Elektrinių automobilių bumas Europoje artėja link pabaigos, o tai liudija ir naujausia pardavimų statistika iš Vokietijos. Tokių transporto priemonių pardavimai čia mažėja nuo praėjusių metų pabaigos, kuomet buvo nutrauktos lengvatos. Situacija negerėja ir dabar.
Remiantis liepos mėnesio duomenimis, didžiausioje Europos automobilių rinkoje baterijomis varomų automobilių registravimas sumažėjo 37 proc. iki 30 762 automobilių, lyginant su praėjusiais metais, pranešė Vokietijos federalinė automobilių transporto institucija KBA.
Verta pastebėti ir tai, jog tai didžiausias nuosmukis nuo gruodžio mėnesio, kai Vokietijos vyriausybė netikėtai panaikino subsidijas elektromobiliams. Tai lėmė ir kitų transporto priemonių populiarumo šuolį, mat ne elektrinių automobilių pardavimai išaugo 7 proc.
Dėl plataus masto elektromobilių gamybos sulėtėjimo visoje Europoje, kur tik panaikinamos paskatos, tokie automobilių gamintojai kaip „Volkswagen Group“ neteisingai vertina gamybos planus, o bendras perėjimas į kitą rinką klumpa.
Gerai uždirbantys, ekologija besirūpinantys pirkėjai yra daugiau ar mažiau išsekę, o dėl to, kad pramonėje trūksta įperkamų akumuliatorių modelių, masiniai vartotojai iš rinkos išstumiami.
„Kol kas e. mobilumo augimas pasirodo esąs netvarus“, – apie Vokietijos rezultatus sakė EY konsultantas Constantinas Gallas. „Rinka prarado pagreitį, o daugelis klientų abejoja elektromobilių perspektyvomis“.
Ir Vokietija nėra vienintelė rinka, kur mažėja tokių transporto priemonių pardavimai. Švedijoje, kuri yra elektromobilių lyderė, liepą taip pat sumažėjo registruotų automobilių skaičius, taip dar labiau padidindamas nuo metų pradžios prasidėjusį nuosmukį.
Remiantis „Mobility Sweden“ duomenimis, naujų elektromobilių registravimas per mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 15 proc. Elektromobilių pardavimai Šveicarijoje sumažėjo 19 proc.