Lietuviai Dakare finišo sieks seniausiu automobiliu: gausybė išskirtinių savybių ir jokios palaikymo komandos

Lietuviai Dakare finišo sieks seniausiu automobiliu: gausybė išskirtinių savybių ir jokios palaikymo komandos

Sausio 1 dieną Saudo Arabijos mieste Džidoje startuos Dakaro maratono dalyviai. Tarp jų – ir pati gausiausia klasė „Dakar Classic“, kurioje bus vienas lietuviškas „Heston Airlines“ ekipažas. Su kokiais varžovais lietuviams teks kovoti?

„Dakar Classic“ varžybos prasidėjo šiemet, Dakaro maratono 2021 metu. Pirmąsyk startavo 24 ekipažai. Skirtumas, palyginti su „Sport“ klasės varžybomis, kur lenktyniauja Benediktas Vanagas ar Antanas Juknevičius, yra tas, kad „klasikai“ gali startuoti tik su senesniais nei 20 metų automobiliais, kurių analogai jau yra dalyvavę Dakare. Organizatoriai reikalauja, kad automobiliai būtų kuo originalesni, kad jų viduje nebūtų skaitmeninių prietaisų, brangių sportinių amortizatorių ir pan.

„Klasikai“ startuoja ir finišuoja tose pačiose vietose, kur ir „sportininkai“, tačiau pirmųjų trasa yra kiek lengvesnė, jiems taikomi kitokie varžybų kriterijai. „Classic“ įskaitoje laimi tie, kurie sugeba važiuoti ne greičiausiai, o tiksliausiai – tiksliu maršrutu, tiksliu greičiu.

Tokią užduotį turės ir „Heston Airlines“ ekipažas – vienintelis iš Baltijos šalių, startuosiantis šioje įskaitoje. Ekipažas pasirinko legendinį automobilį „Toyota Land Cruiser 71“, kuriuo pirmieji lietuviai maratono finišą pasiekė 2000 metais. Ekipažas automobilį visiškai atnaujino, daugybę detalių pakeitė naujomis.

„Heston Airlines“ šturmanas Paulius Kavaliauskas pasakoja: „Classic“ įskaitoje užregistruoti 128 visureigiai ir 20 sunkvežimių. O štai „Sport“ įskaitoje yra 97 mašinos. Populiariausia markė „Toyota“ – per 40 automobilių. Daug „Mitsubishi“ ir „Nissan“. Yra įdomių egzempliorių – „Peugeot“ ir „Mitsubishi“ prototipų, kurie Dakaro maratonuose buvo lyderiai. Yra ir labai pankiškų automobilių, pavyzdžiui, „Fiat Panda“ ar „Citroen CX“, daug prototipų, daug senų bagių. Pažiūrėti tikrai bus į ką. „Klasikams“ teks įveikti panašų atstumą kaip ir „sportininkams“ – per 8 000 kilometrų.“

„Dauguma mūsų varžovų yra ispanai, – pasakoja ekipažo vairuotojas Valdas Valiukevičius. – Šioje šalyje vyksta panašios varžybos, dėl to jie turi didžiausią patirtį. Mes nesame važiavę reguliarumo varžybose dykumose, tad neriame į visiškai naują sferą. Tikėtina, kad pirmuose ruožuose galime padaryti klaidų, nes tai bus lyg treniruotė, susipažinimas su nauja disciplina. Žinoma, tarp varžovų bus daug naujokų, kurie visą gyvenimą svajojo apie Dakarą, o dabar štai pasitaikė galimybė įveikti maratoną senu, gana nebrangiu automobiliu, turint ekonomišką biudžetą. Būtent šie faktoriai pritraukė daugumą dalyvių į „Classic“ kategoriją.“

Vyriausias iš Lietuvos vairuotojų Valdas Valiukevičius paklaustas, ko labiausiai bijo maratone, atsakė: „Technikos. Kai ruošiesi visus metus, o antrą maratono dieną supranti, kad ralis tau baigtas. Tačiau noriu tikėti, kad sena „Toyota“ bus patikimas maratono partneris. Pasitikiu ir mūsų mechaniku Juozu Čibiru, kuris iki šiol yra įveikęs 8 Dakaro maratonus su Antanu Juknevičiumi ir Benediktu Vanagu.“

„Heston Airlines“ komandos išskirtinumai:

  • Rezultatą lems ne greitis, o tikslus važiavimas.
  • Tai vyriausia komanda. Bendras automobilio ir ekipažo amžius – 138 metai.
  • Komanda neturi nei savo palaikymo grupės, nei lydinčių automobilių.
  • Mažiausia komanda – vairuotojas, šturmanas ir mechanikas.
  • Mažiausio biudžeto komanda.
  • Vairuotojas dirbs ir žurnalisto darbą – stovyklose rengs reportažus.
  • Automobilis neturi nei salono šildymo, nei vėsinimo sistemų.
  • Vienintelis lietuvių dyzelinu varomas automobilis.
  • Mažiausiai degalų naudojantis automobilis – 15–25 l/100 km.
  • Silpniausias lietuvių automobilis – tikėtina galia apie 150 AG.
Ar patiko šis įrašas? Prisidėkite prie šio ir panašių įrašų kūrimo, tapkite mūsų rėmėjais! Tai padaryti galite paspaudę čia.

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Daugiau naujienų