Ketinate pirkti automobilį iš Vokietijos? Šie naudoti modeliai genda dažniausiai, lietuviai juos mėgsta

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Ketinate pirkti automobilį iš Vokietijos? Šie naudoti modeliai genda dažniausiai, lietuviai juos mėgsta

Vokietijos techninės apžiūros specialistai paskelbė naują gedimų statistiką, vadinamą TUV ataskaita 2026. Šiemet ji parengta remiantis beveik devyniais su puse milijono periodinių patikrų, atliktų Vokietijoje registruotiems automobiliams. Ataskaita rodo, kurie modeliai senstant išlieka patikimi, o kurie dažniau nuvilia savininkus.

Tyrime įvertinti net du šimtai šešiolika populiarių lengvųjų automobilių modelių. Rezultatai suskirstyti į šešias amžiaus grupes, nes automobilio būklę labiausiai lemia metai ir rida. Vokietijoje apžiūra privaloma kas dvejus metus, bet ji laikoma viena kruopščiausių Europoje, todėl duomenys laikomi itin informatyviais pirkėjams.

Šis leidimas ypač aktualus Lietuvai ir Lenkijai, nes daugiausia iš Vokietijos įvežami 12 ir 13 metų automobiliai. Vidutinis šiemet importuotas automobilis yra apie dvylikos su trupučiu metų, o daugiau nei pusė visų įvežtų automobilių atvažiuoja būtent iš Vokietijos. Todėl verta žinoti, kurie tokio amžiaus modeliai dar gali tarnauti ramia galva.

Ką rodo bendri skaičiai?

Ataskaita parodė, kad 21,5 proc. patikrintų automobilių neperėjo techninės apžiūros iš pirmo karto. Tai beveik vienu procentu daugiau nei pernai, vadinasi vidutinė automobilių būklė šiek tiek prastėja. Skirtumai tarp amžiaus grupių ryškūs. Jauniausių dviejų ir trijų metų automobilių grupėje tik apie 6,5 proc. turėjo rimtų trūkumų, o šešių ir septynerių metų grupėje jau apie 13,6 proc.

Didžiausias šuolis matomas seniausių automobilių segmente. Tarp 12 ir 13 metų automobilių net 28,3 proc neatitiko reikalavimų pirmosios apžiūros metu. Kitaip tariant beveik kas trečias tokio amžiaus automobilis turi rimtų gedimų, todėl perkant svarbi ne tik markė, bet ir konkretaus egzemplioriaus priežiūros istorija.

Patikimiausi 12 ir 13 metų automobiliai

Geriausiai šioje amžiaus grupėje pasirodė didesni ir vidutinės klasės modeliai, kurių gedimų dalis nesiekia net penktadalio. Tarp lyderių pateko „Volkswagen Touareg“, „Mercedes B klasė“, „Mercedes GLE“ arba „ML“, „Mini“ ir „Mazda 3“. Aukštas vietas užėmė ir „Volkswagen Golf Plus“, „BMW X1“, „Audi Q3“, „Volvo XC60“, „Audi Q5“, „BMW X5“ arba „X6“, „Audi A3“, „Smart Fortwo“, „Audi A1“ bei „Audi A6“ arba „A7“. Šių modelių gedimų procentas svyravo maždaug nuo aštuoniolikos iki dvidešimt keturių, o ridos vidurkiai labai skyrėsi, todėl perkant svarbu palyginti konkretaus automobilio ridą su nurodytomis reikšmėmis.

Problematiškiausi modeliai ir tvirčiausios markės

Kitoje lentelės pusėje atsidūrė automobiliai, kurių gedimų dalis viršija 35 proc. Prasčiausiai vertinami „Citroen Berlingo“, „Ford Mondeo“, „Peugeot 207“, „Nissan Micra“, „Dacia Duster“, „Fiat Panda“, „Kia Sportage“, „Hyundai i30“, „Citroen C3“, „Renault Megane“, „Nissan Qashqai“, „Dacia Sandero“, „Renault Twingo“ ir „Renault Clio“. Tai nereiškia, kad visi šie automobiliai yra blogi, tačiau rizika rasti pavargusį egzempliorių yra gerokai didesnė.

Vertinant markių patvarumą, tarp senesnių automobilių geriausiai atrodo „Mercedes“, „Audi“, „Toyota“, „Volkswagen“ ir „Skoda“. Šių gamintojų modeliai dažniau išlaiko gerą techninę būklę, tačiau net ir čia svarbiausias kriterijus lieka tikra automobilio priežiūra, o ne vien logotipas ant kapoto.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas