Elono Musko valdoma bendrovė sumažino savo elektrinių automobilių kainas ne tik JAV ir Kinijoje, bet ir Europos rinkoje. Tokiu sprendimu „Tesla“ tikisi mesti iššūkį didiesiems automobilių gamintojams, o taip pat ir padidinti savo pardavimus. Mažesnės kainos jau taikomos „Model Y“ ir „Model 3“ modeliams, kas jau dabar davė vaisių.

JAV elektromobilių milžinė jau susidūrė su paklausos patenkinimo problemomis Kinijoje, o analogiška situacija įsivyrauja ir Europoje. Tačiau ekspertai atkreipia dėmesį į tai, jog „Tesla“ yra viena iš nedaugelio automobilių gamintojų, neskaitant Kinijos bendrovių, kurios gali taikyti tokias nuolaidas. Teigiama, jog E.Musko valdoma bendrovė naudoja savo pelną kaip ginklą, kuris itin veiksmingas elektromobilių rinkoje.

Remiantis „Reuters“ pateikiama informacija, „Tesla“ iš parduodamų transporto priemonių uždirba bent keletą kartų daugiau nei didieji automobilių gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“, „Toyota“ ar „Ford“. Skaičiuojama, jog nuo vieno parduoto elektromobilio „Tesla“ uždirba daugiau nei 15 tūkst. JAV dolerių, kas yra dvigubai daugiau nei VW ir net keturis kartus daugiau nei „Toyota“ ar penkis kartus daugiau nei „Ford“. Skirtumas išties didžiulis ir tai gali būti dar vienas pavojaus signalas šios rinkos vilkams.

Labai tikėtina, kad gerokai sumažintos kainos leis „Tesla“ parduoti daugiau elektromobilių nei įprastai, o tai dar labiau paskatins šios JAV bendrovės plėtrą. Žinoma, tai gali būti dar vienas pavojaus signalas Europos automobilių gamintojams. Pastarieji jau dabar skambina pavojaus varpais dėl sunkumų konkuruojant su Kinijos bendrovėmis, o ką jau kalbėti apie E.Musko kompanijos fejerverkus su iki 20 proc. sumažintomis kainomis.

Las Vegase vykusioje technologijų parodoje „CES 2023“ savo progos pasisakyti nepraleido ir tarptautinio koncerno „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas, kuris įžvelgia grėsmę Europos automobilių industrijoje.

„Stellantis“ vadovas atkreipė dėmesį į kryžkelę, kurioje atsidūrė europietiškos bendrovės, konkurencinėje kovoje su Kinijos gamintojais. C.Tavareso įsitikinimu, politikai turi rasti atsakymą į Kinijos automobilių gamintojų plėtrą regione, kitu atveju tai bus „pralaimėta dvikova“. Jis įžvelgia didžiulę grėsmę ir pateikė savo prognozę.

Portugalas pastebėjo, jog dėl itin augančio kiniškų automobilių populiarumo, Europos bendrovės jau netrukus gali būti priverstos mažinti gamybos apimtis. „Stellantis“ vadovas pastebėjo, kad europietiškos įmonės nepajėgia konkuruoti su gamintojais iš Kinijos, kurie ne tik itin greitai plečiasi regione, bet ir siūlo savo modelius už itin žemą kainą, kas, žinoma, labai patinka vartotojams.

„Kainų skirtumas tarp europietiškų ir kiniškų transporto priemonių yra milžiniškas. Jeigu artimiausiu metu niekas nepasikeis, tuomet viduriniosios klasės vartotojai masiškai persės prie kiniškų automobilių. Žmonių perkamoji galia Europoje pastebimai mažėja“, – pastebi C.Tavaresas.

Pastebima ir tai, jog dėl Europoje veikiančio reguliavimo, regione pagaminti elektriniai automobiliai yra maždaug 40 proc. brangesni nei analogiškos transporto priemonės, gaminamos Kinijoje. C.Tavaresas dabartinę situaciją automobilių industrijoje palygino su saulės baterijų rinka, kuomet europiečiai pralaimėjo konkurencinę kovą kinams. Jo teigimu, Europos Sąjunga privalo priimti sprendimus nedelsiant.

Žinoma, tuomet „Stellantis“ vadovas dar nežinojo apie „Tesla“ sprendimą sumažinti kainas. Kaip bebūtų, tai turėtų būti dar vienas pavojaus signalas ne tik „Stellantis“ grupei, bet ir kitiems rinkos milžinams, įskaitant „Volkswagen“ bei daugelį kitų gamintojų. Nors 2023 metai dar tik prasidėjo, tačiau jau dabar „Tesla“ įgijo pranašumą prieš daugelį savo konkurentų, todėl bus tikrai įdomu pamatyti kaip keisis ši rinka per artimiausius kelis mėnesius.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas