Rugsėjį, vaikams sugrįžus į ugdymo įstaigas, eismas keliuose kaipmat suintensyvėja – ne vienam vairuotojui kelionės iki darbo ar atžalų būrelio tampa akivaizdžiai ilgesnės. Vilniaus miesto savivaldybės duomenimis, pasibaigus vasaros atostogoms, sostinės gatvėse automobilių srautai padidėja apie 20–30 proc., todėl natūraliai kyla spūstys. Tokia eismo koncentracija daro neigiamą įtaką miesto oro kokybei, tad ekspertai ragina aktyviau rinktis aplinkai draugiškas transporto priemones.
Išmetamos taršos kiekiai kelia nerimą
Laura Doraitės-Gudavičienės, „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovės teigimu, spūsčių metu tiek benzininiai, tiek dyzeliniai lengvieji automobiliai išmeta įspūdingą taršos kiekį.
„Jei skaičiuotume, kad didmiesčio gyventojai eismo spūstyse praleidžia apie valandą kiekvieną dieną, vairuojant vidutinio dydžio dyzelinį automobilį, per vieną valandą spūstyje jis išskirs apie 4 kg anglies dvideginio, o jei važiuojame benzininiu automobiliu, jis per tokį patį laiką išskirs beveik 3,5 kg teršalų“, – sako bendrovės atstovė.
Jos teigimu, optimizmo suteikia tai, kad lietuviai vis dažniau pasirenka vairuoti aplinkai draugišką elektromobilį. Susisiekimo ministerijos šių metų duomenimis, nors tarp lietuvių vis dar yra populiariausi benzinu ir dyzeliu varomi automobiliai, tačiau kartu yra stebimas ir tolygiai augantis susidomėjimas elektromobiliais – šių metų liepą iš viso Lietuvoje buvo registruoti 23 476 elektra varomi automobiliai: 13 948 grynieji elektromobiliai (BEV) ir 9 528 iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV). Palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendras elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo beveik 8 tūkstančiais.
„Ir gerėjanti infrastruktūra, ir auganti elektromobilių gamintojų pasiūla Lietuvos gyventojus skatina rinktis aplinkai draugišką transporto priemonę. Mieste elektromobilis yra bene tinkamiausias pasirinkimas, kadangi dėl įdiegtų technologijų vairavimas čia tampa itin efektyvus ir sklandus“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.
Unikali technologija, pritaikyta būtent miesto eismui
Elektra varomi automobiliai pasižymi tik jiems būdinga ypatybe – vairuotojų ypač palankiai vertinamu regeneraciniu stabdymu. Ir riedant nuokalne, ir aktyviai stabdant eismo spūstyje, elektromobilio baterija kaupia energiją, todėl viena įkrova galima įveikti ilgesnį atstumą.
„Elektromobilio vairuotojui atleidus akseleratorių ar pradėjus stabdyti, variklis persijungia į generatoriaus režimą. Tuomet variklis naudoja judėjimo energiją ir taip generuoja elektros energiją. Toks lėtėjimas, padedantis sustabdyti transporto priemonę, generuojamą elektros energiją nukreipia į bateriją, kur ji saugoma ir gali būti panaudota vėliau“, – pasakoja L. Doraitė-Gudavičienė.
Anot pašnekovės, regeneracinis stabdymas ne tik užtikrina sklandžią vairavimo patirtį, bet ir prisideda ilgesnės tam tikrų elektromobilio dalių eksploatacijos – naudojant šią technologiją, yra mažiau naudojami mechaniniai stabdžiai, todėl jie nusidėvi lėčiau.
Papildomos naudos sklandesnei kelionei
„Elektrum Lietuva“ atstovės teigimu, elektromobilis mieste – itin praktiškas pasirinkimas, kadangi vairuotojui suteikiama galimybė naudotis papildomomis naudomis, kurios itin praverčia skubantiems.
„Viena iš labiausiai elektromobilių vairuotojus džiuginančių naudų – galimybė važiuoti A juosta. Tai gerokai sutrumpina kelionės trukmę ir padeda išvengti varginančių spūsčių. Be to, turint specialų leidimą, elektromobilį mieste galima statyti nemokamai – tai taip pat padeda sutaupyti tiek laiko, tiek pinigų“, – pastebi pašnekovė.
Jos teigimu, elektromobilio įkrovimas miestuose taip pat tapo itin patogus – stabtelėjus apsipirkti po darbo ar palikus vaikus būrelyje, elektromobilį galima pasikrauti prie prekybos centrų.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, iš viso šalyje šiuo metu veikia 1792 viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų.