Naujajame JAV energetikos departamento Transporto priemonių technologijų biuro tyrime teigiama, kad nuo 2008 iki 2023 metų elektromobilių baterijų kaina sumažėjo net 90 proc. Tai reiškia, kad vienos kilovatvalandės kaina sumažės nuo 1319 iki 130 eurų už kilovatvalandę.

Net ir atsižvelgus į infliaciją, kainų sumažėjimas yra įspūdingas. Kad tai būtų lengviau suvokti, prisiminkime populiarųjį „Tesla Model Y“ su 82 kWh akumuliatoriumi. 2008 metais vien šios baterijos būtų kainavęs daugiau nei 106 200 eurų.

Šiandien tas pats akumuliatorius kainuoja kiek daugiau nei 10 300 eurų. Tai daugiau nei 100 tūkst. eurų skirtumas, kuris rodo, kokį poveikį šis sąnaudų sumažinimas turėtų turėti elektromobilių įperkamumui.

Šį staigų kainų sumažėjimą lėmė keli veiksniai. Tam įtakos turėjo akumuliatorių technologijos ir chemijos pažanga, patobulinti gamybos procesai ir padidėjusios gamybos apimtys. Automobilių pramonė optimistiškai tikisi, kad ši tendencija išliks.

Rinkos analizės bendrovė „Gartner“ prognozuoja, kad iki 2027 metų elektromobilių gamyba bus pigesnė nei jų analogų su vidaus degimo varikliais, todėl jie turėtų tapti numatytuoju naujų klientų pasirinkimu. Kartu su mažesnėmis eksploatavimo išlaidomis, pavyzdžiui, mažesnėmis degalų ir techninės priežiūros išlaidomis, elektromobiliai jau dabar tampa vis patrauklesniu pasirinkimu.

Neseniai „JD Power“ atliktame tyrime nustatyta, kad 48 iš 50 JAV valstijų bendra elektromobilio įsigijimo kaina per penkerius metus jau dabar yra mažesnė nei panašios transporto priemonės su vidaus degalų varikliu.

Nors pastaruoju metu pasaulinė EV rinka šiek tiek sulėtėjo, ilgalaikės perspektyvos išlieka labai teigiamos. Akumuliatorių sąnaudų mažėjimas gali pakeisti automobilių kraštovaizdį, todėl elektromobiliai taps ne tik ekologiškesniu, bet ir labiau prieinamu pasirinkimu.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas