Pradėto karo pasekmes vis labiau junta ir eiliniai rusai. Kadangi Vakarų automobilių gamintojų išvykimas siaurina Rusijos vartotojų pasirinkimo galimybes, Kinijos automobilių gamintojai užpildo spragą, o tai verčia rusus perlipti per savo principus ir pirkti kinų sukurtas transporto priemones, net jei ir jų kaina yra gerokai aukštesnė.
Analitinės agentūros „Autostat“ ir konsultacijų bendrovės PPK duomenys rodo, kad kinų prekės ženklai, tokie kaip „Haval“, „Chery“ ir „Geely“, dabar sudaro beveik 40 proc. Rusijos naujų automobilių pardavimų, palyginti su mažiau nei 10 proc., kurie buvo fiksuojami 2022 metų sausio–vasario mėnesiais. Akivaizdu, jog Kinijos bendrovės puikiai pasinaudojo galimybe, kurią suteikė tokių gamintojų kaip „Renault“, „Nissan“ ir „Mercedes“ pasitraukimas iš šios šalies rinkos.
Ir nors Kinijos gamintojai skaičiuoja gerokai išaugusius pardavimus, tačiau Rusijoje į tokius automobilius vis tiek žiūrima ganėtinai skeptiškai. Remiantis „Reuters“ informacija, daugelis rusų mano, jog kai kurių kiniškų transporto priemonių kokybė yra žemesnė nei to, ką siūlo Vakarų gamintojai. Naujienų agentūros kalbintas rusas papasakojo apie neseniai įsigytą „Škoda“ automobilį.
„2022 metais man pavyko įsigyti „Škoda“ ir jeigu norite išgirsti mano atvirą nuomonę – skirtumas yra milžiniškas“, – „Reuters“ žurnalistams atskleidė rusas.
Kiek kitokią nuomonę neseniai išsakė buvęs Rusijos prezidentas Dmitrijus Medvedevas, kuris praėjusių metų gruodį lankėsi Kinijoje. Po pastarojo vizito jis tvirtino, jog bendradarbiavimas su Kinijos gamintojais vyksta sėkmingai, o daugelio vartotojų suvokimas apie šios šalies produkciją yra pasenęs.
„Anksčiau mes juokdavomės iš kinų siūlomų dizainų sprendimų, bet man teko pasivažinėti kinų sukurtu automobiliu ir galėjau tai įvertinti visiškai iš kitos pusės. Pasakysiu jums tiesiai šviesiai: automobilis, kurį man tuomet teko vairuoti, tikrai nebuvo kažkuo prastesnis net ir už „Mercedes“, – aiškino D.Medvedevas.
Priminsime, jog Rusijoje su problemomis susiduria ir vietiniai gamintojai, o taip blogai šalyje nebuvo jau seniai. Pranešama, kad gamyba sumažėjo iki žemiausio lygio, skaičiuojant dar nuo 1991 metais įvykusio Sovietų Sąjungos žlugimo, kuomet Vakarų automobilių gamintojai nutraukė gamybą ir uždarė savo gamyklas.
Bendros išlaidos naujiems ir naudotiems lengviesiems automobiliams 2022 metais sumažėjo daugiau nei 15 proc., prie ko ženkliai prisidėjo ir infliacija, nulėmusi išaugusias kainas ir suprastėjusį gyvenimo lygį, atskleidžia analitinės agentūros „Autostat“ duomenys. Tiesa, verta pastebėti, jog išlaidos naudotiems automobiliams išaugo 14 proc. Pastarųjų transporto priemonių pardavimai sudarė net tris ketvirtadalius visos rinkos, nors dar 2021 metais šis skaičius siekė 55 proc.