„Siekiame užtikrinti didesnį saugumą mūsų keliuose ir norime, kad būtų daugiau aiškumo vairuotojams. Nustatomas saugaus šoninio atstumo reikalavimas, kuris leis geriau apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – dviratininkus ir pėsčiuosius.
Kai kurie pakeitimai buvo pribrendę jau seniai, pavyzdžiui, įsisenėjusi problema dėl automobilių stovėjimo ten, kur stovėti draudžiama. Tikime, kad nauji reikalavimai prisidės prie saugesnės, sklandesnės ir atsakingesnės eismo aplinkos“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Šoninio lenkimo atstumas apvažiuojant arba lenkiant dviratininkus, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus bei pėsčiuosius iš rekomendacinio tampa privalomas. Važiuojant ne didesniu kaip 50 km/h greičiu bus privaloma palikti ne mažesnį kaip 1 metro šoninį atstumą, o greičiau – ne mažiau kaip 1,5 m.
Sugriežtinami reikalavimai ir dėl automobilių ir jų priekabų palikimo. Jų sustojimas ir stovėjimas bus draudžiamas keliuose iš dviejų ir daugiau eismo juostų viena kryptimi, kuriuose greitis didesnis kaip 50 km/h, išskyrus tam skirtas vietas.
Pakeitimuose į KET įtraukiami ir nauji kelio ženklai. Ženklas „Mažos taršos zona“ žymės savivaldybės tarybos nustatytą miesto teritoriją, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas visų motorinių transporto priemonių, išskyrus netaršias transporto priemones, eismas.
Siekiant aiškiau informuoti eismo dalyvius, taisyklėse apibrėžiama, kokius pažeidimus fiksuoja stacionarieji matuokliai, paženklinti ženklais „Automatinė eismo kontrolė“. Naujo tipo kelio ženklas su pavaizduota fotokamera žymės matuoklius, fiksuojančius nustatyto greičio taisyklių pažeidimus, o seno tipo ženklas fiksuos ne greitį, o kitus taisyklių pažeidimus.