Sparčiai gerėjanti infrastruktūra ir vis augantis įkrovimo stotelių skaičius elektromobilius turinčius vairuotojus skatina trumpas išvykas pakeisti į ilgesnes keliones. Vasarą elektromobilių energijos sąnaudos yra žymiai mažesnės nei šaltuoju metų laiku, todėl net ir didesnis atstumas šia transporto priemone yra lengvai įveikiamas.
„Elektromobilis vasaros kelionėms – puikus pasirinkimas. Keliaudami elektra varomu automobiliu, dažnai galite pasinaudoti galimybe nemokamai statyti automobilį turint tam skirtą leidimą, važiuoti specialia eismo juosta didžiuosiuose miestuose, be to, elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra išplėtota taip, kad kol įkrausite savo elektromobilį galėsite pasimėgauti gamta ir aplankyti žymias miesto vietas“, – sako Laura Doraitė-Gudavičienė, „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė.
Kaip teisingai elektromobilį vairuoti vasarą?
Norint vasarą elektromobiliu įveikti daugiau kilometrų, reikia atkreipti dėmesį į keletą esminių dalykų.
L. Doraitės-Gudavičienės teigimu, pernelyg karštas oras gali neigiamai paveikti elektromobilio bateriją, todėl statyti automobilį reikėtų pavėsyje. Prie baterijos efektyvumo palaikymo galima prisidėti ir elektromobilį tinkamai įkraunant.
„Vasaros metu reikėtų vengti pernelyg dažno greito įkrovimo, jei yra galimybė palikti elektromobilį ilgesniam laikui naudokite ir lėtą įkrovimą. Taip pat rekomenduojama palaikyti 20-80 proc. baterijos įkrovą, siekiant prailginti jos tarnavimo laiką. Tad 100 proc. įkrovimą verta rinktis, kai transporto priemonę įkraunate naudodami lėtą įkrovimą“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.
Jos teigimu, elektromobiliu įveikti ilgesnį atstumą galima pritaikius efektyvaus vairavimo principus – vos kelios taisyklės padės nuvažiuoti didesnį atstumą.
„Siekiant vairuoti efektyviau, reikėtų vengti staigaus greitėjimo ar labai didelio greičio kelyje, nes abiem atvejais sunaudojama daugiau energijos. Kelionė automobiliu turėtų būti kuo tolygesnė ir pasižymėti pastoviu greičiu – tai padaryti jums padės greičio palaikymo sistema. Nepamirškite ir regeneracinio stabdymo – taip lėtinant greitį, elektromobilis atgaus prarastą energiją,“ – pasakoja „Elektrum Lietuva“ atstovė.
Karštą dieną – dėmesys oro kondicionavimo sistemos naudojimui
Keliaudami karštą vasaros dieną tikimės, kad automobilio salone bus maloniai vėsu. Tačiau vairuojant elektromobilį, būtina atkreipti dėmesį į tinkamą oro kondicionavimo sistemos naudojimą – pernelyg spartus jos veikimas gali greičiau iškrauti bateriją.
Pašnekovė rekomenduoja naudoti klimato kontrolės funkciją dar tuomet, kai automobilis yra prijungtas prie įkrovimo stotelės. Taip nenaudodami baterijos atvėsinsite saloną ir sumažinsite energijos sąnaudas kelyje. Taip pat svarbu prieš kelionę įkaitusį elektromobilį atvėsinti pačiu paprasčiausiu būdu – atidarant visas jo duris ar langus.
„Jau įsėdus į elektromobilį svarbu neįjungti oro kondicionavimo sistemos visu pajėgumu – baterijos energiją taupysite nustatę vos keliais laipsniais žemesnę temperatūrą ir saloną atvėsindami palaipsniui“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.
Ekspertės teigimu, iš esmės, nuolat gerėjanti įkrovimo infrastruktūra ir kasmet Lietuvos automobilių parką papildantys naujesni elektromobilių modeliai leidžia be rūpesčių įveikti didesnius atstumus ne tik šalies viduje, bet ir užsienyje. O pasinaudojus vos keletu praktinių patarimų mėgautis aplinkai draugiškomis kelionėmis galės daugelis elektromobilių vairuotojų.
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.