Ar žinojote, kad 99 proc. visų eismo įvykių įvyksta dėl žmogaus klaidos? Liūdna tiesa yra ta, kad dauguma vairuotojų kelyje ir toliau daro tas pačias vairavimo klaidas, pamiršdami savo ydingus vairavimo įpročius.
Niekas taip nesugadina dienos, kaip baudos už greičio viršijimą ar avarijos sukėlimas. Taigi kaip sumažinti šiuos pavojingus ir brangiai kainuojančius trikdžius? Geriausias būdas išvengti brangiai kainuojančių vairavimo klaidų – atkreipti dėmesį į tai, kaip vairuojate.
Šiandien siūlome pažvelgti į pagrindines klaidas, kurias daro daugelis vairuotojų. Pateikiame jums 9 aspektus.
1. Važiavimas priešpriešinio eismo juostose ir/arba lenkimas
Kai kuriuos vairuotojus tiesiog kažkas magnetiškai veikia kraštinėje kairėje esančioje eismo juostoje. Jie ne tik pamiršta, kad ši eismo juosta yra skirta tik apvažiuoti ir (arba) aplenkti ir kad netrukus turi persirikiuoti į dešinę važiuojamąją juostą, kad kas nors kitas galėtų pravažiuoti, bet ir atrodo abejingi eismui, kurį blokuoja už savęs.
Taisyklė paprasta – kairėje esanti eismo juosta NĖRA greitėjimo juosta, tai aplenkimo juosta. Jei neapvažiuojate ir toliau važiuojate šia juosta, pažeidžiate taisykles ir keliate pavojų kitiems eismo dalyviams.
2. Staigus stabdymas be įspėjimo
Staigus stabdymas judančiame eisme be jokios akivaizdžios priežasties yra viena iš pagrindinių avarijų keliuose ir greitkeliuose priežasčių. Staigus sprendimas sustoti iš anksto neapgalvojus ir nenurodžius būtinai turės pasekmių.
Visada turėtumėte atkreipti dėmesį į iš paskos važiuojančius automobilius, stabdyti lėtai ir atsargiai, duodami kitiems vairuotojams laiko sureaguoti ir prisitaikyti.
3. Pamiršimas naudotis įspėjamaisiais ženklais
Naudoti posūkio rodiklį persirikiuojant į kitą eismo juostą ar sukant į posūkį yra ne tik vairavimo etiketas – tai labai svarbi saugumo priemonė, informuojanti kitus vairuotojus apie mūsų ketinimus.
Kai šalia ar už mūsų važiuojantys vairuotojai nežino, kokius pakeitimus darome kelyje, jie priversti reaguoti į mūsų veiksmus be įspėjimo, o tai – nelaimingų atsitikimų receptas. Kai nurodysite savo žingsnį ir jį atliksite, nepamirškite išjungti indikatoriaus, kitaip ilgą laiką klaidinsite (ir erzinsite) iš paskos važiuojančius vairuotojus.
4. Eismo juostos keitimas sukant
Kelių eismo juostų kirtimas sukant į posūkį yra pavojinga ir brangiai kainuojanti vairavimo klaida. Kai kurie žmonės daro tokius plačius posūkius, kad vienu metu gali persirikiuoti į kitą eismo juostą.
Tai gali sukelti susidūrimus su kitose eismo juostose esančiais automobiliais, kurie taip pat sukasi būtent tuo metu. Tinkama praktika – pirmiausia atlikti posūkį toje eismo juostoje, kurioje esate, o tada parodyti, kad ketinate persirikiuoti į kitą eismo juostą.
5. Greičio viršijimas degant geltonam šviesoforo signalui
Atrodo, kad kai kurie vairuotojai mano, jog geltonas šviesoforo signalas reiškia „pagreitinti“, o ne „sulėtinti“, ir vietoj stabdžių spaudžia akceleratoriaus pedalą.
Beveik kiekvienas susidūrimas sankryžoje įvyksta dėl to, kad kažkas viršijo greitį degant geltonam šviesoforo signalui arba, dar blogiau, peršoko raudoną šviesą. Ar verta bandyti sutaupyti tas 90 sekundžių ir rizikuoti savo ir kitų gyvybe?
6. Netinkamas galinio ir šoninio vaizdo veidrodėlių reguliavimas
Šoninio vaizdo veidrodėliai, kurie atspindi daugiau vairuojamo automobilio ir mažiau greta esančių automobilių, neleidžia vairuotojui matyti šalia esančių automobilių. Tai ypač pavojinga persirikiuojant į kitą eismo juostą.
Norėdami beveik visiškai panaikinti akląsias zonas, abu šoniniai veidrodėliai turi būti nukreipti pakankamai plačiai, kad vos matytųsi automobilio šonas. Vidinis veidrodėlis turėtų būti nukreiptas taip, kad vos žvilgtelėjus būtų matyti visas galinis langas ir nereikėtų pajudinti galvos.
7. Bloga sėdėjimo padėtis
Nors vairuojant svarbu patogumas, pernelyg patogiai įsitaisyti gali būti ne tokia jau gera mintis. Sėdint už vairo per daug atsilošus arba sėdint tokioje padėtyje, kuri trukdo valdyti automobilį, gali sulėtėti reakcija ir pablogėti matomumas.
Per didelis patogumas taip pat gali užmigdyti vairuotoją ir sumažinti jo dėmesį į tai, kas vyksta aplinkui. Sėdėdami tiesiai ir nuolat laikydami abi rankas ant vairo išliksite budrūs ir kontroliuosite situaciją.
8. Sėdėjimas degant žaliam šviesoforo signalui
Prarandamos brangios sekundės didelėse sankryžose gali labai apsunkinti už jūsų važiuojančius vairuotojus, ypač tuos, kurie sąmoningai stengėsi nedaryti klaidos 6! Būdami kelyje, nesvarbu, ar važiuojate, ar stovite, išlikite akimirkoje.
9. Naudojimasis išmaniuoju telefonu
Išmaniųjų telefonų integracija daugelyje naujų transporto priemonių nuėjo ilgą kelią. Integruotos funkcijos, pavyzdžiui, balso atpažinimo funkcija, leidžia kalbėti ir rašyti žinutes laikantis laisvų rankų įrangos įstatymų.
Tačiau abiejų rankų laikymas ant vairo vis tiek negarantuoja saugumo, jei išsiblaškę skambinate. Jei daugiau dėmesio skirsite pokalbiui, o ne aplinkai, gali sutrikti jūsų reakcija.