Ispanijoje sukurta, tačiau Kinijoje pagaminta „Volkswagen“ priklausanti elektrinė transporto priemonė „Cupra“ būtų sunaikinta, jei Europos Komisija imtųsi įgyvendinti planuojamus 21,3 proc. importo tarifus šiai transporto priemonei, praneša „Reuters“.
Norint padengti išlaidas dabartinėje Europos ekonominėje erdvėje nėra galimybės padidinti elektrinio visureigio „Tavascan“, parduodamo už maždaug 52 000 eurų kainą, sakė Wayne‘as Griffithsas, „Volkswagen“ dukterinei įmonei „SEAT S.A.“ priklausantys SEAT ir „Cupra“ prekės ženklai vadovas.
Taip pat nėra galimybės perkelti gamybos į kitą vietą po to, kai bendrovė jau investavo į pajėgumų didinimą „Volkswagen“ gamykloje, esančioje Kinijos mieste Anhui, kurios kontrolinį akcijų paketą valdo bendra įmonė su Kinijos „JAC Automobile Group“.
Jei nebus prognozuojamų „Tavascan“ pardavimų, kitais metais „Cupra“ nepasieks ES nustatytų anglies dioksido kiekio mažinimo tikslų, todėl jai grėstų didelės baudos ir ji būtų priversta mažinti gamybos apimtis, o tai turėtų įtakos užimtumui jos bazėje Ispanijoje, sakė Griffithsas.
„Tai kelia pavojų visai bendrovės finansinei ateičiai“, – sakė Griffithsas, kalbėdamas iš Barselonos. „Norėta apsaugoti Europos automobilių pramonę, tačiau mums tai turi priešingą poveikį. Turime rasti sprendimą. Tai kol kas griežčiausi automobilių gamintojo, kuriam taikomi muitai, komentarai, kurie rodo susirūpinimą, kad Briuselis pakenks vietos rinkos dalyviams, kuriuos bando apsaugoti beveik prieš metus pradėtu tyrimu dėl Kinijos subsidijų.“
Kovos su subsidijomis tarifai papildys standartinį ES 10 proc. muitą, taikomą importuojamiems automobiliams; Komisija teigia, kad šia priemone siekiama suvienodinti konkurencijos sąlygas ir kovoti su, jos teigimu, nesąžiningomis subsidijomis. Pekinas pagrasino imtis atsakomųjų veiksmų ir pradėti tyrimą dėl ES importuojamų pieno produktų, kiaulienos ir konjako. Briuselio planas taikyti 38,1 proc tarifą palietė ne tik „Tavascan“, bet ir BMW elektra varomą „Mini“, tai iššaukė abiejų bendrovių protestus. Praėjusį mėnesį abiejų automobilių tarifas buvo sumažintas iki 21,3 proc., kad jie būtų įtraukti į bendrovių, bendradarbiavusių su ES tyrimu, sąrašą.
Kai JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ paprašė taikyti individualiai suderėtą muito mokestį, Briuselis sumažino siūlomą muitą „Tesla“, turinčiai didelę gamyklą Šanchajuje, iki 9 proc. t. y. mažiausias iš visų muitų. Kinija agitavo 27 bloko valstybes nares per spalio mėn. vyksiantį balsavimą atmesti siūlomus papildomus muitus. Jei muitai bus įvesti, „Cupra“ gali prašyti, kad jai būtų nustatytas savas derybų būdu suderintas muitas, kaip tai padarė „Tesla“. Peržiūra truktų iki devynių mėnesių.
Griffithsas teigė, kad „Cupra“ derasi su įvairaus rango Komisijos atstovais ir Vokietijos bei Ispanijos vyriausybėmis, siekdama įtikinti jas sumažinti planuojamus muitus arba jų atsisakyti. Jis pridūrė, kad po kelių savaičių bendrovės atstovai kartu su Ispanijos delegacija vyks į Kiniją. Europos Komisijos atstovas spaudai atsisakė pateikti komentarus.
Vokietijos automobilių gamintojams, tokiems kaip „Volkswagen“, gresia galimi Kinijos atsakomieji muitai importuojamiems automobiliams su dideliais varikliais. Kinija sudaro apie trečdalį jų pardavimų. Nors dauguma Kinijoje parduodamų automobilių gaminami vietoje, daug aukščiausios klasės modeliai yra importuojami.
Prieš kelerius metus naujai pastatytoje „Volkswagen“ Anhui gamykloje, „Cupra“ nusprendė gaminti „Tavascan“, savo antrąjį visiškai elektrinį modelį, kaip improvizacinį, kad jis būtų greitai pristatytas rinkai, ir visada planavo, kad šio modelio įpėdinis bus gaminamas Europoje, sakė Griffithsas.
„Mes nesame Kinijos prekės ženklas, bandantis užtvindyti Europos rinką. Mūsų automobiliai nėra skirti masėms. Automobilis nėra subsidijuojamas produktas“, – sakė jis. „Mes esame kitokia kompanija. Būtent tai ir bandome paaiškinti.“