Dabar „Ford“ Europos verslas jau mažina gamybos apimtis Kelno gamykloje Vokietijoje. Kodėl? Todėl, kad du su „Volkswagen“ susiję produktai parduodami ne itin gerai.
Iš „Ford“ atstovo spaudai žinoma, kad sparčiai blogėjančios elektromobilių rinkos sąlygos stabdo „Explorer“ ir „Capri“ gamybą. Darbuotojams neliks nieko kito, kaip tik pakaitomis dirbti vieną savaitę ir imti vieną savaitę atostogų iki Kalėdų atostogų. Tai didžiulis smūgis Kelno padaliniams, turint omenyje, kad „Ford“ investavo 2 mlrd. dolerių, kad Vokietijos gamykla būtų parengta elektromobilių gamybai.
Automobilių gamintojui retai pasitaiko sulėtinti automobilio, kuris gaminamas tik kelis mėnesius, gamybą. Elektrinis „Ford“ nuopuolis Europoje vyko populiaraus mini modelio „Fiesta“ sąskaita, kuris 2023 metų liepą buvo išbrauktas iš gamybos planų.
Dar blogiau, kad bendrovė nebeturi daug automobilių su vidaus degalų varikliais, į kuriuos galėtų atsiremti, nes Valensijoje, Ispanijoje, gaminamas „Mondeo“ buvo užmirštas nuo 2022 metų, o „Focus“ iš Saarlouis gamyklos Vokietijoje bus pašalintas 2025 metais.
Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius „Ford“ rinkos dalis Europos Sąjungoje, Jungtinėje Karalystėje ir Europos laisvosios prekybos asociacijos ELPA regione (Islandija, Lichtenšteinas, Norvegija) sumažėjo nuo 4,1 proc. iki vos 3,3 proc. Europos automobilių gamintojų asociacijos paskelbti skaičiai rodo, kad „Ford“ pardavė tik 326 975 lengvųjų automobilių, t. y. 18 proc. mažiau nei 2023 metų sausio-rugsėjo mėnesių laikotarpiu.
Pranešama, kad 2025 m. pradžioje planuojama papildomai sumažinti gamybos apimtis Kelno gamykloje. Pirmojoje anglies dioksido neišskiriančioje bendrovės gamykloje didžiausias metinis pajėgumas yra 250 tūkst. elektromobilių, tačiau šio skaičiaus pasiekimas kol kas atrodo kaip neįgyvendinama svajonė.
Kitas elektrinis „Ford“ automobilis „F-150 Lightning“ taip pat išgyvena sunkų laikotarpį. Dėl mažos paklausos nuo lapkričio 15 dienos iki 2025 metų sausio 6 dienos gamyba Dearborno gamykloje Mičigane bus sustabdyta. Septynių savaičių sustabdymas apima įprastą savaitės trukmės šventinę pertrauką ir yra antrasis kartas, kai „Ford“ stabdo gamybą. Pirmą kartą tai įvyko vasario mėnesį devynioms savaitėms dėl kokybės problemų, kurios buvo išspręstos tik balandžio mėnesį.