Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) siekdama gerinti tolimojo susisiekimo autobusais situaciją ir užtikrinti Kelių transporto kodekse numatytus reikalavimus, 2023 m. spalio mėnesį paskelbė tolimojo susisiekimo maršrutų sąrašą ir pakvietė vežėjus siūlyti savo paslaugas tolimojo susisiekimo rinkoje.
„30 metų tolimojo susisiekimo autobusais rinka buvo uždara, ir dabar galime pasidžiaugti nauju vežėju. Tad tikimės, kad naujo rinkos dalyvio atsiradimas padrąsins kitus vežėjus siūlyti naujus reisus, kurių šiuo metu taip trūksta. Vis dar nevykdoma 33 procentai reisų, ir tikimės, kad jie bus atgaivinti, keleiviams bus sudarytos galimybės keliauti lengviau bei gauti aukštesnės kokybės paslaugas“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.
MB „Contrans“ savo veiklą pradėjo 2020 m. balandžio mėnesį ir yra įsikūrusi Druskininkuose. Šios įmonės direktorius teigia, jog LTSA paskelbus pirmąjį tarpmiestinių autobusų vežėjų konkursą susidūrė su sunkumais, dėl kurių savo paslaugų pasiūlyti negalėjo. Vėliau LTSA pašalinus šiuos sunkumus jam susiklostė tinkamos sąlygos įeiti į tolimojo susisiekimo rinką.
„Įeiti į rinką norėjome kurį laiką, bet pirmuose skelbiamuose konkursuose pateikti maršrutai savo apimtimi buvo pritaikyti didiesiems rinkos žaidėjams. Pradėjus maršrutą Druskininkuose ir pasiekus pirminį kelionės tikslą, paskutinė maršruto stotelė galėdavo būti kitame mieste, o ne Druskininkuose. Tokiu atveju norint vykdyti tokį maršrutą reikia turėti darbuotojų visoje Lietuvoje, o mes neturime. Atsiradus trumpesniems maršrutams, mes pasirinkome maršrutą Druskininkai–Vilnius–Druskininkai ir taip nusprendėme teikti savo paslaugas keleiviams“, – sako MB „Contrans“ įmonės direktorius Povilas Čepulis.
Nuo 2022 m. sausio 1 d. iki šios dienos trečdaliu sumažėjo galimybės keliauti tolimojo susisiekimo autobusais: 33 procentais sumažėjo reisų skaičius ir 28 procentais – maršrutų. Vadinasi, nauji ir esami rinkos dalyviai turi visas galimybes atnaujinti keleivių vežimą 189 unikaliais maršrutais, susigrąžinti buvusius keleivius ir iš naujo formuoti keleivių keliavimo įpročius renkantis viešąjį transportą. Grįžus keleiviams vežėjai dar labiau galėtų praplėsti keliavimo galimybes ir išspręsti dalies regionų susisiekimo problemas.