Dėl to dar visai neseniai švara akį džiuginęs automobilis savo spindesį gali prarasti labai greitai. Jei kėbulą padengsite vašku, kovoti su purvu bus gerokai lengviau.
Noras kuo ilgiau išsaugoti išorės švarą atsirado kartu su pirmaisiais automobiliais. Kaip ir šiandien, tam buvo naudojami įvairūs vaškai, tačiau tuo metu jie buvo natūralaus pagrindo, pavyzdžiui, karnaubo ar bičių vaškas. Per daugybę dešimtmečių vaškai evoliucionavo, šiuo metu galima pasirinkti gerokai paprasčiau naudojamus ir ilgiau savo savybes išsaugančius sintetinius arba polimerinius produktus. Visgi, nesvarbu, kurį pasirinksite, gausite tokį patį efektą.
„Vaškas turi dvi pagrindines funkcijas. Pirmoji – kėbulo priežiūros, plovimo palengvinimas. Vaškas išlygina paviršių, jis tampa atsparesnis drėgmei, sunkiau prilimpa purvas, todėl neretai, norint pašalinti nešvarumus, pakanka aukšto slėgio vandens srovės, nereikia papildomo mechaninio valymo kempine ar šluoste. Antrasis vaško privalumas – kėbulas tampa blizgesnis. Vaškas išlygina nedidelius lako įrėžimus, juos užpildydamas, tai ir suteikia blizgesį, o spalva įgauna daugiau gylio. Tai ypač gerai pastebima ant tamsios spalvos automobilių“, – pagrindines vaško funkcijas įvardija automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Vienas pagrindinių vaškų privalumų, palyginti su kitomis apsauginėmis kėbulo dangomis, tokiomis kaip kvarcas ar nano keramika, kad pasiruošimo procesas gerokai paprastesnis, nes kėbulą pakanka kruopščiai nuplauti ir nuriebalinti, jo nebūtina poliruoti. Pats padengimas taip pat paprastesnis ir nereikalauja jokių specifinių priemonių. Taigi užtruksite tik apie dvi valandas ir darbas bus atliktas.
Vaškas ant kėbulo dengiamas labai paprastai. Pavyzdžiui, sintetinius ar polimerinius galima tepti naudojant mikropluošto šluostę ar kempinėlę, kuria lengvai braukiant per paviršių vaškas ir yra užtepamas, o tuomet su kita švaria šluoste paviršių reikia nublizginti.
Kiek sudėtingiau yra naudojant natūralaus pagrindo vaškus, tokius kaip karnaubos. Jį reikia gerokai stipriau įtrinti į paviršių, taip pat reikia atidžiau blizginti, nes gali likti žymių, kurios matysis ir nesuteiks švaros bei spindesio efekto. Todėl, norint greitai veikiančios priemonės, kurią galima naudoti savarankiškai, geriau rinktis sintetinius vaškus. Didelis vaškų privalumas ir tai, kad nereikia papildomai laukti, kol jis išdžius. Automobiliu galima važiuoti iš karto, vos baigus kėbulo padengimą ir blizginimą.
Efektyvumo laikas priklauso nuo kelių faktorių
Nors naudoti vaškus yra palyginti paprasta, nereikia pamiršti, kad jų efektyvumas yra ribotas. Pavyzdžiui, kėbulą padengus kvarco ar keramikos dangomis, jos gali išsilaikyti iki kelerių metų, o vaškas gali būti efektyvus nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Įtakos tam turi įvairūs veiksniai, pradedant tuo, kokioms sąlygoms esant važinėjate, baigiant tuo, kaip automobilį plaunate, ar žiemos metu nuo jo valote sniegą.
„Natūralūs vaškai efektyvūs gali būti iki trijų mėnesių, o sintetiniai – iki pusės metų. Kadangi tai palyginti minkšta medžiaga, ji reaguoja į mechaninį poveikį. Pavyzdžiui, jei važiuojate greitkeliu, kur priešais važiuojantis automobilis kelia vandenį su smėliu ir akmenukais, vaškas nuo priekinės jūsų automobilio dalies pasišalins ganėtinai greitai. Taip pat, jei automobilį dažnai plausite naudodami šluostes ir kempines, o žiemos metu sniegą valysite su šluotelėmis. Bet koks mechaninis poveikis kėbului sutrumpins vaško efektyvumo laiką“, – paaiškina A. Plečkaitis.
Vaškas gali būti puiki priemonė, jei norite kėbulą nuo rudeninių nešvarumų apsaugoti savarankiškai, nenorite didelių išlaidų ir jums pakanka, kad šios priemonės efektyvumo laikas sutampa su vieno nešvariausių metų laiko trukme. Taip pat ši priemonė padės pagerinti bendrą automobilio išvaizdą, o tai neabejotinai dar labiau sustiprins teigiamą įspūdį.