Darant bandymus didžiausias dėmesys buvo skiriamas važiavimo stabilumui, keleivių patogumui riedant apledėjusiomis dangomis ir bendram patikimumui per ilgas žiemos keliones.
„Nepaisant pažangos kompiuterinio modeliavimo srityje, bandymai realiomis ir pačiomis sudėtingiausiomis aplinkos sąlygomis išlieka svarbia naujų transporto priemonių kūrimo dalimi. Mes atliekame išsamius bandymus itin aukštoje temperatūroje dykumos klimato sąlygomis ir stingdančiame šaltyje poliariniame rate, todėl įmonės „Škoda“ klientai gali 100 procentų pasitikėti savo automobiliais bet kokiu oru. Kartu šie testai suteikia mums galimybę kuo anksčiau nustatyti optimizavimo problemas ir suprojektuoti automobilius taip, kad jie atitiktų kasdienius poreikius“, – pažymėjo už techninę plėtrą atsakingas „Škoda Auto“ valdybos narys Johannesas Neftas.
Išsamiuose bandymuose – visapusiška patikra
Intensyvūs bandomieji važiavimai itin šaltu oru yra standartinės naujų transporto priemonių kūrimo programos dalis. „Škoda Auto“ reguliariai atlieka tokius bandymus poliariniame rate.
Būtent čia ketvirtosios kartos „Škoda Superb“ ir antrosios kartos visureigis „Kodiaq“ įrodė, kad gali susidoroti su bet kokiais žiemiškais iššūkiais. Buvo įdėmiai patikrinti visi išbandytų modelių techniniai elementai: važiuoklė, kėbulas, variklis, šildymas ir elektros sistema.
Siekdama įvertinti bendras automobilių savybes žiemą, „Škoda Auto“ tiria sniego poveikį kėbului. Taip pat analizuoja į variklio skyrių bei į oro įsiurbimo angas patenkančio sniego poveikį.
Visos mechaninės automobilio kėbulo funkcijos ir elektros įrenginiai privalo nepriekaištingai veikti net ir esant minus 25 laipsnių temperatūrai pagal Celsijų, o variklis turi sklandžiai užsivesti esant 30 laipsnių šalčiui. Visos durelės, variklio ir bagažinės dangčiai, taip pat degalų papildymo angos dangtelis ir įkrovimo lizdo dangtelis iš tinklo įkraunamuose hibriduose turi atsidaryti net ir tokiomis nepalankiomis sąlygomis.
Vairuotojų elgsenos ir pagalbos sistemų testai
Bandymai realiomis sąlygomis leidžia gamintojams įvertinti daugybę pačių įvairiausių poveikio automobiliui aspektų. Pavyzdžiui, kaip lengvai jis gali susidoroti su kelią dengiančiu purvo sluoksniu arba kaip veikia priekinis ir galinis buferiai automobiliui kliudžius pusnį. Važiuojant per suledėjusius sniego luitus patikrinamas pakabos ir kėbulo dugno tvirtumas.
Vairuotojai bandytojai taip pat tikrina, kaip transporto priemonės elgiasi apledėjusiame bei apsnigtame kelyje ir kaip veikia pagalbinės sistemos. Testuotojai vertina automobilių dinamines savybes, visų varančiųjų ratų sistemos veikimą, jei ji yra, ir pakabos funkcines charakteristikas bei važiavimo komfortą. Jie tikrina, ar pavarų dėžė perjungia pavaras be sutrikimų, ar veikia priekinio stiklo valytuvai ir plovikliai.
Taip pat naktį tikrinamos automobilio šviesos, tiriama, ar apšalusios mašinos dalys neskleidžia papildomų garsų. Aukštos įtampos akumuliatoriai iš tinklo įkraunamuose hibriduose įkraunami smarkiai sušalę, o tuomet nustatomas realus vien elektros energija nuvažiuojamas tokių modelių atstumas.
Norėdami preciziškai įvertinti automobilių atsparumą atšiaurioms sąlygoms, vairuotojai bandytojai jais įveikia dešimtis tūkstančių kilometrų.
Salono funkcijų išbandymas
Bandymų programa taip pat apima daugelio salono funkcijų patikrinimą. Pavyzdžiui, tikrinamas šildymo sistemos veikimas esant itin žemai lauko temperatūrai bei šiluminis komfortas automobilio viduje.
Taip pat bandytojai patikrina, ar rasoja langai ir kaip greitai jie gali būti atitirpinti. Be to, jie įvertina, ar sėdynių, vairo, išorinių veidrodėlių, priekinio ir galinio stiklų šildymo sistemos veikia taip, kaip tikėtasi.
Jeigu automobilyje sumontuota papildoma šildymo įranga, patikrinamas ir jos veikimas. Bandytojai taip pat aiškinasi, ar centrinis jutiklinis ekranas tinkamai reaguoja, kai temperatūra transporto priemonės salone nukrenta žemiau nulio.