„Stellantis“ nuo kitos savaitės sumažins gamybos apimtis Mirafiori gamykloje Italijoje dėl mažos ten gaminamų „Fiat 500 EV“ ir dviejų „Maserati“ modelių paklausos. Lapkričio 27 dieną automobilių gamintojas pranešė, kad sustabdys gamybą Turine esančioje gamykloje nuo gruodžio 2 dienos iki sausio 5 dienos.
Sustabdymas paveiks baterijomis varomą „Fiat 500e“ ir „Maserati“ modelius „GranTurismo“ bei „GranCabrio“. „Stellantis“ šį žingsnį motyvavo mažėjančiais elektromobilių pardavimais Europoje ir menka prabangių automobilių paklausa JAV ir Kinijoje.
Automobilių gamintojas kovoja su lėtėjančiomis ir konkurencingesnėmis automobilių rinkomis Europoje ir šiais metais kelis kartus sustabdė gamybą Italijoje.
„Elektromobiliai sudaro 97 proc. bendrovės „Mirafiori“ produkcijos, Ir per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2023 metais, Europos miesto elektromobilių segmentas sumažėjo daugiau nei perpus“ – sakė „Stellantis“ atstovas. Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius bendrovės lengvųjų automobilių gamyba Italijoje smuko 41 proc. ir sukėlė susirūpinimą dėl galimo darbo vietų mažinimo.
„Stellantis“ ragina Italiją padėti automobilių pramonei
Atitraukimas mažina premjerės Giorgia Meloni tikslą iki 2030 metų padidinti automobilių gamybą Italijoje iki 1 mln. transporto priemonių. Bendrovės „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas susipriešino su Roma dėl elektromobilių skatinimo priemonių ir bendrovės gamybos perkėlimo į pigesnes šalis.
Lapkričio 27 dieną automobilių gamintojas pareiškė, kad kitais metais reikia daugiau valstybės finansavimo, kad būtų galima sumokėti už atleidimo priemones, pavyzdžiui, laikiną gamybos sustabdymą. Bendrovė mažina išlaidas po to, kai sumažėjo pelnas, o lapkričio 26 dieną paskelbė apie planus uždaryti furgonų gamyklą Lutone, Anglijoje.
Mažėjant paklausai, automobilių gamintoja ne vienintelė mažina gamybos apimtis. Vokietijoje „Volkswagen Group“ siekia beprecedenčio savo vardinio prekės ženklo mažinimo, įskaitant net trijų gamyklų uždarymą, tūkstančių darbuotojų atleidimą ir darbo užmokesčio mažinimą.
Šalyje „Ford“ taip pat mažina elektromobilių gamybą ir panaikina 4 tūkst. darbo vietų visame regione. „Dalis Turino komplekso, pavyzdžiui, administraciniai biurai ir mokslinių tyrimų vietos, išliks veikiančios“ – nuramino „Stellantis“. Šioje gamykloje dirba apie 13 tūkst. žmonių.