Dalį vairuotojų klaidų gali ištaisyti kokybiškos laiku pakeistos padangos, juolab kad nuo lapkričio 10 dienos Lietuvoje draudžiama važiuoti su vasarinėmis padangomis. Vis dėlto ekspertai pastebi, kad padangų pasirinkimas turėtų būti apgalvotas ir priklauso nuo daugybės veiksnių: automobilio techninių savybių, vairavimo stiliaus bei kelių kokybės.

Tiek šalies policija, tiek automobilių remonto dirbtuvių meistrai pastebi, kad vairuotojai neretai padangų pasikeisti neskuba ir savo elgesį motyvuoja nenoru padangų gadinti ant asfalto nesant sniego ar ledo.

Vis dėlto buvęs lenktynininkas ir vienas žinomiausių vairavimo instruktorių Lietuvoje Artūras Pakėnas sako, kad rizikuoti neverta, o kokybiškos žieminės padangos savo darbą atlieka ne tik slidžiame kelyje – žieminės padangos nuo vasarinių skiriasi ir gumos sudėtimi, ir savo savybėmis esant skirtingai oro temperatūrai.

„Žieminių padangų guma yra minkštesnė, kitoks protektorius, jo struktūra. Tas piešinys, kurį matome ant padangos, maži įpjovimai, lamelės protektoriaus blokuose, ant žieminių padangų yra ne šiaip sau. Visa ši protektoriaus struktūra lemia, kad padanga su kelio danga geriau sukimba esant vėsiam orui, slidžiam ar sniegu padengtam keliui. Pasitaiko, kad naudojant prastos kokybės padangas sniegas sulenda į protektorių ir iš ten nepasišalina, o taip neturėtų būti. Akivaizdu, kad sniegu aplipusi padanga pasidaro visiškai neveiksminga“, – būtinybę atkreipti dėmesį į naudojamas padangas pabrėžia A. Pakėnas.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui „Spinter Research“ atlikta gyventojų apklausa atskleidė, kad didžiausiais pavojais keliuose lietuviai laiko prastą kelio būklę, oro sąlygas, vairavimo įpročius ir automobilių techninę būklę. Natūralu, kad su visomis šiomis baimėmis padangos yra smarkiai susijusios, mat jos saugumą kelyje padeda užtikrinti esant daugeliui šių aplinkybių.

Brangios padangos – gerai, bet ne visiems jų reikia

Ano pašnekovo, jei vairuotojas važiuoja tvarkingai, neagresyviai, laikosi kelių eismo taisyklių, neviršija greičio, jam pakanka kokybiškų vidutinės klasės padangų.

„Renkantis padangas pirmiausia reikia apgalvoti, kokiais keliais daugiausia bus važinėjama – žvyrkeliais, asfaltuotais užmiesčio keliais, o gal jų reikės tik mieste. Jei vairuojama tik miestuose, kur gatvės įprastai būna gerai nuvalytos, nereikia važiuoti dideliu greičiu, kažkokių ypatingų padangų tikrai nereikia. Be abejo, vairuojant galingesnius automobilius ar važinėjant sudėtingesnėmis sąlygomis padangas reiktų rinktis atsakingiau, tam pritaikytas. Juk į sporto salę su vakariniais bateliais neiname“, – dėsto A. Pakėnas.

Vis dėlto kalbėdamas apie padangų kokybę A. Pakėnas pastebi, kad gerų gamintojų aukščiausios kokybės padangos pranašumų kelyje suteikia, juos pastebėtų net nepatyrę vairuotojai. Kita vertus, anot jo, gerų padangų pranašumus reikia mokėti ir išnaudoti.

„Nusipirkę labai geras, aukštos klasės padangas skirtumą tikrai pajusite. Tačiau labai svarbu suprasti, kad kiekvienu daiktu naudotis reikia mokėti. Juk nusipirkę brangią meškerę geresniu žveju netapsite. Be abejo, labai geros padangos jau savaime jus apsaugos, tačiau jei dar ir mokėsite vairuoti taip, kad išnaudotumėte geriausias padangų savybes, važiuosite visai kitaip“, – pastebi A. Pakėnas.

Galiausiai jis pabrėžia, kad padangos greičiausiai neapsaugos, jei apskritai bus vairuojama nesaugiai – nepasirenkant saugaus greičio, atstumo, slidžiame kelyje elgiantis agresyviai ir t.t.

Saugumu rizikuoti neverta

Vairavimo instruktorius pastebi, kad dalis vairuotojų su žieminėmis padangomis važinėja ištisus metus, neretai gerokai padėvėtas padangas taip „pribaigia“ ir pataupyti siekiantis verslas. Nors kelių eismo taisyklės tai leidžia, A. Pakėnas pastebi, kad vasarą naudojamos žieminės padangos sparčiau dėvisi, neužtikrina itin gero sukibimo su kelio danga, stabdymo kelias su jomis pailgėja.

Universalios padangos gali atrodyti kaip taupus ir saugus variantas, tačiau vasarą jos taip pat dėvisi greičiau. Lietuviško klimato sąlygomis geriausia naudoti du padangų komplektus – vasarinį ir žieminį.

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas sako, kad „Mylios be promilių su „Švyturys Nealkoholinis“ projektu vairuotojams norima priminti, kad kelyje svarbiausias dalykas – saugumas. Padangos vairuojant yra vienas reikšmingiausių automobilio techninių elementų, nuo kurio saugumas itin smarkiai priklauso.

„Saugios, kokybiškos padangos tikrai nėra ta sritis, kurioje reikėtų ieškoti galimybių sutaupyti. Mes įmonėje turėdami nemažą transporto parką saugumo sąskaita niekada netaupome. Esame įsitikinę, kad sezoninės, oro sąlygoms pritaikytos padangos – viena svarbiausių priemonių, padedančių užtikrinti saugumą keliuose. Mūsų vairuotojai tikrai supranta, kad pervežant krovinius ar vykstant pas klientus padangų kokybė yra ypač svarbi – juk kelyje kasdien praleidžiama nemažai laiko”, – mano bendrovės vadovas.

Jo teigimu, bendrovės automobilių parko darbuotojai padangų keitimo niekuomet nepalieka paskutinėms dienoms, juolab kad ir oro sąlygos subjurti gali anksčiau.

„Lapkritis apskritai labai rizikingas mėnuo. Nors šiuo metu atrodo, kad sniegu nekvepia, gana šilta, viskas gali pasikeisti vos per dieną, tad būtina pasirūpini tiek savo, tiek kitų eismo dalyvių saugumu“, – teigia R. Viršilas.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas