svarbus debiutas, įskaitant atnaujintą ID.3, kurio laukiama trečiąjį šių metų ketvirtį, ir vien elektra varomą sedaną ID.7, kuris į Baltijos šalis turėtų atriedėti iki metų pabaigos.
„Audi“: aukščiausios klasės prekės ženklas su aukščiausiomis ambicijomis
„Audi“ 2022-ieji buvo rekordų metai. Lietuvoje ir Latvijoje prekės ženklas pardavė 1058 naujus automobilius, 33 proc. daugiau nei 2021 metais. Didesnė dalis automobilių buvo parduota Lietuvoje, kur „Audi“ pasiekė visų laikų rekordą – parduoti 677 automobiliai. Populiariausi modeliai išliko tie patys, kaip ir ankstesniais metais: „Audi Q7“, „Audi Q5“ ir „Audi A6“ – šis trejetukas sudarė per 60 proc. visų pardavimų.
Anksčiau šiais metais „Audi“ Lietuvoje ir Latvijoje jau pristatė du naujus, labai svarbius modelius – „Audi RS 6 performance“ ir „Audi RS 7 performance“. Tačiau svarbiausia metų premjera dar priešakyje: kovo mėnesį abi šalis pasieks naujasis „Audi Q8 e-tron“.
„Aukščiausios klasės elektrinis SUV ir krosoveris sužavės mūsų klientus optimizuota važiavimo koncepcija, patobulinta aerodinamika, didesniu įkrovimo našumu ir talpia baterija, leidžiančia „Q8 Sportback e-tron“ vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 600 km. Be to, šį rudenį įvyks pasaulinė naujo visiškai elektrinio „Audi“ B segmento automobilio premjera, kuri dar labiau išplės „Audi“ elektromobilių parką“, – sako Ilgvars Lubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.
Baltijos šalių verslai dūzgia į e. mobilumą
Komercinių automobilių segmentas, 2021-aisiais demonstravęs atsigavimo ženklus, pernai vėl susitraukė, daugiausia dėl tiekimo grandinės sutrikimų ir ribotos gamybos. „Volkswagen Commercial Vehicles“ pardavė 1257 naujus automobilius ir mikroautobusus iš „Caddy“, „Transporter“ bei „Crafter“ modelių šeimų ir Baltijos šalyse užsitikrino 9,7 proc. rinkos dalį.
Pasak „Volkswagen Commercial Vehicles“ prekės ženklo vadovės Baltijos šalyse Merli Ainsaar, 2022-aisiais komercinio transporto sektoriuje svarbų vaidmenį atliko e. mobilumas. „Volkswagen Commercial Vehicles“ pristatė naują ir modernų „Multivan“, kuris pirmą kartą pasiūlytas ir su hibridine jėgaine.
„Klientai yra pasirengę elektrifikuotis – pernai pusė visų naujų „Multivan“ buvo hibridai, didžiulio susidomėjimo sulaukė ir visiškai elektriniai „ID.Buzz“ bei „ID.Buzz Cargo“. Iš viso Baltijos šalyse jų buvo iš anksto užsakyta 200 vienetų, klientams jie bus pristatyti per šiuos metus“, – teigia M. Ainsaar.
Šiais metais „Volkswagen Commercial Vehicles“ siekia pagerinti gamybą ir patenkinti rinkos paklausą bei pristatyti apie 30 proc. daugiau naujų komercinių automobilių Baltijos šalyse, palyginti su praėjusiais metais. Dar vienas prekės ženklo siekis – užimti pirmąją vietą BEV rinkoje su „ID.Buzz“ šeimos automobiliais. Be jau pristatytų „ID.Buzz“ ir „ID.Buzz Cargo“, šių metų gegužę įvyks ilgai laukto visiškai naujo „Volkswagen Amarok“ premjera.