Automobilių pardavimai Europoje mažėja, todėl automobilių gamintojai, įskaitant „Ford“ ir „Volkswagen Group“, dėl sumažėjusios paklausos mažina sąnaudas.
Europos pramonės lobistų grupė ACEA pranešė, kad spalio mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, naujų automobilių registravimas padidėjo tik 0,1 proc. ir sudarė vos kiek daugiau nei 1 mln. vienetų.
Prancūzijoje, Italijoje ir Jungtinėje Karalystėje sumažėjęs naujų automobilių skaičius iš esmės panaikino augimą Vokietijoje – didžiausioje regiono automobilių rinkoje. Automobilių gamintojams sunkiai sekasi didinti pardavimus Europoje, nes perėjimas prie elektrinių transporto priemonių stringa, o pragyvenimo išlaidos mažina biudžetus.
Lapkričio 20 dieną „Ford“ paskelbė apie planus regione panaikinti dar 4 tūkst. darbo vietų, t. y. apie 14 proc. vietinės darbo jėgos. VW siūlo taupymo priemones, įskaitant precedento neturinčių gamyklų uždarymą Vokietijoje.
Nors praėjusį mėnesį elektromobilių pardavimai išaugo 6,9 proc., per metus jie tebėra mažesni po to, kai politikai sumažino paramą elektromobilių įsigijimui.
Didžioji Britanija, kurioje spalio mėnesį registruotų automobilių skaičius šoktelėjo 24 proc. buvo šviesi vieta, nes automobilių gamintojai, siekdami įvykdyti vyriausybės įpareigojimą parduoti nulinės taršos automobilius, siūlo dideles nuolaidas.
Vokietijoje, kur kanclerio Olafo Scholzo vyriausybė praėjusių metų pabaigoje atsisakė paramos, spalį elektromobilių pardavimai sumažėjo 4,9 proc. ir po pirmųjų dešimties mėnesių sumažėjo daugiau nei ketvirtadaliu. Pastaraisiais mėnesiais „Porsche“ ir „Mercedes-Benz“ sumažino savo elektromobilių ambicijas, motyvuodami lėtesniu nei tikėtasi iš tinklo įkraunamų modelių populiarumu.
Nors Vokietijos vyriausybė svarsto galimybę vėl skirti tam tikrą pagalbą, kad paremtų sunkumus patiriančius automobilių gamintojus, neaišku, ar ji galės to imtis, nes sugriuvus O. Scholzo valdančiajai koalicijai, ji negali imtis ryžtingų veiksmų iki pirmalaikių rinkimų.
Dėl visoje Europoje vykstančio EV nuosmukio didėja rizika, kad automobilių gamintojai, įskaitant VW, „Stellantis” ir „Renault“, turės sumokėti milijardines baudas, jei nesugebės laikytis griežtesnių automobilių parko išmetamųjų teršalų taisyklių, kurios turi įsigalioti kitais metais.
Pirkėjai renkasi hibridinius automobilius, varomus vidaus degimo varikliu ir mažesniu akumuliatoriumi, o tai naudinga „Toyota“ automobilių gamintojams. Praėjusį mėnesį hibridinių automobilių pardavimai išaugo 16 proc.
VW, kuris dėl plataus masto išlaidų mažinimo Vokietijoje veda derybas su profsąjungomis, spalio mėnesį automobilių registravimas padidėjo 13 proc. „Stellantis“ pardavimai per tą patį laikotarpį sumažėjo 17 proc.