„Stellantis“ generalinis direktorius Karlosas Tavaresas atsistatydino iš automobilių gamintojo po ginčo su valdyba dėl to, kaip išspręsti silpnėjančių pardavimų ir akcijų nuosmukio problemą. K. Tavaresas perduos vadovavimą automobilių gamintojui laikinajai komisijai, kuriai vadovaus pirmininkas Džonas Elkanas, pranešė bendrovė. Naujas generalinis direktorius bus paskirtas 2025 metų pirmąjį pusmetį.

„Bendrovės direktorių valdyba, vadovaujama Johno Elkanno, šiandien priėmė Karloso Tavareso atsistatydinimą iš vyriausiojo vykdomojo direktoriaus pareigų, kuris įsigalioja iš karto“, – sakoma gruodžio 1 dienos „Stellantis“ pranešime.

Spalio mėnesį „Stellantis“ pranešė, kad pradėjo ieškoti įpėdinio 66 metų K. Tavaresui, kuris žurnalistams sakė, kad liks dirbti iki savo kadencijos pabaigos 2026 metų pradžioje. Visgi, generalinis direktorius pasitraukia anksčiau nei tikėtasi, nes jo požiūris į automobilių gamintojo ateitį nesutapo su valdybos ir kai kurių akcininkų nuomone.

„Stellantis“ sėkmę nuo pat jos įkūrimo lėmė puikus akcininkų, valdybos ir generalinio direktoriaus veiksmų suderinamumas. Tačiau pastarosiomis savaitėmis išryškėjo skirtingi požiūriai, kurie paskatino valdybą ir generalinį direktorių priimti šiandieninį sprendimą“ – pareiškė „Stellantis“ vyresnysis nepriklausomas direktorius Henri de Castries.

Įtampa tarp Tavareso ir „Stellantis“ valdybos

Pareiškime, kuriuo paskelbta apie K. Tavareso atsistatydinimą, „Stellantis“ patvirtino savo šių metų finansines gaires. Jos akcijų vertė per pastaruosius 12 mėnesių sumažėjo 38 proc. Su šiuo klausimu susipažinęs šaltinis sakė, kad įtampa išaugo, nes valdyba manė, kad K. Tavaresas veikė per greitai ir daugiausia dėmesio skyrė trumpalaikiams sprendimams, kad išgelbėtų savo reputaciją, o ne geriausiems bendrovės interesams.

Pasak analitikų, staigus pranešimas pabrėžė, kad tarp valdybos ir generalinio direktoriaus kilo rimti nesutarimai, nes šalys nusprendė, kad geriau trumpalaikiai veikti be generalinio direktoriaus. Anksčiau laikytas vienu iš labiausiai gerbiamų vadovų automobilių pramonėje, K. Tavareso požiūris buvo tikrinamas po to, kai smukę pardavimai Šiaurės Amerikoje privertė automobilių gamintoją rugsėjo mėn. paskelbti įspėjimą dėl 2024 metų rezultatų.

Į prognozes įtrauktas įspėjimas, kad iki 10 mlrd. eurų grynųjų pinigų bus išnaudota, daugiausia dėl lėtų pardavimų ir išpūstų atsargų Šiaurės Amerikoje, kuri yra grupės pelno šaltinis. Įspėjimas apie pelną paskatino didelius grupės aukščiausiosios vadovybės pertvarkymus, įskaitant vyriausiojo finansininko ir Šiaurės Amerikos operacijų vadovo pasikeitimus, tačiau iš pradžių generalinio direktoriaus atleidimo buvo išvengta.

Pagrindinėse rinkose toliau mažėjo automobilių gamintojos dalis, o tai kėlė susirūpinimą dėl ilgalaikių automobilių gamintojos perspektyvų. Šių metų trečiąjį ketvirtį automobilių gamintojo transporto priemonių pardavimai JAV sumažėjo 17 proc., palyginti su praėjusių metų laikotarpiu, o „Dodge“, „Ram“, „Jeep“ ir „Chrysler“ prekės ženklai patyrė didelių nuostolių.

„Stellantis“ sunkiai sekėsi parduoti net 2023 metų modelinių metų automobilius, rodo automobilių pirkimo programėlės „CoPilot“ duomenys. Iš „CoPilot“ duomenų matyti, kad „Ram 1500“ pikapų ir „Jeep Wagoneer“ išteklių pardavėjų aikštelėse trūksta 112 dienų, t. y. maždaug 20 dienų daugiau nei atitinkamų konkurentų – „Chevrolet Silverado“ ir „Ford Expedition“.

Šiaurės Amerikoje K. Tavareso netrūks

Jefas Laethemas, kuriam priklauso „Stellantis“ atstovybė Detroite, sakė, kad žinia apie Tavareso atsistatydinimą jam atnešė palengvėjimą. Pastarieji metai jam buvo baudžiantys, nes kaupėsi atsargos, o kadaise patikimų transporto priemonių pardavimai krito.

„Blogiau jau būti negali. Šiaurės Amerikoje jo netrūks. Nei tiekėjams, su kuriais jis kovojo. Nei pardavėjams, su kuriais jis kovojo. Ir ne automobilių pirkėjams, kurie ignoravo jo automobilius“ – sakė J. Laethemas, pridurdamas, kad netoliese esanti „General Motors“ atstovybė su tokiais pat sunkumais nesusidūrė.

Tavaresas vadovavo „Stellantis“ nuo pat jos įkūrimo 2021 metų pradžioje, susijungus „Fiat Chrysler“ ir „Peugeot“ savininkei PSA. Pakilęs „Renault“ vadovų gretose vadovaujant išlaidų mažinimo čempionui Carlosui Ghosnui, K. Tavaresas ilgą laiką žavėjo investuotojus savo gebėjimu pakeisti sunkumus patiriančius automobilių gamintojus, kai kitiems nepavyko.

Jis buvo pasirengęs pakartoti šią sėkmę jau būdamas „Stellantis“ generaliniu direktoriumi, mažindamas transporto priemonių platformų skaičių ir naikindamas darbo vietas. Tačiau šiemet įtampa padidėjo, kai profsąjungos įspėjo, kad dėl bendrovės išlaidų mažinimo kurso kilo kokybės problemų ir vėlavo pagrindinių naujų modelių diegimas. JAV prekiautojai kaltino generalinį direktorių, kad jis kenkia tokiems prekės ženklams kaip „Jeep“, „Dodge“, „Ram“ ir „Chrysler“.

Dėl savo atviro bendravimo stiliaus jis dažnai konfliktuodavo su kolegomis, įskaitant JAV profesines sąjungas ir Italijos vyriausybę, kuri skundėsi dėl jo sprendimų mažinti automobilių gamybą Italijoje. JAV nedarbo profsąjungos pagrasino visoje šalyje surengti streiką, teigdama, kad „Stellantis“ nesilaikė įsipareigojimų, prisiimtų pernai baigtoje pasirašyti sutartyje. „Stellantis“ teigė, kad laikosi darbo sutarties ir kol kas profsąjunga savo grasinimų neįvykdė.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas