Lietuviams antroji Dakaro diena sukėlė gausybę rūpesčių: daugelis susidūrė su milžiniškomis problemomis, tačiau tikrai ne visi

Lietuviams antroji Dakaro diena sukėlė gausybę rūpesčių: daugelis susidūrė su milžiniškomis problemomis, tačiau tikrai ne visi

Naujieji metai automobilių sporto gerbėjams, kaip ir įprasta, prasidėjo Dakaro ralio startu. Saudo Arabijoje vykstančios sunkiausios automobilių sporto pasaulio varžybos sukaustė šio sporto gerbėjų dėmesį, o prie starto linijos stojo ir ekipažai iš Lietuvos.

Šiandien ekipažams teko įveikti 430 kilometrų greičio ruožą ir 160 kilometrų pervažiavimą. Deja, tačiau lietuvių komandos susidūrė su techninėmis problemomis, o taip pat neatlaikė ir ratai. Daugiau nei tris valandas trasoje prastovėjo ir dar vakar geriausią rezultatą tarp lietuvių užfiksavęs Vaidotas Žala su Paulo Fiuza.

Vaidotas Žala / Organizatorių nuotr.

„Teltonika Racing“ komanda dar pirmoje trasos pusėje susidūrė su pramuštų ratų problema, o vėliau teko laukti komandos sunkvežimio, kuris pristatė atsarginius ratus. Iš pradžių puikų tempą demonstravęs ekipažas buvo priverstas sustoti vos tik kirto antrąjį kontrolinį greičio tašką. Tačiau tai dar nebuvo pabaiga.

Tris valandas pralaukus techninės pagalbos sunkvežimio paaiškėjo, jog jis turėjo tik du ratus. Tuomet „Teltonika Racing“ teko laukti dar dešimt minučių kol sulaukė antrojo sunkiasvorio su dar dviem atsarginiais ratais.

Vaidotas Žala / Organizatorių nuotr.

„Sulaukėme sekančio sunkvežimio ir atrodė, kad planas kaip ir pavyks, tilpsime į laiko normą, kuri skirta įveikti trasą. Bet pravažiavus dešimt kilometrų nukrito priekinis diferancialas. Tada dar turėjome reikalų dar porai valandų“,- gerbėjams atskleidė V.Žala.

Pasiekus neutralizaciją „Teltonika Racing“ ekipažas suprato, kad į nustatytą laiko normą jau nebetilps ir teks grįžti į bivaką.

Benediktas Vanagas / Organizatorių nuotr.

Bėdos neaplenkė ir „Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažo su Benediktu Vanagu ir Kuldaru Sikku, kuriems irgi teko sustoti trasoje. Ekipažas šiandien finišavo 42 pozicijoje ir nuo lyderio atsiliko 3 val. 22 min. 57 sek.

„Gero greičio ruožą padarė organizatoriai. Jis buvo tikrai techniškas ir sudėtingas. Pirmąjį trečdalį mums sekėsi tikrai neblogai, važiavom greitai, bet atsargiai. Sakė, kad tik pradžiai bus akmenys, bet kaip paaiškėjo, akmenys buvo visur ir visada“, - po finišo kalbėjo B.Vanagas.

Benediktas Vanagas / A.S.O./H.Cabilla nuotr.

Kalbėdamas apie ištikusias problemas, „Toyota Gazoo Racing Baltics“ lenktynininkas teigė, kad iš pradžių teko keisti ratą, o vėliau nustojo veikti vairo stiprintuvas. Paaiškėjo, kad tai buvo dirželis, kurį reikėjo keisti, todėl ekipažas pavažiavo kiek į šoną. Ties tuo nuotykiai nesibaigė.

Ekipažui teko kristi nuo kopos ir sulaužė ratlankį, kurį teko keisti. Lyg to būtų negana, bekeliant automobilį užlenkė hidraulinę koją. Akivaizdu, kad tokie darbai užtruko tikrai ilgai ir finišą lietuviai pasiekė jau sutemus.

Organizatorių nuotr.

Su problemomis susidūrė ir vienintelis lietuvių ekipažas sunkvežimių klasėje. „Constra Racing“ komanda, kurią sudaro Vaidotas Paškevičius, Stavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas, pirmąjį kontrolinį greičio punktą pasiekė su trečiu rezultatu, tačiau vėliau sustojo. Komanda pranešė apie dingusią trauką. Ekipažas buvo priverstas stoti ir remontuoti savo milžiną.

Deja, tačiau lietuviams nepavyko sutvarkyti sunkvežimio ir antrojo greičio ruožo finišo pasiekti per duotą laiko normą jau nebeturėjo jokių šansų. Teko pakeisti maršrutą ir alternatyviu keliu važiuoti į šio vakaro bivaką.

„Yra kaip yra, bet šiemet tikrojo Dakaro podiumo nepamatysime ir jau tikrai žinome, kad savo plano pagerinti praėjusių metų rezultatą jau niekaip neįgyvendinsime. Diena prasidėjo gana linksmai ir nuotaikingai. Už mūsų startavo greitesnis sunkvežimis, tai per pirmus dešimt kilometrų jis mus aplenkė, bet mes nuolat sekėme jam iš paskos. Lėkėme tikrai smagiai, bet pramušėme ratą. Keisti jo nestojome, nes oro pripūtimo sistema sėkmingai palaikė slėgį. Pavyko pasiekti pirmą kelio tašką, kuriame užfiksavome mums rekordinį laiką – buvome treti. Tai parodė, kad mes tikrai galime kovoti dėl aukštų pozicijų, net ir vairuodami tokį sunkvežimį, kuris neturi pilnos galios.

Organizatorių nuotr.

Po pirmo kelio taško stojome keisti ratą. Tačiau jį pasikeitus akceleratorius nustojo reaguoti į paspaudimus. Iš pradžių bandėme tvarkytis, bet niekaip neradome problemos. Šiaip ne taip išvažiavome iki asfalto ir komanda toliau sprendė problemą, keitė dalis, akceleratoriaus pedalą, bet jokios naudos nebuvo. Visos pastangos buvo bevaisės. Nusprendus asfaltu judėti link bivako sunkvežimis lyg ir atsigavo. Paskaičiavome, kad galbūt dar spėtume įveikti trasą, bet vos tik grįžome į maršrutą, problema ir vėl pasikartojo. Teko vėl apsisukti ir grįžti asfaltu. Problema taip ir liko neaiški. Gali būti, kad važiuojant nelygiu keliu, esant vibracijai kažkur juda pažeistas elektros instaliacijos kabelis, kuris kartais įjungia kažkokį avarinį režimą. Tokia mūsų versija, bet tikroji priežastis dar nežinoma.

Tikimės, kad rytoj galėsime startuoti ir kovoti dėl atskirų greičio ruožų rezultatų, nes bendrąja prasme mes šiemet rezultato jau nebeturėsime. Svarbiausia, kad mechanikams pavyktų rasti šitą pasislėpusį gedimą ir rytoj būtume starte“, - sakė V.Paškevičius.

Laisvydas Kancius / A.S.O./F.Le floc'h nuotr.

Sėkmingiausia diena tarp lietuvių buvo Laisvydui Kanciui, kuris su savo keturračiu finišą pasiekė penktoje pozicijoje. Nuo lyderio atsiliko 24 min 42 sek. „Story Racing“ lenktynininkas antrąjį Dakaro greičio ruožą pradėjo būdamas tarp dešimties geriausiųjų, tačiau antroje pusėje užkopė keliomis pozicijomis į viršų.

„Malonumų pilna diena. Per pirmą šimtų kilometrų apdaužiau viską ką galėjau, o paskui reikėjo važiuoti kaip ant adatų, viską saugoti. Džiaugiuosi, kad esu čia, bet labai sunkus buvo greičio ruožas. Kelias sekundes pailsėjau, numečiau tempą, susidėliojau mintis važiavau ramiai, viską saugodamas“, - jau finiše kalbėjo L.Kancius.

„Story Racing“ lenktynininkas finiše negailėjo šiltų žodžių ir lietuviams, kurie Saudo Arabijoje palaiko lietuvius.

Rokas Baciuška / A.S.O./F.Le Floc'h/DPPI nuotr.

Ne pati geriausia diena šiandien ir bagių klasėje lenktyniaujančiam Rokui Baciuškai. „Red Bull Can-Am Facory Team“ komandai atstovaujantis lietuvis, su šturmanu Oriol Vidal, šiandien finišavo tik septintoje pozicijoje ir lyderiui pralaimėjo 25 min. 55 sek.

„Organizatoriai neleidžia atsikvėpti – buvo itin sunki, akmenuota diena. Prakirtome vieną padangą, todėl po to važiavome dar ramiau, reikėjo pataupyti. Svarbiausia, kad pasiektas finišas, remiantis preliminariais rezultatais esame 7 vietoje“, - po antrojo greičio ruožo kalbėjo R.Baciuška.

Sėkmingai antrąjį greičio ruožą įveikė „Petrus Kambucha Team“ komanda. Gintas Petrus ir Jose Marquesas automobilių klasėje užėmė 28 vietą ir lyderiui pralaimėjo 53 min. 21 sek. Paskutinieji iš lietuvių šiandien finišą pasiekė „Mediafon Team“ komanda. Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas bagių klasėje finišavo 33 antroje vietoje ir lyderiui pralaimėjo 2 val. 09 sek.

Komentarai 0

Kol kas komentarų nėra.

Susijusios naujienos

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas