Elono Musko valdoma bendrovė sumažino savo elektrinių automobilių kainas ne tik JAV ir Kinijoje, bet ir Europos rinkoje. Tokiu sprendimu „Tesla“ tikisi mesti iššūkį didiesiems automobilių gamintojams, o taip pat ir padidinti savo pardavimus. Mažesnės kainos jau taikomos „Model Y“ ir „Model 3“ modeliams, kas jau dabar davė vaisių.
Remiantis naujausiais duomenimis, praėjus vos trims dienoms po JAV elektromobilių milžinės sprendimo, paaiškėjo, jog tai buvo itin sėkmingas pakeitimas. Kinijoje „Tesla“ automobiliai pradėti graibstyti kaip karštos bandelės, o vien per tris dienas užfiksuota daugiau nei 30 tūkst. pardavimų. Kai kurių šaltinių teigimu, JAV bendrovės pardavimai išaugo net 500 proc., lyginant su gruodžio mėnesio rezultatais.
Tikėtina, kad tokios sėkmės nesitikėjo ir „Tesla“ vadovai, kuriems taip išaugę pardavimai sukėlė ir papildomų problemų. Šaltinių teigimu, bendrovė turi problemų patenkinant tokį didžiulį rinkos poreikį. Pavyzdžiui, norintys įsigyti „Tesla Model Y“ anksčiau turėjo laukti nuo 1 iki 4 savaičių, o dabar laukimo laikas prailgintas savaite – nuo 2 iki 5 savaičių.
Priminsime, jog praėjusios savaitės pabaigoje „Tesla“ paskelbė apie mažinamas tam tikrų modelių kainas, o kai kurios komplektacijos buvo siūlomos su 20 proc. nuolaida. „Tesla“ atstovai, komentuodami kainų mažinimo sprendimą, tikino, kad jis priimtas dėl kainų infliacijos stabilizavimosi. Mažesnės kainos jau yra taikomos kai kuriuose Europos regionuose. Vokietijoje „Model 3“ ir „Model Y“ kainos sumažėjo iki 17 proc., priklausomai kokios konfigūracijos modelį norima įsigyti. Prancūzijoje kainos sumažintos iki 18 proc.
Rinkos analitikai įsitikinę, kad toks E.Musko valdomos bendrovės sprendimas gali nulemti 12-15 proc. didesnius pardavimus. Dano Iveso teigimu, toks „Tesla“ žingsnis rodo ir agresyvią kompanijos strategiją, kovoje su šios rinkos vilkais.
„Tai yra aiškus šūvis, nutaikytas į Europos ir JAV automobilių gamintojus. „Tesla“ nori parodyti, jog neketina likti savo smėlio dėžėje, kuomet rinkoje vyksta elektromobilių kainų karas. Bendrovė praras dalį pelno, tačiau tos strateginis ėjimas patiks potencialiems pirkėjams“, – įsitikinęs D.Ivesas.