Kol Lietuva sulaikiusi kvapą stebi, kaip rutuliojasi trumpalaikės transporto priemonių nuomos pionierės Lietuvoje „CityBee“ drama, didžiausi pasaulio automobilių gamintojai susiduria su netikėta bėda – mikroschemų trūkumu. Automobiliuose mikroschemos naudojamos įvairioms funkcijoms atlikti, pradedant paprastomis, pavyzdžiui, bagažinės atidarymu, ir baigiant sudėtingesnėmis, pavyzdžiui, valdant vairuotojo pagalbos sistemą. Didžiausi automobilių dalių gamintojai Europoje „Bosch“ ir „Continental AG“ praėjusį mėnesį pripažino lustų trūkumą, kuris atsilieps visai transporto priemonių rinkai.
Daugelis korporacijų, tokių kaip „Nissan“, „Honda“ ir „Ford“, yra priverstos sumažinti gaminamų automobilių kiekį. Kaip praneša patys gamintojai, „Ford“ kitą savaitę dėl lustų trūkumo uždarys savo Kentukio visureigių gamyklą. „Ford“ atstovai teigė, kad įmonė bendradarbiauja su savo tiekėjais, kad išspręstų pasaulinį puslaidininkių trūkumą. „Fiat Chrysler“ buvo priversta laikinai uždaryti gamyklą Kanadoje ir atidėti gamybos atnaujinimą Meksikos „Jeep“ gamykloje iki vasario pabaigos. „Fiat“ tikisi, kad tai padės išsaugoti kitų Šiaurės Amerikos gamyklų darbą. Vėliau „Fiat Chrysler“ planuoja susijungti su Prancūzijos automobilių gamintoja „Groupe PSA“, antra pagal dydį automobilių gamintoja Europoje.
Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ paskelbė, kad visame pasaulyje reikia koreguoti pirmojo ketvirčio gamybos planus dėl lustų trūkumo. Bendrovė teigė, kad mikroschemų gamintojai praėjusiais metais dalį savo gamybos pajėgumų perkėlė į buitinės elektronikos sektorių ir kad juos „nustebino netikėtai didelė automobilių paklausa“. Kaip rašo agentūra „Bloomberg“, remdamasi informacija įmonėje, pagal planą nepagamintų koncerno automobilių skaičius gali siekti šimtus tūkstančių. „Honda“ teigė, kad sumažins vienos savo gamyklos Japonijoje gamybą maždaug 4000 automobilių. Tai yra Mie prefektūros gamykla, kurioje gaminamas pasaulyje labai populiarus ekonominės klasės modelis „Fit“ . Anot „Bloomberg“, kuri cituoja Japonijos žiniasklaidą, lustų trūkumas antrąjį metų ketvirtį gali turėti įtakos dešimčių tūkstančių automobilių gamybai.
„Suzuki“ taip pat keičia gamybos apimtis, nors šiuo metu ir negresia gamyklos prastovos. Įmonė planuoja išspręsti problemą pakeisdama gaminamus automobilių modelius. „Nissan“ šį mėnesį sumažins hečbeko „Note“ gamybą. Pirmaujantis Japonijos verslo laikraštis „Nikkei“ teigė, kad įmonė sumažins automobilių gamybos apimtis nuo 15 000 iki 5000 per mėnesį. „Subaru“ atstovas spaudai taip pat teigė, kad bendrovė susiduria su laiku jai nepristatomomis detalėmis ir dėl to grečiausiai mažins transporto priemonių gamybą.
Geresnės naujienos BMW įmonėje – jiems dar neteko stabdyti automobilių gamybos ir artimiausioje ateityje nežadama to daryti. Nenukentėjo ir automobilių gamybos apimtys „Peugeot“ gamyklose. Kita įmonė, kurios dar nepaveikė lustų trūkumas, yra „General Motors“. „Mes žinome apie padidėjusią lustų paklausą, kai automobilių pramonė atsigauna visame pasaulyje. Mes glaudžiai bendradarbiaujame su savo tiekėjais, kad sumažintume trūkumo poveikį GM gamybai “, – teigė bendrovės atstovas spaudai.
Viena šio masinio reiškinio priežasčių galėtų būti tai, jog 2020 metais keli pasauliniai transporto priemonių gamintojai buvo priversti uždaryti gamyklas, kad būtų išvengta Covid-19 viruso plitimo. Spartus automobilių rinkos atsigavimas po gamybos linijų grąžinimo į darbą lustų gamintojams buvo netikėtas, todėl gamybos planai nebuvo iš anksto pakoreguoti, todėl automobilių pramonėje ėmė trūkti puslaidininkių.
Pasak Mičigano automobilių tyrimų centro viceprezidentės Kristin Dziczek (Kristin Dziczek), prieš pusmetį buvo galima pastebėti įspėjamuosius ženklus apie artėjantį elektroninių komponentų trūkumą. Pasak jos, automobilių gamintojui reikia nuo šešių iki devynių mėnesių, kol lustai, gaunami per sudėtingą tiekėjų tinklą, pasieks gamyklas. Laimė, ekspertės teigimu problema yra trumpalaikė. Panašu, kad praėjusiais metais prasidėjusi pandemija paveiks ir tokius sektorius, kurie anksčiau neatrodė tokie reikšmingi ir svarbūs, tačiau be kurių tarptautinės kompanijos nuostolius pradėjo skaičiuoti jau dabar.