Serijinė naujos kartos „California“ modelio gamyba prasidės 2024 metais, o visi automobiliai bus surenkami Hanoveryje (Vokietija) esančioje „Volkswagen“ komercinių automobilių gamykloje.
Viskas nauja, bet pažįstama
Daugeliui „California Beach“, „Coast‘ ir „Ocean“ modeliai jau yra tapę automobilių teikiamos laisvės simboliais. Pristatydamas naująjį konceptą „Volkswagen“ komercinių automobilių padalinys suteikia galimybę pažvelgti į populiariausio visų laikų kemperio ateitį. Naująjį koncepcinį modelį visi norintieji galės apžiūrėti rugpjūčio 25 – rugsėjo 3 dienomis Diuseldorfe vyksiančioje „Caravan Salon“ kemperių mugėje.
Ilgos bazės „Multivan“ mikroautobuso pagrindu sukonstruotas „California“ modelio ateities pranašas išsiskiria unikaliomis funkcijomis. Dėl dvigubą paskirtį pabrėžiančių novatoriškų sprendimų šis kasdieniam naudojimui idealiai tinkantis furgonas greitai gali virsti nuotykiams skirtu transportu.
Koncepcinis modelis perėmė išskirtinį 2021 metais rinkoje debiutavusio „Multivan“ mikroautobuso universalumą ir prekės ženklo 35 metų patirtį gaminant tokio tipo automobilius. Be to, šiuolaikiniam keliautojui idealiai tinkantis kemperis turi ir kitų privalumų. Pirmą kartą „California“ koncepciniame modelyje sumontuota aukšto lygio komfortą ir dar didesnį universalumą užrikinanti įkraunama hibridinė pavara.
Tvarioms ateitiems kelionėms skirta itin galinga ir ekonomiška jėgainė gali būti naudojama ir 100 proc. elektros režimu. Tuo pat metu didelis pilnu degalų baku nuvažiuojamas atstumas suteiks daugiau užtikrintumo nusukant nuo pagrindinių kelių. Tyliu hibridinės pavaros veikimu mėgausis ne tik kempingo kaimynai, bet ir automobilio ekipažas.
„California“ nėra vien tik automobilis – tai savito gyvenimo būdo simbolis ir laisvės polėkio ambasadorius. Per „Volkswagen“ istoriją pasikeitė jau keturios šio modelio kartos, o pasaulio rinkose buvo parduota daugiau nei 260 tūkst. kompaktiškų kemperių. Visi šie automobiliai turėjo tą patį skiriamąjį bruožą – pakeliamą stogą, po kuriuo slėpėsi beveik dviejų metrų aukštyje įrengiama palapinė. Laikantis šios tradicijos Diuseldorfo parodoje „California“ konceptas taip pat bus demonstruojamas su pakeltu stogu. Naujasis kemperis taip pat bus išmanus. Ir dabartinis „California 6.1“ kelioninis mikroautobusas su specialiai jam skirta „Cali on Tour“ programėle yra vienas pažangiausių šio segmento modelių.
35 metus trunkanti istorija
„California“ modelio istorija prasidėjo 1988 metais, kai T3 kartos „Transporter“ modelio pagrindu buvo sukonstruotas pirmasis kompaktiškas kemperis. Tų pačių metų vasarą „California“ modifikacijos pavadinimą gavęs kelioninis furgonas buvo pristatytas „Caravan Salon“ kemperių mugėje, kuri tuo metu dar vykdavo Esene (Vokietija). Kemperio kėbulą buvo galima dažyti viena iš dviejų spalvų – „Pastel White“ balta arba „Masala Red“ raudona. Elegantiško stiliaus baltai pilka virtuvėlė efektingai perteikė to meto „Volkswagen“ dizainerių estetikos pojūtį.
Pirmasis kemperis kainavo 39900 markių. Dėl patrauklios kainos, apgalvotų detalių ir tvirtos „Transporter“ furgono konstrukcijos „California“ modelis iš karto tapo bestseleriu – pirmaisiais metais buvo parduoti 5 tūkst. automobilių. Labai greitai „California“ iš specialios versijos virto atskiru modeliu, kurio populiarumas palaipsniui augo. Per pirmuosius trejus metus automobilį įsigijo daugiau nei 22 tūkst. keliautojų ir stovyklautojų.
1990 metų rugpjūtį ankstesnį T3 furgoną pakeitęs T4 modelis išsiskyrė radikaliais technologijų pokyčiais. Buvo atsisakyta iki tol keturis dešimtmečius „Transporter“ miktorautobusuose montuotų keturių cilindrų horizontalių variklių ir galinių varančiųjų ratų pavaros. Be to, motoras buvo perkeltas į priekį ir suko priekinius ratus. Drauge su šiuo nauju inžineriniu sprendimu pasikeitė automobilio dizainas, visa važiuoklė ir varikliai. Taip pat padaugėjo erdvės automobilio viduje, o ypatingai – kėbulo gale. T4 serijos „California“ atveju ji buvo išnaudota maksimaliai, todėl šis kemperis buvo erdviausias to laiko modelis savo segmente. Rinkai jis buvo pristatomas su šūkiu: „Viešbutis „California“. Garantuotas ramus poilsis, komfortas ir panoraminis vaizdas“. Tai buvo aliuzija į žinomą „Eagles“ dainą, kurioje minimas Vakarų Holivude esantis to paties pavadinimo viešbutis. „California T4“ modelis buvo itin populiarius – iki 2003 metų buvo parduota maždaug 39 tūkst. automobilių.
Penktosios kartos „Transporter“ mikroautobuso pagrindu sukurtas „California“ modelis išsiskyrė dar aukštesnio lygio komfortu ir iki tol nematytomis kompaktiškų kemperių funkcijomis. Automobilio salono erdvė ir toliau buvo planuojama laikantis novatoriškos koncepcijos. Iki 2015 metų T5 kartos „California“ įsigijo maždaug 55 tūkst. kemperių entuziastų ir tai leido toliau jį vadinti populiariausiu modeliu šiame segmente. Dėl pakeliamo stogo su integruotu čiužiniu, galinėse durelėse sumontuotų sulankstomų kėdžių ir šoninėse slankiosiose duryse supakuoto stovyklavimo staliuko bei kitų panašių sprendimų „California“ modelis buvo pripažintas praktiškiausiu kemperiu. 2015 metais debiutavo šeštos kartos „Transporter“ mikroautobuso pagrindu gaminamas „California“ modelis su įvairiomis pagalbinėmis sistemomis. Paklausa šovė į viršų: 2017-aisiais buvo užfiksuotas pardavimų rekordas – klientai per metus įsigijo 15155 kemperių.
2019 metų rugpjūčio 30 dieną „Volkswagen“ komercinių automobilių padalinys „Caravan Salon“ mugėje pristatė „California 6.1“ modelį. Iki to laiko iš viso buvo pagaminta daugiau nei 175 tūkst. šių universalių kemperių. Naujasis „California 6.1“ modelis pratęsė savo pirmtakų sėkmę. Vienas iš naujų automobilyje pritaikytų sprendimų – stoge įrengtas jutiklinis ekranas, pateikiantis įvairią naudingą informaciją ir leidžiantis keisti pagrindinius automobilio nustatymus. „California“ koncepte šį ekraną pakeitė naujas išmanias funkcijas įgalinanti planšetė. Ir beje, niekas nesakė, kad „California“ modelyje gali būti įrengtos tik vienerius slankiosios durys. 2023 metų „Caravan Salon“ kemperių mugėje tikrai bus ką pamatyti.