Susisiekimo ministras konstatuoja, kad „Lietuvos paštas“ (LP) padėtį, skirstant išaugusį siuntų srautą, stabilizavo, tačiau visų suinteresuotų pusių lūkesčiai dar nėra patenkinti. Pasak ministro, visuomenės, darbuotojų ir kitų suinteresuotų pusių nepasitenkinimas aiškiai girdimas, o atotrūkis tarp rezultato ir lūkesčių – per didelis. Tai jis pareiškė penktadienį nuotoliniu būdu susitikęs su įmonės valdyba.

Balandžio pradžioje po susitikimų su įmonės vadovybe ir valdyba ministerija įmonę įpareigojo, kad vėluojančių iš užsienio siuntų išskirstymas būtų suvaldytas ir išspręstas iki balandžio 15 d.

„Vertiname pašto darbuotojų bei vadovybės pastangas ir didžiulį darbą apdorojant stipriai išaugusius siuntų srautus pandemijos veikiamoje situacijoje. Padėtis stabilizuojasi, tačiau vis dar tebėra sudėtinga. Tebegirdime pernelyg daug klientų ir kitų suinteresuotų šalių nusiskundimų. Pašto vadovybei įgyvendinant situacijos suvaldymo planą, situacija turi keistis“, – sako ministras Marius Skuodis.

Pasak jo, didelis pokytis Europoje laukia nuo liepos 1 d., kuris taps dideliu išbandymu ir LP su siuntų pristatymu iš trečiųjų šalių. Nuo liepos 1 d. bus panaikinta PVM lengvata. Visos siuntos iš trečiųjų šalių (ne ES) bus apmokestinamos, atsiras privalomas deklaravimas ir smulkios siuntos turės būti išmuitintos. Deklaruojamų siuntų kiekis 2021-2022 metais, skaičiuojama, išaugs nuo 37 tūkst. iki 10 mln.

Šio pokyčio įgyvendinimas didžia dalimi priklauso nuo Muitinės departamento veiklos, būsimų pakeitimų bei sprendinių. Be muitinės IT sistemų pagalbos šio srauto nebus įmanoma apdoroti. Taip pat pašto laukia ir perėjimas prie Registrų centro Adresų registro.

„Nuo liepos mėnesio laukiančių pokyčių suvaldymas yra įmonės vadovybės ir valdybos atsakomybė. Įmonė turi nuolat aiškiai komunikuoti, kaip keisis situacija ir kaip bus užtikrinamas vartotojo interesas“, – sako ministras.

Ministro susitikime su LP valdyba konstatuota, kad be pasiruošimo pokyčiams nuo liepos 1 d. įmonė kartu su Muitinės departamentu turi toliau intensyviai dirbti su klientais, darbuotojais ir savivaldybėmis – stiprinant bendradarbiavimą ir dialogą.

Dideliu iššūkiu LP tapo laiškų ir siuntų skirstymo modernizavimas, sutapęs su siuntų srauto padidėjimu – kovo 1 d. bendrovė visiškai perėjo prie automatizuoto ir centralizuoto skirstymo. Paleisti įrenginiai suteikė galimybę aptarnauti kone dvigubai išaugusius siuntų srautus. Tačiau dėl nenumatytų iššūkių dalis siuntų ir laiškų pas klientus keliavo ilgiau nei įprastai.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas