Dakaras 2024 ir vėl sugrįžta į Saudo Arabiją, o šių metų dalyvių laukia ir nemažai naujų iššūkių. Dakaro ralio organizatoriai paruošė naują etapų formatą, specialų 48 valandų trukmės išbandymą ir esminius navigacijos pakeitimus. Kaip žinia, šių metų Dakaras prasidės jau sausio 5 dieną.
Maratonas šiemet startuos Saudo Arabijos vakaruose įsikūrusiame Ulos mieste, o finišas yra numatytas Janbu mieste, esančiame visai šalia Raudonosios Jūros. Dakaro ralio dalyviams teks įveikti daugiau nei 4 700 kilometrų, o jų laukia 14 dienos lenktynės, kurios suskirstytos į 12 etapų.
2024 Dakaro ralio tvarkaraštis
Penktus metus iš eilės Saudo Arabijoje vykstantis maratonas drieksis per visą šalies teritoriją, o nemažai sunkumų pernai sukėlusios kopos dalyvius pasitiks Dakaro ralio pusiaukelėje. Kaip jau minėjome, Dakaras 2024 prasidės sausio 5 dieną, penktadienį, o tuomet dalyvių laukia prologas. Čia laukia 28 kilometrų greičio ruožas ir dar 130 kilometrų pervažiavimas.
Pirmasis Dakaro ralio etapas prasidės jau kitą dieną, sausio 6. Dakaro ralio dalyviams reikės įveikti 414 km greičio ruožą ir dar 127 kilometrų pervažiavimą. Tolimesnis maratono tvarkaraštis atrodo taip:
- Sausio 8 diena, pirmadienis – 3 etapas. Dalyviams reikės įveikti 295 kilometrų pervažiavimų ir 438 km greičio ruožą. Dienos distancija – 733 kilometrai.
- Sausio 9 diena, antradienis – 4 etapas. Dalyviams reikės įveikti 332 kilometrų pervažiavimų ir 299 km greičio ruožą. Dienos distancija – 631 kilometrai.
- Sausio 10 diena, trečiadienis – 5 etapas. Dalyviams reikės įveikti 527 kilometrų pervažiavimų ir 118 km greičio ruožą. Dienos distancija – 649 kilometrai.
- Sausio 11 – 12 dienoms, ketvirtadienis ir penktadienis – 6 etapas. Motociklininkams reikės įveikti 209 kilometrų pervažiavimų ir 626 km greičio ruožą. Dienos distancija – 835 kilometrai. Automobiliams reikės įveikti 209 kilometrų pervažiavimų ir 572 km greičio ruožą. Dienos distancija – 781 kilometrai.
- Sausio 13 diena, šeštadienis – poilsio diena.
- Sausio 14 diena, sekmadienis – 7 etapas. Dalyviams reikės įveikti 390 kilometrų pervažiavimų ir 483 km greičio ruožą. Dienos distancija – 873 kilometrai.
- Sausio 15 diena, pirmadienis – 8 etapas. Dalyviams reikės įveikti 220 kilometrų pervažiavimų ir 458 km greičio ruožą. Dienos distancija – 678 kilometrai.
- Sausio 16 diena, antradienis – 9 etapas. Dalyviams reikės įveikti 222 kilometrų pervažiavimų ir 417 km greičio ruožą. Dienos distancija – 639 kilometrai.
- Sausio 17 diena, trečiadienis – 10 etapas. Dalyviams reikės įveikti 241 kilometrų pervažiavimų ir 371 km greičio ruožą. Dienos distancija – 612 kilometrai.
- Sausio 18 diena, ketvirtadienis – 11 etapas. Dalyviams reikės įveikti 107 kilometrų pervažiavimų ir 480 km greičio ruožą. Dienos distancija – 587 kilometrai.
- Sausio 19 diena, penktadienis – 12 etapas. Dalyviams reikės įveikti 153 kilometrų pervažiavimų ir 175 km greičio ruožą. Dienos distancija – 328 kilometrai.
Reikėtų nepamiršti, jog pirminius Dakaro organizatorius dažnai pakoreguoja besikeičiančios oro sąlygos, todėl gali nutikti ir taip, jog reali įveikta distancija gali ir sutrumpėti.
Verta pastebėti ir tai, jog šių metų Dakaro ralis bus kiek kitoks ir dėl atliktų navigacijos pakeitimų. Organizatoriai yra paskelbę apie tai, kad automobilių ir sunkvežimių klasių dalyviai šiemet važiuos kitu maršrutu negu motociklų klasės lenktynininkai. Tokie pakeitimai atliekami pirmą kartą.
Jau ganėtinai ilgą laiką buvo įprasta, jog daugelis dalyvių seka greitesnių motociklininkų paliktomis vėžėmis. Pastarieji visuomet startuodavo anksčiau, o tai padėdavo automobilių ir sunkvežimių klasėse besivaržantiems dalyviams.
Pasikeitę klasių pavadinimai ir būrys lietuvių
2024 metų Dakaro ralis įneša pokyčių dalyvių klasių pavadinimuose. T1 klasė nuo šiol bus žinoma kaip „Ultimate“, T2 – „Stock“, kas reiškia serijinės gamybos automobilius, T3 – „Challanger“, T4 – SSV, T5 – sunkvežimiai, taip pat klasifikuojami motociklai, keturračiai, M1000 ir „Classic“.
Šių metų Dakare turėtų dalyvauti 778 dalyviai iš 72 skirtingų šalių, o daugiausiai lenktynininkų atvyksta iš Prancūzijos, kurių bus 163. Iš Ispanijos atkeliauja 119 dalyvių, Italijos – 72. Verta paminėti ir tai, jog Dakaro ralis šiemet pritraukė ir 46 lenktynininkes, o klasikiniais automobiliais lenktyniaus 34 ekipažai.
Kaip ir įprasta, šiemet išvysime ir nemažai ekipažų iš Lietuvos. „Ultimate“ klasėje šiemet startuos keturi ekipažai – tai Benediktas Vangas ir Kuldaras Sikkas, kurie lenktyniaus su „Toyota Hilux“ automobiliu, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza su „Mini Cooper Works Rally Plus“, Gintas Petrus ir Jose Marquesas su „MD Optimus“ bei Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas su „Toyota Hilux“.
„Challanger“ klasėje ir vėl startuos Rokas Baciuška su Oriolo Vidaliu, kurie praėjusiais metais finišavo antroje vietoje. T4 SSV klasėje varžysis Emilija Gelažninkienė ir Arūnas Gelažninkas, motociklų klasėje – Modestas Siliūnas, sunkvežimių – Vaidotas Paškevičius, Gytis Gaspariūnas ir Albertas Veliamovičius, kurie startuos su „Tatra Jamal“.
Į Dakaro ralį vėl grįžta ir Laisvydas Kancius, kuris startuos keturračių klasėje. 2023 metų Dakare lietuvis turėjo galimybę kovoti dėl pačių aukščiausių vietų, tačiau kelią tam užkirto techninės problemos. Šioje kategorijoje debiutuoja Antanas Kanopkinas, kuris startuoti Dakare ketino dar praėjusiais metais.
Dakaras iš Saudo Arabijos niekur nesitrauks dar ilgai
Kaip jau minėjome, šiemet startuojantis Dakaro ralis jau penktus metus iš eilės vyks Saudo Arabijoje. Ir tai nesikeis dar kuris laikas. Organizatoriai neseniai paskelbė, jog šios varžybos čia vyks iki pat 2029 metų.
Dakaro ralio organizatoriai pasidžiaugė ir tuo, jog ši šalis tapo ne tik puikia vieta varžyboms organizuoti, bet ir patikima visos organizacijos partnerė.
1978 metais buvo surengtas pirmasis Dakaras, o nuo 1979 metų šis maratonas pradėtas rengti kasmet ir iki pat 2008 metų vyko Afrikoje. Vėliau lenktynės buvo perkeltos į Pietų Ameriką, o nuo 2020 metų Dakaro ralis persikėlė į Saudo Arabiją.