Karą Ukrainoje pradėjusi šalis susiduria su itin siauru elektronikos bei kitų produktų asortimentu, daugelis mums įprastų paslaugų Rusijoje tapo nepasiekiamos, o ir automobilių gamintojai pasitraukė. Rusija bando šį sektorių gelbėti pasitelkdama Kinijoje pagamintus modelius, tačiau ir tai negelbsti. Pranešama apie gerokai sumažėjusius naujų transporto priemonių pardavimus.
Nors analitikai ir toliau diskutuoja apie bendrą ekonominių sankcijų Rusijai veiksmingumą, neabejotina, kad jos smarkiai paveikė jos automobilių pramonę, kuri labai priklausė nuo užsienio gamintojų ir importuojamų dalių.
Dėl Vakarų pritaikytų sankcijų, išlaidos naujiems automobiliams Rusijoje sumažėjo perpus. Pranešama ne tik apie gamybos nuosmukį, tačiau ir apie pasikeitusius rusų įpročius – pastaruoju metu vis dažniau renkamasi naudoti, gerokai pigesni, modeliai. Naujausiais duomenimis, išlaidos naujiems automobiliams pernai sumažėjo 52 proc. iki 19,09 mlrd. eurų. Pardavimų sumažėjimas dar didesnis ir siekia maždaug 59 proc.
Pasekmių neišvengta ir gamybos klausimais, kokių Rusijoje buvo nematyti jau ilgas laikas. Pranešama, kad gamyba sumažėjo iki žemiausio lygio, skaičiuojant dar nuo 1991 metais įvykusio Sovietų Sąjungos žlugimo, kuomet Vakarų automobilių gamintojai nutraukė gamybą ir uždarė savo gamyklas.
Bendros išlaidos naujiems ir naudotiems lengviesiems automobiliams 2022 metais sumažėjo daugiau nei 15 proc., prie ko ženkliai prisidėjo ir infliacija, nulėmusi išaugusias kainas ir suprastėjusį gyvenimo lygį, atskleidžia analitinės agentūros „Autostat“ duomenys. Tiesa, verta pastebėti, jog išlaidos naudotiems automobiliams išaugo 14 proc. Pastarųjų transporto priemonių pardavimai sudarė net tris ketvirtadalius visos rinkos, nors dar 2021 metais šis skaičius siekė 55 proc.
„Autostat“ kalbintas rusas, kuris visai neseniai įsigijo naudotą „Škoda“ prekės ženklu pažymėtą automobilį teigė, kad pirkiniu džiaugiasi dar nuo gruodžio mėnesio. Pastarojo teigimu, jis norėjo vakarietiško automobilio, o ne vietinėje ar Kinijos rinkoje pagamintos alternatyvos. Tuomet jis savo naujajai transporto priemonei išleido 2,5 mln. rublių, kas yra maždaug 31,37 tūkst. eurų.
Pastebima, jog 2021 metais jis būtų galėjęs įsigyti analogišką naudotą automobilį ir sutaupyti maždaug 1 mln. rublių. Net ir pirkdamas už ganėtinai aukštą kainą rusas sutaupė papildomą milijoną, lyginant su naujo analogiško modelio kaina. „Autostat“ kalbintas asmuo pažymėjo ir tai, jog jį aplankė sėkmė, nes dabar tokį automobilį surasti Rusijoje yra labai sudėtinga.
„Naujas automobilis dabar yra tik privilegija turtingiems žmonėms, nebent tai būtų „Lada“ ar kiniškas automobilis“, – sakė jis.
„Autostat“ duomenimis, pernai parduotų naujų automobilių vidutinė kaina išaugo 17 proc. iki 2,33 mln. rublių, kas yra maždaug 29,23 tūkst. eurų, o naudotų – 32 proc. iki 890 tūkst. rublių, kas yra kiek daugiau nei 11,1 tūkst. eurų. Tiesa, rinkos analitikai prognozuoja, jog šiemet Rusijoje gali būti užfiksuotas naujų automobilių pardavimų šuolis. Jeigu pernai šioje šalyje buvo parduota maždaug 687 tūkst. naujų transporto priemonių, tai šiemet tikimasi, kad šis skaičius perkops 800 tūkst. Kaip bebūtų, tai yra dvigubai mažiau nei 2021 metais.