Vidaus degimo varikliais aprūpintų automobilių draudimas Europos Sąjungoje, o taip pat ir Jungtinėje Karalystėje įsigalios jau 2035 metais. Šis draudimas įvardijamas kaip „benzino ir dyzelino draudimas“, todėl buvo spėjama, kad bus visiškai uždrausti benzininiai ir dyzeliniai automobiliai.

Suprantama, kad klasikinių automobilių savininkams tai sukėlė nerimą. Kol kas gera žinia ta, kad iš pradžių tai turės įtakos tik naujų automobilių pardavimams. Tačiau klasikinių automobilių entuziastai turėtų žinoti apie galimą pokyčių poveikį perpardavimo vertei ir degalų prieinamumui, taip pat nuolat sekti vyriausybės ilgalaikius planus.

Dyzelinių automobilių savininkai, kai kuriose šalyse, jau dabar susiduria su didesniu kelių mokesčiu, degalų mokesčiu ir įvairiais padidintais spūsčių mokesčiais, kuriais siekiama atgrasyti žmones nuo dyzelinių transporto priemonių vairavimo.

Daugelis automobilių gamintojų dabar siūlo savo dyzelinių automobilių atidavimo į metalo laužą programas, suteikiančias savininkams galimybę keisti mažiau ekologiškas transporto priemones mainais į dideles nuolaidas ekologiškesniems modeliams.

Tuo tarpu klasikinių automobilių savininkai nebūtinai turėtų iš karto pradėti jausti „ekologinę kaltę“. Anglies dvideginio pėdsakas perkant bet kokį naują automobilį yra daug didesnis nei vairuojant naudotą. Kol naudotų elektromobilių bus lengviau nusipirkti, tai geras argumentas toliau važinėti klasikiniu benzininiu automobiliu, o ne investuoti į visiškai naują elektrinį automobilį.

Kas nutiks klasikiniams automobiliams uždraudus benziną ir dyzeliną?

Įsigaliojus draudimui prekiauti naujomis transporto priemonėmis, klasikinius automobilius vis tiek bus galima pirkti ir parduoti. Tačiau klasikinių automobilių entuziastai turėtų nepamiršti, kad ilgalaikis tikslas – pasiekti, kad ateityje keliuose neliktų benzininių ir dyzelinių automobilių.

Teigiama, kad po 10-15 metų, uždraudus pardavinėti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, galėtų važinėti tik elektromobiliai. Vis dėlto, kaip žino kiekvienas klasikinių automobilių savininkas, yra daugybė brangių transporto priemonių, kurios vis dar naudojamos ir yra gerokai senesnės nei 15 metų.

Ar bus uždraudžiami ir klasikiniai automobiliai?

Klasikiniai automobiliai nėra draudžiami, tačiau tikėtina, kad per ateinančius kelis dešimtmečius įvyks pokyčių, kurie galiausiai gali tapti iššūkiu klasikinių automobilių vairuotojams. Tai – didėjantis elektromobilių įkrovimo taškų prieinamumas ir mažėjanti tradicinių benzino ir dyzelino kolonėlių erdvė degalinėse.

Automobiliams, kurių vertę lemia jų retumas, tai gali būti gera žinia. Nors eksploatacijos ir priežiūros išlaidos greičiausiai didės, jau ir taip reti automobiliai gali tapti dar labiau paklausūs kaip kolekciniai daiktai, o tai padidins jų vertę.

Taip pat yra tikimybė, kad gali nukentėti visa klasikinių automobilių rinka, nes mėgėjus atbaido didėjančios kelių mokesčių ir degalų kainos, taip pat didėjantys sunkumai įsigyjant atsarginių dalių. Dyzelinių automobilių vertė jau nukrito po to, kai buvo paskelbta apie automobilių atidavimą į metalo laužą, todėl yra rizika, kad tas pats gali nutikti ir benzininėms transporto priemonėms, klasikinėms ar kitoms.

Remiantis naujausia mūsų komandos atlikta duomenų analize, kai kurie klasikiniai automobiliai išnyks per artimiausią dešimtmetį, nepaisant benzino ir dyzelino draudimo. Daugiau apie tai galite sužinoti perskaitę mūsų ataskaitą apie klasikinių automobilių išnykimą.

Ar po 2035 m. galėsite įsigyti benzino ir dyzelino?

Trumpai tariant, taip. Benzino ir dyzelino galėsite įsigyti dar ilgai po to, kai bus įvestas naujų automobilių draudimas. Benzinu ir dyzelinu varomų transporto priemonių ir toliau galėsite įsigyti naudotų automobilių rinkoje. Todėl artimiausioje ateityje degalinėse vis dar bus benzino ir dyzelino paklausa.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas