Palydėdami besitraukiančią žiemą ir ruošdamiesi būsimiems pavasario iššūkiams, surinkome dar vieną įdomių, naujausiomis technologijomis aprūpintų elektra varomų automobilių sąrašo dalį. Kai kurie modeliai buvo laukti jau kelerius metus, kai ką jau pažįstate iš senesniųjų kartų modelių, o kai kas žada pasipildyti „kosminėmis“ inovacijomis. Plačiau apie kiekvieną rašysime jiems jau pasirodžius, o kol kas leiskime sau atsipūsti ir paganyti akis po ateities automobilius. Su pirmąją dalimi galite susipažinti čia, o toliau apie naujausius modelius skaitykite žemiau:
Audi Q4 e-tron (laukiama: 2021 metais)
Kaip ir galima tikėtis iš pavadinimo, pagal savo dydį „Q4 e-tron“ patogiai įsitaisys tarp „Audi Q3“ ir „Audi Q5“ krosoverių, tačiau jis skirsis nuo abiejų tuo, kad bus visiškai elektrinės „e-tron“ konfigūracijos. Kaip ir daugelis būsimų „Volkswagen“ grupės elektromobilių modelių, jį surinkinės MEB platformoje. Čia pavaizduota „Q4 e-tron“ koncepcija suteikia galimybę iš arti pažvelgti į tai, koks bus serijinis automobilis, kai jis bus parduodamas 2021 m.
BMW iX3 (laukiama: iki 2022 metų)
Būsimasis „BMW iX3 Concept“ yra „BMW Group“ klasikinių modelių grupės atstovas, aprūpintas penktos kartos elektrine pavarų dėže, kuri iš pradžių buvo sukurta išskirtinai „BMW i“ prekės ženklo modeliams. Šis kasdienėms kelionėms skirtas žvėriukas turi „BMW eDrive“ technologiją – jame yra papildomos hibridinės pavaros, naudojamos „BMW iPerformance“ ir „MINI Cooper SE Countryman ALL4“ modeliuose. Neaišku, ar BMW atliks kokius nors didesnius mechaninius atnaujinto „iX3“ pakeitimus, tačiau jau žinoma, jog jis gaus 150 kWh akumuliatorių su galimybe jį įkrauti per 30 minučių. Nuvažiuojamas atstumas turėtų siekti iki 400 kilometrų. Jau dabar su nekantrumu laukiame papildomų naujojo modelio specifikacijų ir interjero nuotraukų.
Byton M-Byte Concept (laukiama: 2021 antrojoje pusėje)
Kompanijos „Byton“ krosoverio „M-Byte“ ir sedano „K-Byte“ koncepcijos pirmą kartą buvo parodytos CES technologijų parodoje pernai sausį. Tai pagrindiniai ir kol kas vieninteliai 2016 m. pasirodžiusio startuolio modeliai. Čia pristatomą modelį pirmieji išvys Europos gyventojai. Baterijas galėsime rinktis tarp 72 kWh ir 95 kWh, su didžiausia jų maksimalus nuvažiuojamas atstumas – 550 kilometrų. Numatoma preliminari kaina – 42 tūkstančiai eurų.
Ford F-150 Electric (laukiama: 2021 metais)
Pasitikėdama savo parduodamų automobilių sėkme ir naujausia partneryste su kompanija „Rivian“, „Ford“ pristatys savo elektrinį pikapą „Ford F-150“. Žengdama šį drąsų žingsnį kompanija tikisi išlaikyti esamą klientų bazę ir pritraukti naujų, norinčių turėti įžymaus prekės ženklo pikapą varomą „žaliąja“ energija. Tikėtinas pristatymo laikotarpis – šių metų vasara, kaip tik tada, kai konkurentai „Tesla“, „General Motors“ ir „Bolinger“ pristatys ir savuosius modelius. Išsamesnių specifikacijų dar reikia palaukti, tačiau jau dabar vis dažniau girdimi palyginimai su „Tesla Cybertruck“ reiškia, jog „Ford“ užsimojo klasikiniu dizainu „numušti“ išsišokėlių „Tesla“ futuristinę karalienę.
Lagonda All-Terrain (tikimasi išvysti: 2023 metais)
„Aston Martin“ vėl bandys nustebinti pasaulį pristatydama patobulintą išskirtinai prabangų, pilnai elektrinį „Lagonda“ modelį. Šis automobilis bus surinkinėjamas ant tos pačios platformos kaip ir „Aston Martin DBX“, todėl vis dažniau pasigirsta gandų ir apie DBX pilną elektrifikavimą. Kompanijos direktorius Andy Palmeris sakė, jog elektrinių modelių našumas bus panašus į šios markės benzinu varomus ekvivalentus, ir tikimasi, kad apsilankymai tarp įkrovimo stotelių nebus dažnesni nei kas 450 kilometrų.
Lucid Air (laukiama: 2021 metais)
Šis 2007 metais Kalifornijoje įkurtas startuolis pradėjo savo gyvavimą kaip akumuliatorių technologijų tyrimų įmonė. Tačiau vėliau savo planus kiek pakoregavusi pareiškė, kad 2016 metais pristatys savo keturių durų sedaną – konkurentą „Tesla S“ automobiliui. Pernai „Lucid Motors“ gavo 1 milijardo JAV dolerių investiciją iš Saudo Arabijos ir lapkričio mėnesį persikėlė į būsimą surinkimo gamyklą Casa Grande, Arizonoje. Paviešinti faktai, kad įmonė taip pat bendradarbiauja su „Electrify America“ įkroviklių tinklu, todėl tiek lauktas prabangus sedanas atrodo daug arčiau realybės. „Lucid“ savo pagrindiniam modeliui žada 550 kilometrų nuvažiuojamą nuotolį, 480 arklio galių ir autonominio vairavimo technologijas. „Air“ kaina prasideda nuo 82 tūkstančių eurų. Bendrovė paskelbė, kad pradės gamybą dar 2021 m., kai bus baigtas pirmasis gamyklos statybos etapas.
Porsche Taycan Cross Turismo (laukiama: 2021 metais)
„Porsche Taycan Cross Turismo“ yra universali pilnai elektrinio „Taycan“ versija. Iš savo pusbrolio „Audi A4 Allroad“ ji pasiskolino aukščio ir plastikines ratų arkas. Be smulkių kėbulo patobulinimų, verta paminėti, jog šis automobilis naudos du nuolatinio magneto sinchroninius variklius, kurie generuos net 600 arklio galių suteikdami šio modelio versijai įsibėgėjimą iki 100 km/h vos per 3,5 sekundės. Nuo pristatymo iki 2025 metų įmonė šalia šio elektra varomo modelio pardavinės ir benzininę versiją, tačiau vėliau prekyba bus nutraukta. Panašu, jog tokio likimo gali sulaukti ir kiti „Porshe“ modeliai.
Tesla Roadster (laukiama: 2022 metais)
Kuriama naujoji „Tesla Roadster“ koncepcija – keturvietis sportinis sedanas su kosminių tyrimų inspiruotomis inovacijomis. Kaip teigia „Tesla“ inžinieriai, įsibėgėti iki 100 km/h šis superautomobilis galės per 1,9 sekundės ir tai bus trumpiausias laikas, kurį gali pasiekti serijinės gamybos automobilis. Maksimalus greitis žada būti daugiau nei 320 km/h, o nuvažiuojamas atstumas – iki 620 kilometrų. „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sakė, kad „Roadster“ pardavimai prasidės po „Model S Plaid“ išleidimo, kuris bus pradėtas gaminti 2022 m. Kompanija taip pat siūlys įsigyti šį modelį su „SpaceX“ paketu, kuriame būtų apie 10 mažų raketinių variklių išdėstytų aplink automobilį, kurie tariamai leistų dar labiau pagerinti įsibėgėjimą ir valdymą posūkiuose, o netolimoje ateityje, galbūt ir suteiktų galimybę skristi. Papildomo paketo kaina neskelbiama, tačiau esu įsitikinęs, jog nusipirkti 10 prabangių žiebtuvėlių būtų daug pigiau.