Europos Sąjunga, norėdama apsaugoti savo vidaus elektrinių transporto priemonių gamybą, liepos mėnesį nustatė laikinus ir iki 37,6 proc. siekiančius muitus Kinijoje pagamintų elektrinių transporto priemonių importui. Tokių veiksmų imtasi po ES atlikto tyrimo, kuris atskleidė, kad Kinija šiuos automobilius subsidijavo.
Priminsime, jog rugpjūčio 9 dieną Kinija kreipėsi į PPO ginčų sprendimo mechanizmą. Ji pridūrė, kad taip siekiama apsaugoti elektromobilių pramonės plėtros teises ir interesus.
Kinija paprašė PPO konsultacijų, teigdama, kad ES tyrimo rezultatai ir laikinieji muitai neturi faktinio ir teisinio pagrindo ir jais šiurkščiai pažeidžiamos pasaulinės organizacijos taisyklės.
Komisija, kuri sprendžia visus 27 valstybių narių ES prekybos klausimus, pareiškė, kad atidžiai nagrinėja visas Pekino prašymo PPO detales ir laiku, laikydamasi PPO procedūrų, atsakys Kinijos valdžios institucijoms.
„Komisija yra įsitikinusi, kad jos tyrimas ir laikinosios priemonės atitinka PPO reikalavimus. Šis prašymas surengti PPO konsultacijas neturi įtakos antisubsidijų tyrimo, kuris tuo tarpu tęsiamas, tvarkaraščiui“, – sakė Komisijos atstovas spaudai.
Pasaulio prekybos organizacijos bylų sprendimas paprastai užtrunka labai ilgai. PPO ginčų sprendimo veiksmingumui dabar dar labiau kenkia tai, kad nėra veikiančios Apeliacinės tarybos, kurios veiklą blokuoja tai, kad nuo 2019 metų nėra paskirti nauji nariai.
Tačiau ES ir Kinija yra atitinkamo daugiašalio laikinojo apeliacinio arbitražo susitarimo (MPIA) šalys, kuris leidžia spręsti galimus ginčus, kol PPO Apeliacinės tarybos paskyrimas yra užblokuotas.
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?