Automobilis laiku nustato pavojų ir įspėja apie jį, o prireikus pats imasi veiksmų, kad būtų išvengta nelaimės arba būtų sušvelnintos jos pasekmės, konstatavo bandytojai.

Viena iš šio rezultato priežasčių – dabar į kiekvieną RX modelį diegiamas naujausios kartos „Lexus Safety System+“ paketas, kuriame yra daugiau nei kada nors anksčiau saugumo ir pagalbos vairuotojų sistemų. RX saugumą lemia ne tik pažangiausios technologijos, bet ir konstrukcijos tvirtumas bei priemonės, skirtos vairuotojo, keleivių ir eisme dalyvaujančių pėsčiųjų apsaugai įvykus avarijai.

Dėl visų šių veiksnių po „Euro NCAP“ bandymų RX skirtas 90 proc. balų įvertinimas už suaugusių keleivių, 87 proc. – už vaikų, 89 proc. – už pažeidžiamų eismo dalyvių apsaugą ir net 91 proc. už pagalbinių saugumo sistemų veikimą.

Daug pagalbos vairuotojui

Priešavarinė saugumo sistema naujajame RX naudoja tiek radaro, tiek kameros duomenis. Kartu jie suteikia platesnes galimybes aptikti objektus ir atpažinti daugiau pavojingų situacijų. Pavyzdžiui, sankryžoje sukant į kairę ar į dešinę, sistema gali nustatyti susidūrimo su priešpriešais atvažiuojančiais eismo dalyviais pavojų ir gatvę kertančius pėsčiuosius.

Įdiegus avarinės aktyviosios vairavimo pagalbos sistemą, kuri akimirksniu gali suteikti pagalbą tiek valdant vairą, tiek stabdžius, vairuotojų atsakas į pavojus tapo dar greitesnis. Pastaroji sistema taip pat padeda lengviau išlaikyti automobilį eismo juostoje, jeigu staiga prireikia pasukti vairą dėl nenumatytos kliūties.

Dar daugiau – priešavarinė saugumo sistema gali nustatyti netyčinį staigų akceleratoriaus spustelėjimą judant nedideliu greičiu ir automatiškai nuslopinti pavojingą pagreitėjimą.

Aklųjų zonų stebėjimo ir galinio skersinio eismo perspėjimo sistemos, turinčios automatinio stabdymo funkciją, – nepamainomas pagalbininkas lenkiant ir manevruojant. Papildomai užsakoma priekinio skersinio eismo perspėjimo sistema įspėja apie iš abiejų pusių artėjančias transporto priemones sankryžose, kur prastas matomumas. Aklųjų zonų stebėjimo sistema svarbi saugaus durelių atidarymo sistemos veikloje, nes neleidžia atidaryti durelių, jeigu toje pusėje pastebi iš galo atvažiuojantį automobilį.

Natūralu, kad ilgoje kelionėje vairuotojai pavargsta, praranda atidumą ir lėčiau reaguoja į aplinkos pokyčius. „Lexus RX“ modelyje šią problemą padeda spręsti vairavimo naštą sumažinančios ir vairuotojo budrumą stebinčios funkcijos. Vairuotojo stebėjimo sistema turi virš vairo sumontuotą vaizdo kamerą, kuri nuolat tikrina vairuotojo būseną ir gali atpažinti, jeigu jis nebesutelkia dėmesio į vairavimą dėl nuovargio ar blogos savijautos.

Pirmą kartą rinkoje ši funkcija susieta su aktyviosiomis automobilio saugos sistemomis – jeigu vairuotojas ilgiau nereaguoja į įspėjimus, automobilis savaime sumažina greitį, galiausiai sustoja ir įjungia avarinius žibintus.

Proaktyvioji vairavimo pagalbos sistema įsijungia riedant mažesniais greičiais mieste. Per priekinę automobilio kamerą sistema iš anksto pastebi kelią kirsti besiruošiančius arba jo kraštu pėdinančius pėsčiuosius, stovinčius automobilius ir dviratininkus.

Tuo metu ilgesnėse išvykose, lekiant greitkeliais, radarą turinti prisitaikančioji pastovaus greičio palaikymo sistema išlaiko saugų nustatytą atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, o prireikus gali sulėtinti RX iki visiško sustojimo.

Dabar ši sistema gali reaguoti į komandas balsu ir automatiškai pakoreguoti automobilio greitį artėjant prie posūkio, kad šis važiuotų sklandžiai. Sistema taip pat gali koreguoti greitį, kad būtų išvengta lenkimo iš draudžiamos pusės daugiajuosčiame kelyje.

Atnaujinimai – internetu

Eismo juostos laikymosi ir perspėjimo apie eismo juostos kirtimą sistemos padeda visureigiui išlaikyti tikslią trajektoriją ir vietą eismo juostoje, o pagalbinė kelio ženklų funkcija kartoja perspėjimo ir nurodomuosius eismo ženklus daugiafunkciame prietaisų skydelyje. Automobilio pastovaus greičio palaikymo sistema gali pakoreguoti greitį pagal šiuos ženklus.

Važiavimas naktį naujuoju RX tapo saugesnis ir dėl automatinių priekinių žibintų. Priklausomai nuo modelio specifikacijos, gali būti naudojama adaptyvioji arba automatinė tolimųjų šviesų sistema.

Greta šio gausaus saugumo sistemų derinio gamintojai taip pat įdiegė automatinio automobilio statymo funkcijas, o programinės įrangos atnaujinimai belaidžiu būdu užtikrina sklandų nuolatinį visų sistemų palaikymą ir leidžia išvengti vizitų į aptarnavimo dirbtuves.

Automobilio kaina Lietuvoje prasideda nuo 72 400 Eur.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas