Automobilių rinka pastaruoju metu išgyvena nemažai pokyčių, o dar daugiau naujienų ketina pasiūlyti Vokietijos automobilių milžinė „Volkswagen“. Las Vegase vykstančios CES 2024 parodos metu paskelbta apie planus įdiegti dirbtinio intelekto pokalbių robotą „ChatGPT“ į bendrovės automobilius su balso asistentu IDA. Š
Vokietijos automobilių gamintojas siekia pagerinti vairavimo patirtį pasitelkiant dirbtinio intelekto technologijas. Planuojama, kad ši integracija bus pradėta diegti antrąjį šių metų ketvirtį, pradedant nuo Europos. VW ketina pirmiausia šią naujovę pasiūlyti elektromobiliams, įskaitant ID.7, ID.4, ID.5 ir ID.3 modelius, o taip pat naujuosiuose „Tiguan“, „Passat“ ir „Golf“ variantuose.
„OpenAI“ sukurtas „ChatGPT“ pokalbių robotas sulaukia daugybės dėmesio, o „Volkswagen“ tapo didžiausiu automobilių gamintoju, pradėjusiu naudoti šią technologiją. Vokietijos bendrovė automobilių turėtojams žada tokias funkcijas, kaip „pokalbių praturtinimas, klausimų išaiškinimas, bendravimas intuityvia kalba, konkrečiai transporto priemonei skirtos informacijos gavimas ir dar daugiau – viskas atliekama tik laisvų rankų įrangos pagalba“.
Kad pagerintų vairuotojų naudojimosi patirtį, VW taip pat ketina panaudoti labiau specializuotą didelės kalbos modelį (LLM) iš „Cerence“, vadinamą CaLLM, galintį atsakyti į maždaug 10 tūkst. konkrečių transporto priemonių užklausų.
Įjungę funkciją, vairuotojai gali bendrauti su balso asistentu IDA naudodami gerai pažįstamą žadinimo žodį „Hello IDA“ arba paspausdami tam skirtą mygtuką ant transporto priemonės vairo. Jei balso asistentas susidurs su užklausa, kuri viršija jo galimybes, jis perduos užklausą dirbtinio intelekto pokalbių robotui. Tuomet atsakymas bus pateiktas per IDA balso asistentą, aiškiai nurodant informacijos šaltinį.
Šio dirbtiniu intelektu paremto pokalbių roboto esmė – bendrovės „Cerence“ produkto „Chat Pro“ ir „OpenAI“ didelio kalbos modelio sinergija. Siekdama užtikrinti atsakingą šios technologijos naudojimą, „Cerence“ nustatė tam tikrus pokalbių roboto atsakymų apribojimus. Klausimai, susiję su keiksmažodžiais, seksu ar jautriomis temomis, įskaitant Izraelio ir Hamas karą, nebus nagrinėjami.
Las Vegase vykstančios CES 2024 technologijų parodos metu buvo atliktas testas ir tuomet pokalbių robotas netgi susilaikė nuo atsakymų į klausimus, kurie potencialiai galėtų reklamuoti ar kritikuoti kitus automobilių gamintojus. Bendrovės „Cerence“ generalinis direktorius Stefanas Ortmannsas užsiminė apie tolesnio abiejų kompanijų bendradarbiavimo galimybę.
Verta paminėti, jog ši integracija nėra susijusi su VW grupės programinės įrangos padalinio „Cariad“, kuris įsteigtas dar 2020 metais ir aktyviai dirba ties programinės įrangos kūrimu. O kaip naujus „Volkswagen“ sprendimus vertinate jūs? Ar tai naudingi atnaujinimai ar vis dėlto mažai reikalinga naujovė?