2012 metais „Tesla” pasaulį sudrebino žinia, kad amerikiečių gamintojas neplanuoja savo gaminamų automobilių baterijų įkrovimo patikėti trečiųjų šalių paslaugos teikėjams ir pradės vystyti nuosavų „Supercharger” įkrovimo stotelių tinklą. Išleidusi pirmąjį savo elektromobilį, šia idėja susidomėjo ir „Porsche”, vakar paskelbusi apie planuojamą analogišką ėjimą. Tiesa, prabangių sportinių automobilių gamintojas tai planuoja įgyvendinti ketina daug prašmatniau – kaip ir dera šiam prekės ženklui.
Jungtinėse Valstijoje labai išvystytas „Supercharger” tinklas iki šiol laikomas viena didžiausių „Tesla” stiprybių. Taip yra todėl, kad jis buvo vystomas, neplanuojant iš jo uždirbti pelno. Vietoje to tuo metu dar jauna bendrovė siekė pagerinti „Tesla” elektromobilių savininkų patirtį. Maža to, įmonė neketino jo nuolat laikyti privačiu ir teigė esanti atvira kitų kompanijų pasiūlymams.
Tačiau toli gražu ne visos bendrovės nori „eiti į svečius”, o ypač, kai kalba sukasi apie netiesioginius konkurentus. „Porsche” neseniai paskelbė tokį pranešimą:
„„Porsche” planuoja kurti nuosamas greitojo įkrovimo stoteles prie svarbiausių Europos greitkelių ir autostradų. Jos pasiūlys aukštos kokybės, prekės ženklą atitinkančią patirtį, papildydama „Ionity” tinklą. Unikalus dizainas pademonstruos ypatingą „Porsche” įkrovimo stotelių charakterį aplinkiniam pasauliui.”
Vokietijos automobilių gamintojas atskleidė, kad kiekviena stotelė turės nuo 6 iki 12 įkrovimo vietų, siūlančių 350kW ar didesnę galią. Koncepte taip pat numatomos laukimo patalpos, kurios bus lyg prabangus viešbutis, norintiems atsipūsti po kelionės ar tiesiog komfortiškai ir produktyviai praleisti laiką, kol jų „Porsche” pildo energijos atsargas. Šioje patalpoje taip pat bus galima rasti maisto ir gėrimų.
Kitaip tariant, „Porsche” įkrovimo stotelių idėja yra priešinga „Tesla Supercharger” tinklui. Amerikiečiai siekia įrengti kaip įmanoma daugiau ir kuo greitesnių stotelių bei šio įkrovimo proceso metu nori, kad žmonės laiką leistų greta esančiuose prekybos centruose ar tiesiog pačiame automobilyje. Vokiečiai tuo metu koncentruojasi į prabangą ir tarsi siekia pakeisti dabartines degalines, tapusias parduotuvėmis ir kavinėmis. Vis dėlto tam tikrose „Supercharger” lokacijose „Tesla” taip pat pradėjo testuoti panašią koncepciją.
Šią naujieną pakomentavo ir „Porsche” generalinis direktorius Oliver Blume:
„Svarbi elektrinio mobilumo sąlyga yra greitas ir patogus įkrovimas. Štai kodėl tobuliname nuosavų greitojo įkrovimo stotelių koncepto detales. Mes joms parinksime patrauklias vietas, norėdami savo klientams pasiūlyti patį komfortiškiausią ir greičiausią ilgų atstumų kelionių patirtį.”
Kol kas gamintojas neatskleidė konkrečios tinklo atidarymo pradžios datos bei ar jis atsiras ir už Atlanto. Panašu, kad kol kas šis projektas vis dar yra kūrimo fazėje, tačiau taip neturėtų būti ilgai. „Porsche” siūloma prašmatnesnės įkrovimo patirties idėja galimai paskatins elektromobilį įsigyti daugiau pasiturinčių asmenų bei taip paspartins transporto elektrifikacijos raidą.