Vieną dieną žodžiai „Diamond Edition“ ant automobilio gali reikšti ne tik apdailos lygį. Prancūzijos Grenoblyje įsikūrusi pradedančioji įmonė „Diamfab“ mano, kad jos kuriamos sintetinio deimanto plokštelių mikroschemos gali pakeisti silicio ir anglies silicio mikroschemas transporto priemonių elektronikos sistemose.
Atlikus bandymus paaiškėjo, kad šios mikroschemos gali padidinti aukštos įtampos elektronikos efektyvumą. Dėl to jos gali būti idealiai pritaikytos elektromobilių jėgainėms ir kitiems elektrą vartojantiems komponentams transporto priemonėse su savavaldžio vairavimo funkcijomis.
Kadangi laboratorijoje pagamintos sintetinio deimanto mikroschemos gali išlaikyti aukštesnę įtampą aukštesnėje temperatūroje nei dabartinės mikroschemos, jos potencialiai galėtų sumažinti transporto priemonės svorį ir sumažinti transporto priemonės komponentų gamybos metu susidarantį CO2 kiekį, „Automotive News“ sakė vienas iš „Diamfab“ įkūrėjų Gauthier Chicot.
Šiais metais „Diamfab“ pelnė Prancūzijos apdovanojimą, skirtą perspektyviems naujų technologijų startuoliams. Tarp teisėjų buvo „Renault“, „Forvia“, „OP Mobility“, prijungtų automobilių technologijų tiekėjos, ir „Motul“, Prancūzijos variklinės alyvos ir kitų tepalų gamintojos, vadovai.
G. Chicot mano, kad deimantinės plokštelės gali būti paruoštos didelės apimties gamybai maždaug po trejų metų. „Teisėjai įžvelgė mūsų technologijos svarbą didinant ateities transporto priemonių efektyvumą“, – sakė kompanijos įkūrėjas.
„Deimantinių plokštelių puslaidininkių gamyba yra brangesnė nei standartinių silicio ar anglies silicio mikroschemų, tačiau, kadangi jos gali išlaikyti aukštesnę įtampą ir temperatūrą, elektromobilių transmisijoms ir kitiems automobilių komponentams reikės mažiau mikroschemų vienai transporto priemonei. Dabartiniuose automobiliuose naudojama nuo 1 tūkst. iki 3 tūkst. mikroschemų, o šį kiekį būtų galima sumažinti iki 250 – 750“, – sakė G. Chicot.
Įmonę „Diamfab“, kuri išsiskyrė iš Amerikos nacionalinių laboratorijų prancūziškojo atitikmens, 2019 metais įkūrė J. Chicot ir Khaledas Drichas. Abu jie turi daktaro laipsnį nanoelektronikos srityje. Įmonė turi keturis deimantinių plokštelių lustų technologijos patentus ir pritraukė nemažai investuotojų, nes siekia pradėti gaminti šiuos lustus.
„Pagaminome keletą koncepcinių elektrinių prietaisų ir pateikiame juos kai kuriems automobilių gamintojams, kad jie patys galėtų įsitikinti technologijos efektyvumu“, – sakė G. Chicot. Praėjusiais metais kalbėdamas su elektronikos pramonės žurnalu K. Driche’as sakė, kad galimybė veikti aukštoje temperatūroje leidžia kondensatoriui iš viso deimanto būti arčiau kitų komponentų, todėl sumažėja parazitinis induktyvumas, kuris mažina efektyvumą.
Vienas iš iššūkių, su kuriuo susiduria „Diamfab“ ir jos konkurentai, yra sukurti mašinas, kurios galėtų greitai ir didelėmis apimtimis gaminti deimantines plokštelių mikroschemas automobilių pramonei. Kompanijos įkūrėjas sakė, kad bendrovė kuria bandomąją gamybos liniją, kurią, jos manymu, galima išplėsti.
Kadangi elektromobilių elektros sistemos pereina prie 800 voltų įtampos, deimantinės mikroschemos gali būti vienas iš pagrindinių raktų į efektyvesnį jų veikimą. „Silikonas, pagrindinė šiandien naudojama medžiaga, nebeatlieka savo darbo. Problema yra efektyvumas. Naudojant silikoną patiriami nuostoliai. Mes galime pasiekti 10 kartų didesnį efektyvumą ir labai mažą anglies dvideginio kiekį“, – sakė G. Chicot.