Europos mažų visureigių segmente išaugo hibridinių automobilių pardavimai, todėl po pirmųjų 10 mėnesių „Toyota Yaris Cross“ užėmė pirmąją vietą ir aplenkė „Volkswagen T – Roc“. Tuo tarpu elektrinių automobilių pardavimai šiame didžiausiame Europoje segmente išliko nepakitę ir sudarė tik 5,4 proc., nes didelės kainos ir toliau atbaido vartotojus.
Tačiau pradedama pardavinėti daug pigesnių elektromobilių, tarp jų „Opel / Vauxhall Frontera“ ir „Citroen C3 Aircross“, kurie žada padidinti elektros paklausą 2025 metais. Didžiausią pagreitį šiuo metu turi hibridiniai maži visureigiai, kurių pardavimai per pirmuosius 10 mėnesių išaugo 26 proc. iki kiek daugiau nei 317 tūkst.. Rinkos tyrimų duomenimis, tai reiškia 17 proc. šio segmento dalį.
Padidėjęs susidomėjimas benzinu ir elektra varomais modeliais padėjo padidinti mažų visureigių segmento pardavimus 3,9 proc. iki 1,88 mln. iki spalio mėn. ir aplenkė visą automobilių rinką, kuri per šį laikotarpį išaugo tik 0,9 proc.
Iš daugiau nei 163 tūkst. „Yaris Cross“ modelių, parduotų per pirmuosius 10 mėnesių, 97 proc. sudarė hibridai. Tačiau „Toyota“ hibridinių modelių dominavimą bando įveikti „Renault“, kuri po 10 mėnesių padidino benzininio ir elektrinio „Captur“ pardavimus 22 proc. iki 43,6 tūkst. vienetų. Taip pat išaugo „Nissan Juke“ hibridinio modelio pardavimai – 44 proc. iki 33,3 tūkst. ir „Hyundai Kona“ hibridinio modelio pardavimai – 46 proc. iki 33,3 tūkst.
Tarp šios technologijos naujokų yra „Dacia“, kuri nuo šiol hibridinę pavarą siūlo kaip pasirenkamąją naujame „Duster“ modelyje, taip pat Kinijos MG, kuri pristatė naują mažą visureigį „ZS“ su hibridine pavara. Remiantis rinkos tyrimų duomenimis, Prancūzija pirmauja Europoje pagal hibridinių mažų visureigių pardavimus – per 10 mėnesių jų parduota kiek daugiau nei 72 tūkst.. Vietos gamybos „Yaris Cross“ lenkia „Captur“ 27 tūkst. ir 21 tūkst. vienetų.
„Stellantis“ pasirinko kitokį kelią – vietoj visiško hibrido pasirinko galingesnę švelnaus hibrido sistemą. Antrasis pagal dydį Europos automobilių gamintojas siūlo 21 kW galios elektros variklį, integruotą į transmisiją, kurį maitina 0,9 kWh baterija. Stellantis teigė, kad šią technologiją įdiegs 30 modelių, įskaitant naujus mažus visureigius, tokius kaip „Frontera“ ir „C3 Aircross“, „Jeep Avenger“, „Fiat Grande Panda“ ir „Fiat 600“.
Elektrinių mažų visureigių pardavimus ir toliau lemia baterijomis varomos „Hyundai Kona“ versijos – per pirmuosius 10 mėnesių jų parduota 30,8 tūkst.. Iš viso per šį laikotarpį parduota 102 tūkst. mažų elektrinių visureigių, t. y. 0,5 proc. mažiau nei prieš metus.
Pradedama gaminti daugiau įperkamų mažų elektrinių visureigių
Elektromobilių pardavimus šiame segmente stabdantis veiksnys yra kaina. Pavyzdžiui, Vokietijoje „Kona“ kaina prasideda nuo beveik 38 tūkst. eurų. Tačiau automobilių gamintojai pradeda pristatyti įperkamus modelius, pavyzdžiui, „Frontera“, kurio pradinės versijos kaina Vokietijoje prasideda nuo 29 tūkst. eurų ir kurio nuvažiuojamas atstumas siekia 300 km.
Modeliai „Frontera“, „C3 Aircross“ ir būsimasis „Grande Panda“ sukurti ant motininės bendrovės „Stellantis Smart Car“ platformos, kurioje pigesni ličio geležies fosfato akumuliatoriai sujungti į architektūrą, kurioje taip pat gali būti montuojama švelniai hibridinė benzininė pavara.
4380 mm ilgio „Frontera“ yra ilgesnis už tame pačiame segmente konkuruojantį „Opel Mokka“. Visiškai elektrinis „Mokka“ taip pat yra brangesnis – jo kaina prasideda nuo 36,7 tūkst. eurų. „Frontera“ bus pigiausias Vokietijoje parduodamas elektrinis visureigis. Tai labai svarbus žingsnis siekiant, kad elektrinis mobilumas taptų įperkamas“, – gegužės mėnesį sakė „Opel“ generalinis direktorius Florianas Huetlas.
Tuo tarpu elektrinio „Mokka“ pardavimai per metus sumažėjo 47 proc. ir tai rodo, kad „Opel“ savo dėmesį elektros segmente nukreipia į naująjį modelį. „Frontera“ yra naujų, pigesnių mažų elektrinių visureigių, įskaitant „Grande Panda“, kuris netrukus turėtų pasirodyti prekybininkams ir kurio žadama pradinė kaina nesiekia 25 tūkst. eurų.
„Renault“ savo naująjį 4 mažą elektrinį visureigį pristatė 2024 metų spalio mėnesį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje. Teigiama, kad šio automobilio užsakymai bus pradėti 2025 metų pirmąjį ketvirtį. Kainos dar nepaskelbtos, tačiau tikimasi, kad jos prasidės nuo maždaug 30 tūkst. eurų.
Kitais metais taip pat pasirodys „Škoda Epiq“, kuris bus sukurtas ant naujos „VW Group“ mažos EV platformos „MEB Entry“. Šio 4100 mm ilgio mažo visureigio rida sieks 400 km , o jo kaina prasidės nuo 25 tūkst. eurų, kovo mėnesį sakė „Škoda“ generalinis direktorius Klausas Volmeris. Kitais metais taip pat turėtų pasirodyti naujasis „Suzuki e-Vitara“, kurio 61 kWh akumuliatorių paketas žada nuvažiuoti 400 km. Toyota taip pat pristatys automobilio versiją, kurios anonsas – „Urban Cruiser Concept“.
Labai nedaug Kinijos markių siūlo šio segmento elektromobilius
Išskyrus MG, Kinijos markės nepradėjo konkuruoti šiame segmente, kuris yra mažesnis nei populiariausių Kinijoje visureigių kategorijos. Kainas taip pat padidintų nauji Europos Sąjungos muitai Kinijoje pagamintiems elektra varomiems automobiliams. MG teigė, kad nepateiks modelio, kuris tiesiogiai pakeistų dabartinį visiškai elektrinį „ZS“, o sieks patekti vienu segmentu aukščiau su nauju elektriniu kompaktiniu visureigiu, kuris turėtų pasirodyti kitais metais ir Kinijoje bus žymimas „ES5“ ženklu.
Kol kas šiame segmente dominuoja benzininės pavaros, užimančios 68 proc. šio vis dar labai jautraus kainai sektoriaus. Didieji pardavėjai, tokie kaip antroje vietoje esantis „T – Roc“, trečioje vietoje esantis „Dacia Duster“ ir ketvirtoje vietoje esantis „Peugeot 2008“, dažniausiai parduodami su tradiciniais benzininiais varikliais. Trys didžiausios šio segmento rinkos yra Vokietija – 290 tūkst., po jos seka Jungtinė Karalystė ir Prancūzija.
Pirkėjai didžiausiose rinkose yra ištikimi vietiniams prekės ženklams. Vokietijoje lyderiai yra „T – Roc“, mažesnis „T – Cross“ ir kupė stiliaus „Taigo“. Prancūzijoje pirmąją vietą užima „Captur“, po jo seka „Renault Group“ dukterinės įmonės „Dacia“ modelis „Duster“, o trečias yra „Yaris Cross“. Jungtinėje Karalystėje istoriniai ryšiai su „Ford“ padėjo „Puma“ pakilti į pirmąją vietą, o po jo seka vietoje gaminamas „Juke“. Pirmąjį penketuką užbaigia „T – Roc“, „ZS“ ir „Peugeot 2008“.