Tuo metu elektromobilių stebėjimo entuziastai turi ir dar daugiau žinių – jie gatvėje jau galimai spėjo pamatyti šį pigųjį elektromobilį, kuris atrodo lyg „Tesla“ ir „Mazda“ hibridas.
Iš tiesų, tviteryje Elonas Muskas patvirtino, jog 2023-ųjų pabaigoje rinkoje atsiras nauja „Tesla“ , kainuosianti apie 25 000 eurų. Nors 2022 m. Indonezijoje vykusioje B20 konferencijoje E. Musko ir buvo klausiama apie tai, kad gal naujasis modelis gali būti pavadintas „Model I“, mūsų nuomone, tai visgi turėtų būti „Tesla Model 2“ arba „Model Q“. Koncernas oficialiai dar nėra paskelbęs naujojo elektromobilio pavadinimo.
Mūsų lūkesčius, žinoma, reikia vertinti su truputėliu kritikos, tačiau jei norite sužinoti daugiau apie vieną karščiausių planuojamų EV naujienų, rekomenduojame perskaityti šį 5 minučių trukmės straipsnį iki galo.
„Tesla Model 2“ už 25 000 eurų
Iki šiol buvo paviešinta tik keletas su „Model 2“ susijusių detalių. „Tesla“, kaip ir galima tikėtis, nė vieno iš šių faktų nepatvirtino. E. Muskas apibrėžė kelis keliamus tikslus naujajam elektromobilio modeliui kompanijos linijoje, į kuriuos Tesla gali sutelkti savo dėmesį kurdama „Model 2“. Šių metų kovo 2 d. vyks „Tesla“ investuotojų diena, kurioje, tikimasi, bus išsamiai pristatyta visų laukiama „Tesla“ „prieinamų elektromobilių“ platforma, kurios pagrindu bus kuriami naujieji EV.
Visų pirma, kai kainuodamas tik 25 000 eurų, šis EV pasieks automobilių salonus, jis taps pigiausiu visų laikų „Tesla“ modeliu. Antra, „Model 2“ dizainas bus labai populiarus Europoje ir Azijoje bei pozicionuojamas kaip mažas arba subkompaktinis automobilis. Remiantis teiginiais Kinijos žiniasklaidoje, darbai ties „Model 2“ jau prasidėjo, tad pasidalinsime naujausiomis turimomis žiniomis.
Pirmosios nuotraukos – pirmieji panašumai į „Mazda CX-30“
Šiose automobilių stebėtojų portalo „Autospy“ nuotraukose matyti, kaip ant automobilinės priekabos yra pakrautas nedidelis visureigis – greičiausiai „Model 2″. Iš pirmo žvilgsnio kamufliažinė zebro juostų spalva, kėbulo apdaila ir galinė dalis atrodo visiškai kaip „Mazda CX-30“.
Nors atrodo, kad net ant galinio statramsčio esanti chromo apdaila buvo perkelta tiesiai nuo populiaraus mažojo „Mazda“ visureigio, yra ir keletas skiriamųjų „Tesla“ ženklų. Be to, matome, jog priekiniai ir galiniai žibintai yra tiesiai perkelti iš „Tesla Model Y“, kaip ir dideli 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai, slepiantys raudonus „Tesla“ stabdžių suportus. Atsižvelgiant į vizualinius panašumus su „Mazda CX-3“, galime tikėtis, kad „Model 2“ ilgis bus apie 4,35–4,4 metro, o aukštis – apie 1,8 m. Kaip ir minėjome – tarp tradicinio nedidelio automobilio ar nedidelio visureigio.
„Tesla Model 2“ įveikiamas atstumas ir artimiausi konkurentai
Tikriausiai „Tesla Model 2“ akumuliatoriaus talpa nesieks 50 kWh. Pagal EPA ciklą elektrinio automobilio įveikiamas atstumas vienu įkrovimu taip pat turėtų būti maždaug apie 402 km. Atsižvelgiant į minėtas charakteristikas, šiame pradinio lygio segmente „Tesla“ galės konkuruoti su „Volkswagen ID.3“, „Nissan Leaf“, „BYD Atto 3“ ir „GWM Ora“.
„Tesla Model 2“ technologiniai sprendiniai
Be to, kaip teigiama portale „Reports“, Tesla kuria visiškai naują akumuliatorių technologiją, kuria paremtos baterijos bus pradėtos gaminti jau 2022-2023 m. Naujuosiuose akumuliatoriuose bus atsisakoma standartinio „Tab“ stiliaus, o jų kaina bus tik 100 JAV dolerių už kWh. Tikimasi, kad naujoji baterijų technologija energijos išeigą padidins penkis kartus, o veikimo diapazoną – net 16%. Tokiu būdu gamybos sąnaudos sumažės apie du kartus. Visgi kol kas neaišku, ar „Tesla“ naudos šią naują akumuliatoriaus technologiją būsimajame „Model 2“.
Jei „Tesla“ pavyks įgyvendinti vientiso kėbulo liejimo planus ir taip sumažinti automobilio kėbului reikalingų dalių skaičių, gamybos laikas sutrumpės, o tai taip pat gali turėti įtakos galutinei „Model 2“ kainai. Sklando nepatvirtinta informacija, kad „Tesla“ jau užsakė reikalingus presus, skirtus šiai užduočiai atlikti Šanchajaus „Gigafactory” gamykloje.
Be tokių komforto funkcijų, kaip šildomos galinės sėdynės, „Model 2“ interjero dizainas greičiausiai bus gana kuklus. Jei „Model 2“ ir „Tesla Robotaxi“ yra tie patys projektai, kaip kai kurie teigia – viduje gali net nebūti vairo ar pedalų. Mes, žinoma, negalime patvirtinti ir abejotume dėl tokių teiginių.
Kalbant apie įrangą, „Tesla Model 2“ turėtų turėti visas funkcijas, reikalingas visiškai autonominiam vairavimui (FSD). Tai yra paslauga, kurią būsimieji savininkai galės užsisakyti. Labai abejojame, kad „Model 2“ gali neturėti būtent FSD opcijos, nes ši programinė įranga yra viena iš pagrindinių strategijų, išskiriančių „Tesla“ iš kitų konkurentų. Tiek nuo brangesniojo „Model S”, tiek iki prieinamesnio „Model 3″. Galime manyti, kad „Tesla Model 2″ bus gaminamas su visa reikiama įranga arba jos nebuvimu taikantis būtent į minėtą 25 000 eurų užmojį. „Model 2“ įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h bus lėtesnis nei kitų „Tesla“ modelių, galbūt arčiau 5–7 sekundžių.