Automobiliais prekiaujančios bendrovės „Moller Auto“, kuri atstovauja „Volkswagen“ ir „Audi“ prekės ženklus, servisų ekspertai nurodo, kad yra penkios automobilio techninės priežiūros sritys, kurioms automobilių savininkai turi skirti dėmesį nuolat: laiku pakeisti tepalus, patikrinti stabdžių sistemą, skysčių lygį ir žibintus bei valyti kondicionavimo ir ventiliacijos sistemą.
Variklio tepalus būtina keisti nuvažiavus ne daugiau kaip 30 tūkst. kilometrų, bet ne rečiau kaip kartą per du metus
Automobilio variklis susideda iš daugybės dalių, kurios nuolat juda ir liečiasi viena prie kitos – taip veikia jo mechanizmai ir išskiriama šiluma. Variklio tepalai skirti tam, kad variklis atvėstų, sumažėtų trintis tarp dalių ir jos efektyviai funkcionuotų jam neperkaistant, pateptos dalys ne taip greitai susidėvi. Pasak ekspertų, nėra konkretaus laikotarpio arba nuvažiuotų kilometrų skaičiaus, po kurio būtų privaloma keisti tepalus – tai priklauso nuo automobilio modelio, tepalų rūšies ir kitų veiksnių. Gamintojai nurodo, kad juos privaloma keisti nuvažiavus ne daugiau kaip 30 tūkst. kilometrų, bet ne rečiau kaip kartą per du metus, o daugelis automobilių savininkų laikosi taisyklės tepalus keisti po 10–15 tūkst. kilometrų.
Variklio tepalus reikės keisti dažniau, jei daugiau važinėjama mieste – vidutiniu arba mažu greičiu. Jei daugiau važiuojama greitkeliu, didesniu greičiu, tepalai gali būti keičiami rečiau. Nors tepalų keitimas patyrusiems vairuotojams atrodo nesunkus darbas, kurį galima pasidaryti patiems, tam reikia specialių įrankių ir išmanymo, kaip viską teisingai atlikti, atsižvelgiant į konkretų automobilio modelį.
Techninės priežiūros centruose meistrai taip pat patikrina, ar tepalai neprateka, kadangi vairuotojams keičiant tepalus savarankiškai to beveik neįmanoma nustatyti, o tepalų pratekėjimas turėtų neigiamą įtaką transporto priemonės veikimui. Taip pat, sertifikuotuose techninės priežiūros centruose daromi techninės priežiūros istorijos įrašai, todėl visada galima pamatyti, kada paskutinį kartą buvo pakeisti tepalai.
Stabdžių sistema reguliariai susidėvi
Pasak ekspertų, vienas svarbiausių veiksnių siekiant užtikrinti didesnį saugumą kelyje ir tai, kad automobilis tarnautų ilgiau – stabdžių priežiūra. Juos būtina tikrinti ne rečiau kaip du kartus per metus, pavyzdžiui, atliekant techninę priežiūrą žiemos pradžioje, kai reikia pasiruošti šaltiems orams, tamsiam laikotarpiui, apledėjimui ir kitoms blogoms sezoninėms vairavimo sąlygoms.
Stabdžių sistema užtikrina saugumą kelyje, todėl ją reikėtų patikrinti pasiekus tam tikrą ridą, net jei atrodo, kad ji veikia puikiai. Stabdžių sistemą sudaro daug elementų: stabdžių diskai, trinkelės, vamzdeliai, skystis ir kitos dalys. Svarbu atsižvelgti į tai, kad automobilio priekiniai stabdžių diskai didele dalimi lemia stabdymo efektyvumą, todėl jų būklę reikėtų tikrinti nuolat, be to, jų susidėvėjimui įtakos turi ir vairuotojo vairavimo įgūdžiai bei naudojimosi automobiliu įpročiai.
Ekspertai priduria, kad patiems keisti stabdžių sistemos dalis yra sudėtinga, todėl šį darbą rekomenduoja patikėti specialistams, kurie gali ne tik atlikti techninę priežiūrą ir keisti detales, bet ir atidžiai patikrinti stabdžių sistemos veikimą, o originalių automobilių dalių naudojimas taip pat padidins automobilio stabdžių sistemos efektyvumą ir jo liekamąją vertę.
Tinkamas aušinimo skystis gali padėti išvengti rūdžių variklio viduje
Pasak serviso atstovų, rinkdamiesi aušinimo skystį, žmonės dažnai pamiršta, kad jis turi visiškai atitikti automobilio gamintojo nurodymus. Automobilių gamintojai reikliai parenka savo transporto priemonėms tinkamą aušinimo skystį pagal jo sudėtį – to kriterijus yra gamybai naudojamo metalo reakcija su skirtinguose aušinimo skysčiuose esančiais korozijos inhibitoriais. Jeigu į automobilio variklį pilamas netinkamas aušinimo skystis, pasekmės gali būti pastebimos ne iš karto, tačiau laikui bėgant dėl vykstančios cheminės reakcijos gali prasidėti aušinimo sistemos korozija: gali būti sugadintas vandens siurblys, užsikimšti radiatorius, ar netgi susidaryti rūdžių variklio viduje.
Kaip aiškina ekspertai, nors papildyti aušinimo skysčio kiekį automobiliams su vidaus degimo varikliais nėra sunku ir dauguma žmonių tai daro patys, prieš tai darant vairuotojai turėtų pasikonsultuoti su automobilių priežiūros centro specialistais.
Jie taip pat pabrėžia, kad hibridinių automobilių ir elektromobilių savininkai jokiu būdu neturėtų patys papildyti aušinimo skysčio kiekio, nes kyla pavojus, kad nutekėjęs skystis gali sugadinti aukštos įtampos sistemą, o toks automobilio remontas būtų itin brangus. Tačiau, pasak specialistų, dar didesnę riziką kelia pati aukštoji įtampa, todėl elektromobilių sistemų jokiu būdu nereikėtų bandyti atjungti patiems, nes tai pavojinga gyvybei.
Žibintai turi šviesti tinkamame aukštyje
Automobilių žibintai turi puikiai veikti visais metų laikais ir bet kuriuo paros metu, ne tik tamsiais žiemos mėnesiais. Šiandien daugumoje naujų automobilių yra indikatorius, kuris signalizuoja, kad perdegė viena iš automobilio lempučių, ir šis indikatorius gerai matomas, tačiau sunkiau yra reguliuoti žibintų aukštį, kad ne tik pats vairuotojas gerai matytų kelią tamsiu paros metu, bet ir atvažiuojantieji iš priekio nebūtų akinami ir gerai matytų, kas yra priekyje.
Automobilio apšvietimo sistemą sudaro artimieji ir tolimieji žibintai, stabdymo signalizacijos žibintai, posūkio, rūko ir stovėjimo žibintai, taip pat valstybinio numerio apšvietimo lemputės. Siekiant užtikrinti tinkamą šviesos srauto reguliavimą, didžiausią dėmesį reikėtų skirti artimiesiems ir tolimiesiems žibintams, nes jie dažniausiai linkę išsijudinti, pavyzdžiui, dėl vibracijų, kurias sukelia kelio nelygumai, ar lemputės keitimo, jeigu ji blogai įtaisyta.
Norint reguliuoti žibintus namuose, reikia atlikti daugybę dalykų – surasti lygų paviršių, įsitikinti, kad padangų slėgis atitinka gamintojo nurodymus, išimti iš automobilio sunkius daiktus, surasti centrinį žibintų tašką, taip pat atlikti 5–6 konkrečius šviesų reguliavimo veiksmus. Dėl šios priežasties automobilių savininkai dažniausiai tai daro automobilių priežiūros centruose.
Kondicionavimo ir ventiliacijos sistema turi būti reguliariai valoma, kitaip gresia nemalonus kvapas ar alergija
Tam, kad buvimas automobilyje būtų komfortiškas, didelę įtaką daro oro temperatūra ir jo kokybė. Siekiant, kad oras būtų šviežias ir gaivus, kondicionavimo ir ventiliacijos sistema turi būtų valoma dezinfekantu du kartus per metus – tai būtina, kadangi dėl temperatūros pokyčių ir oro drėgmės sistemoje atsiranda įvairių bakterijų ir mikroorganizmų. Jie ne tik skleidžia nemalonų kvapą, bet ir gali sukelti alerginę reakciją.
Svarbu, kad pasirinktas valiklis pašalintų ne tik nemalonų kvapą, bet ir pavojingus mikroorganizmus. Pasak ekspertų, kondicionavimo ir ventiliacijos sistemos valymo darbus vairuotojai taip pat turėtų patikėti profesionalams.