Pastarasis pasiūlymas buvo pateiktas dar 2021 metų liepą, o visai neseniai įvyko balsavimas, kuris galutinai patvirtino planuojamus pakeitimus. Europos Parlamentas nusprendė, jog nuo 2035 metų bus uždrausta naujų benzininių ir dyzelinių automobilių prekyba. Tačiau tai patinka toli gražu ne visoms bendrijos narėms.

Remiantis naujausia informacija, Vokietija ir Italija grasina blokuoti Europos Sąjungos draudimą naujiems automobiliams su vidaus degimo varikliais, taip sukeldamos pavojų bloko ekologiškiems tikslams. Šalys reikalauja, kad ES vykdomoji valdžia pateiktų žadėtą pasiūlymą dėl išimčių, kurios būtų taikomos transporto priemonėms, naudojančioms klimatui neutralų sintetinį kurą.

2035 metais įsigaliojančiam draudimui nepritaria ir Lenkija bei Vengrija. Nepritarimą šiems pokyčiams išsakė ir Vokietija, o šalies transporto ministras Volkeris Wissingas trečiadienį pareiškė, kad Komisijai nepavyko pateikti pasiūlymo, todėl Berlyno vyriausybė negali patvirtinti platesnio plano ES vyriausybių ministrų galutiniame balsavime, kuris vyks jau kovo 7 dieną.

Vokietijos atstovas pažymėjo ir tai, jog sprendimai turi turėti alternatyvius pasirinkimus, tačiau dabar tokios galimybės nėra.

„Kas rimtai žiūri į klimatui neutralų mobilumą, turi palikti visas technologines galimybes ir jomis naudotis“, – pridūrė jis. „Aš nesuprantu šios kovos su automobiliu ir kodėl žmonės nori uždrausti kai kurias technologijas.“

Verta pastebėti ir tai, jog Vokietijos automobilių pramonė sudaro maždaug 5 proc. šalies ekonomikos, o šioje rinkoje dirba daugiau nei 800 tūkst. žmonių. Šiame sektoriuje yra daugybė specializuotų dalių gamintojų, kurie per daugiau nei šimtmetį išsivystė tiekdami automobilių gamintojams, įskaitant BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Volkswagen“, komponentus savo vidaus degimo varikliu varomiems automobiliams.

Nepritarimą išreiškė ir Italija, kurioje automobilių pramonė sudaro 8,5 proc. šalies ekonomikos, o joje dirba ketvirtis milijono žmonių. Tuo tarpu ES atstovas pažymėjo, kad norint pasiekti bloko tikslą iki dešimtmečio pabaigos 55 procentais sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, perėjimas prie nulinės emisijos transporto priemonių yra būtinas.

Pažymima, jog kelių transportas yra vienas iš daugiausiai anglies dioksido išskiriančių sektorių visoje Europos Sąjungoje, išskiriantis apie penktadalį viso bloko išmetamųjų teršalų.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas