Posakis, kad blogo oro nėra, yra tik prasta apranga ar nusiteikimas, puikiai tinka kelionėms keturračiais. Šios transporto priemonės subalansuotos visiems metų laikams.
Lengvai ir visais ratais varomam keturračiui neįveikiamų kelių praktiškai nėra. Vienintelis iššūkis atėjus šaltam ir tamsiam metų periodui – oro temperatūra. Tad kaip jam pasiruošti, kad šaltis nebūtų baisus?
Rudenį ir pavasarį svarbiausia apsauga nuo vandens
Ruduo įsibėgėjo, oro temperatūra nukrito, pakilęs vėjas ne tik nurengia medžius, tačiau ir vis dažniau prakiurusio dangaus lietų pakreipia šonu. Tad su paprasta apranga važiuoti keturračiu išties nėra protinga, šalta ir nekomfortiška.
Todėl vėlyvą rudenį ir ankstyvą pavasarį keturratininkas, vienos didžiausių Lietuvoje keturračių ir motociklų bei jų aksesuarų parduotuvės „Motorider“ atstovas Adomas Gančierius rekomenduoja apsirengti ne tik šiltais rūbais, bet ir tokiais, kurie apsaugotų nuo vėjo, o svarbiausia – lietaus.
„Lietingu sezonu tarp keturratininkų labai populiari „Finntrail“ apranga, kuri yra visiškai atspari vandeniui, su ja galima nebijoti lipti į balą, ji lengva ir komfortiška. Tiek šio, tiek kitų gamintojų vandeniui nepralaidūs kombinezonai, priklausomai nuo modelio ir techninių jų savybių, kainuoja nuo 50 iki 300 eurų“, – sako pašnekovas.
Pasak A. Gančieriaus, nereikėtų pamiršti ir avalynės. Planuojant pasitaškyti per balas, net ir neperšlampami batai gali nepadėti visiškai išvengti šalčio ir drėgmės, tad tuo pačiu reikėtų pasirūpinti neperšlampama batų apsauga, kurią galima užtraukti ant kombinezono. Ji nėra brangi, priklausomai nuo modelio kainuoja 23–32 eurus.
„Kalbant apie batus, važiuojant keturračiu reikėtų rinktis aukštesnio profilio, aulinius, taktinius modelius. Kiti renkasi „Adventure“ tipo minkštos odos batus, kurie prilaiko čiurnas ir veikia kaip apsauga. Tie, kas dalyvauja varžybose, renkasi motokroso batus“, – paaiškina ekspertas.
Žiemai tinka ir slidinėjimo apranga
Netrukus drėgnus ir darganus orus gali pakeisti sausas stingdantis šaltis. A. Gančierius pažymi, kad, norint važinėti tokiu oru, geriausiai tiks sniego motociklams sukurta apranga, tačiau specialiai jos pirkti nėra būtina.
Tam galima puikiai panaudoti slidinėjimui skirtus drabužius. Svarbu, kad jų komforto temperatūra atitiktų lauko temperatūrą. Prisirengti per daug nederėtų: keturračio vairavimas – aktyvi fizinė veikla.
Didžiausias komforto priešas neretai būna žvarbus vėjas, tad reikėtų atsižvelgti ir į jį. Jeigu planuojama važiuoti miškais, jis turės mažesnę reikšmę, tačiau skriejant greitais atvirais žvyrkeliais ar asfaltuotais užmiesčio keliais reikėtų pasirūpinti, kad apranga būtų neperpučiama.
„Vėjas gali sukelti diskomfortą priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Jeigu važinėjama miške iki 50 km/val., tai gauni mažiau vėjo, medžiai jį sustabdo, miško keliukuose daugiau posūkių, daugiau dirbti reikia. Nesušalsite. Tačiau išvažiavus į atvirą vietą ir lekiant dideliu greičiu, jei tam nėra pasiruošta, galima ir sustipti“, – paaiškina A. Gančierius.
Nepamirškite rankų
Paskutinis, daugumai bene svarbiausias elementas, – pirštinės. Kaip bebūtų keista, net ir šalčiausią žiemą ekspertai nerekomenduoja rinktis storų, šiltų pirštinių, nes tuomet nebus patogu valdyti keturratį. Yra kitų būdų neleisti rankoms sušalti.
„Keturračiams galima sumontuoti šildomas rankenėles su šildomu akceleratoriumi. Apie 90 proc. mūsų klientų, pirkdami šią transporto priemonę, jas ir pasirenka. Galima sumontuoti ir šildomą sėdynę tiek vairuotojui, tiek keleiviui. Kas turi daugiau patirties, visuomet montuoja šiuos aksesuarus, nes supranta, kokį komfortą tai užtikrina“, – teigia A. Gančierius.
Jei pasirinktas keturratis neturi šildomų rankenėlių, jas galima įsigyti papildomai, kaip ir šildymo mechanizmus, kuriuos galima nesudėtingai sumontuoti pačiam. Atskirų komponentų kainos, anot pašnekovo, svyruoja nuo 80 iki 450 eurų.
Be šalmo – nė iš vietos
Kalbant apie aprangos subtilybes, būtina paminėti ir saugumą, kuris yra aktualus visais metų laikais. Esminė taisyklė čia – važiuojant keturračiu negalima pamiršti šalmo.
„Kaip ir su kiekvienu motociklu, taip ir važiuojant su keturračiu, reikia naudoti šalmą. O jį galima pasirinkti pagal patogumą, panaudojimą. Sportiškiau važiuojantys mėgsta rinktis motokroso tipo šalmus, tačiau galima imti ir uždarą šalmą, darbui galbūt patogiau bus veidą atverti leidžiantis modulinis šalmas“, – dėsto A. Gančierius.
Jis taip pat atkreipia dėmesį ir į kūno apsaugas. Nors greitis važinėjant keturračiu dažniausiai yra mažesnis, jei planuojama lėkti dinamiškai, vertėtų pasirūpinti viršutinės kūno dalies, rankų ir kelių apsaugomis, gerais batais. Jeigu keturračiu yra dirbama ūkyje ar sodyboje, galima rinktis tiesiog paprastesnę, komfortiškesnę darbinę aprangą.