Dyzelinių automobilių era baigėsi: gruodžio mėnesio pardavimai fiksuoja istorinį automobilių rinkos įvykį

Dyzelinių automobilių era baigėsi: gruodžio mėnesio pardavimai fiksuoja istorinį automobilių rinkos įvykį

Elektrinių automobilių populiarumas nuolatos auga, o tuo pačiu auga ir jų pardavimai. Tai puikiai iliustruoja ir gruodžio mėnesio rezultatai, kurie rodo, kad elektromobiliai pralenkė dyzelines transporto priemones. Toks atvejis vakarų Europoje užfiksuotas pirmąsyk, atskleidžia statistika.

Baterijomis varomi automobiliai gruodžio mėnesį sudarė 21 proc. visos mėnesio rinkos, kas yra geriausias rezultatas istorijoje. Dyzelinu varomų automobilių pardavimai siekė 19 proc., rodo 18 vakarų Europos valstybių pardavimai. Tiesa, mažėjantis dyzelinių transporto priemonių populiarumas – nėra labai didelė naujiena. Tokių mašinų pardavimai mažėjo kone visus metus, tačiau niekada populiarumu nenusileisdavo elektromobiliams.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, dyzelinių automobilių pardavimai lenkė elektromobilius pirmus tris metų ketvirčius. Iki rugsėjo mėnesio pabaigos buvo užregistruoti 2,3 mln. dyzelinių automobilių, tačiau tuo pačiu užfiksuotas ir 26 proc. registracijų sumažėjimas, lyginant su analogišku periodu 2020 metais. Elektromobilių registracijos perkopė 800 tūkst. ribą, o tai yra net 91 proc. augimas, lyginant su analogišku periodu 2020 metais. Šie duomenys buvo surinkti iš ES, JK ir EFTA šalių.

Įdomu tai, jog dyzelinių automobilių pardavimai mažėja jau nuo 2015 metų, po tuomet įvykusio „Volkswagen“ skandalo, susijusio su sukčiavimu. Dar tuomet tokio tipo transporto priemonių pardavimai sudarė maždaug pusę visos rinkos sandorių., tačiau gruodį užfiksuoti rezultatai jau sudaro vos penktadalį. Rinkos analitiko Matthias Schmidto duomenimis, gruodį buvo parduota 160 tūkst. dyzelinių ir 176 tūkst. elektrinių automobilių.

Verta pastebėti, jog prie tokio elektromobilių populiarumo augimo ženkliai prisidėti turėjo „Tesla“ rodikliai metų pabaigoje. Niekam ne paslaptis, jog JAV bendrovė skiria daugybę resursų ketvirčio pabaigoje, jog įgyvendintų arba viršytų nustatytus pardavimų planus.

Ar patiko šis įrašas? Prisidėkite prie šio ir panašių įrašų kūrimo, tapkite mūsų rėmėjais! Tai padaryti galite paspaudę čia.

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Daugiau naujienų