„Tai ne tik skambus žodis“, – apie SDV terminą, kuris apibūdina programinės įrangos apibrėžtus automobilius, sakė T. Ingenlathas. „Tai teisingas didžiulės programinės įrangos reikšmės atspindys“.

Žodžių junginys SDV apibūdina transporto priemonę su lengvai atnaujinamomis kompiuterinėmis programomis, kuriomis grindžiamos jos galimybės, o tai reiškia, kad naujos ir patobulintos funkcijos keleiviams gali būti suteikiamos beveik akimirksniu.

Programine įranga apibrėžta transporto priemonė tapo madingiausia automobilių pramonės tema. To įrodymas – birželį „Audi“ sukurta specialiai SDV skirta valdybos pareigybė. Bendrovė specialiai tam pasamdė Geoffrey Bouquot iš Prancūzijos tiekėjo „Valeo“ tapti, kuris tapo inovacijų ir SDV vadovu.

Taip „Audi“ bando pabrėžti programinės įrangos vaidmenį automobilių gamyboje. Tačiau pasiekti žaibiškų patobulinimų yra didelis iššūkis.

„Sudėtinga, kaip kiekviena sistema bendrauja tarpusavyje ir yra integruota į dideles automobilio smegenis“, – tikino „Polestar“ vadovas.

Visureigio „Polestar 3“ platforma ir gamykla JAV dalijasi su giminingo prekės ženklo „Volvo“ modeliu EX90. Kai dėl programinės įrangos problemų buvo sustabdytas EX90, „Polestar 3“ debiutas taip pat buvo atidėtas. Modeliai vėluoja jau dvejus metus.

Vokietijoje „Polestar 3“ pradėtas tiekti tik liepos mėnesį, o „Polestar 4“ klientus pradės pasiekti rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais, pranešė bendrovė. JAV „Polestar 3“ pirkėjams pradėtas tiekti birželio mėnesį, o „Polestar 4“ turėtų būti pristatytas lapkritį.

Vėlavimas pradėti eksploatuoti dėl programinės įrangos problemų yra nemalonus, tačiau dar didesnis pavojus kyla, jei kas nors nepavyksta, kai automobilis jau pristatytas.

Istoriškai transporto priemonių funkcijas valdė techninė įranga ir mechanika, o ne programinė įranga ir kompiuteriai. Tačiau tai keičiasi, sakė ZF valdybos narys Peteris Holdmannas.

„Pagrindinis iššūkis kiekvienam inžinieriui, dalyvaujančiam šioje transformacijoje, yra susitaikyti su tuo, kad ateityje programinė įranga bus pirmoje vietoje“, – sakė jis.

Specialistai pažymi, kad tai yra didelis pokytis, nes daugelį metų pirmiausia būdavo kuriama techninė įranga, o tada jai pritaikoma programinę įrangą. Dabar tai daroma atvirkščiai. Pradedama nuo programinės įrangos apibrėžimo ir užtikrinama, kad ji būtų nepriklausoma nuo aparatinės įrangos. Tai reiškia, kad automobilio dinamikos DNR apibrėžiama naudojant programinę įrangą.

„Važiuojant automobiliu su viena programine įranga, jis gali atrodyti kaip labai ankstyvas prototipas, tačiau su kita programine įranga tame pačiame automobilyje jis gali būti visiškai kitoks“, – sakė T.Ingenlathas. „Štai kokį didelį poveikį daro programinė įranga Ji keičia fizinę automobilio elgseną: kaip jis važiuoja, greitėja, stabdo ir vairuoja.“

Dar viena svarbi sritis, kurioje, „Polestar“ generalinio direktoriaus nuomone, programinei įrangai tenka pagrindinis vaidmuo, yra elektrinių automobilių, tokių kaip „Polestar 2“, „Polestar 3“ ir „Polestar 4“, transmisijos ir akumuliatorių valdymas. Jis įsitikinęs, kad tai yra sritis, kurioje slypi nuostabus inovacijų potencialas ir galia.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas