„BMW” vadovas peikia elektromobilius: jam jie visi atrodo vienodai, „BMW” neplanuoja atsisakyti vidaus degimo variklių

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repudiandae velit quae consequuntur vitae, nisi suscipit, est beatae?

„BMW” vadovas peikia elektromobilius: jam jie visi atrodo vienodai, „BMW” neplanuoja atsisakyti vidaus degimo variklių Photo caption

Daugelis automobilių gamintojų imasi griežtų veiksmų, siekdami keleto metų bėgyje pereiti prie vien elektra varomo transporto gamybos. Vienas iš jų yra dedikuotų elektromobilių platformų kūrimas - automobilių bazių, visiškai nepritaikytų vidaus degimo variklių naudojimui. Tačiau „BMW“ koncernas šiuo klausimu visiškai neskuba - kompanijos generalinis direktorius Oliver Zipse neseniai atskleidė „Reuters“, kad kompanija ne šimtu procentų tiki dedikuotų elektromobilių idėja, tad tokio tipo platformą žada pristatyti tik 2025-aisiais.

„Jei pažvelgsite kas vyksta elektromobilių rinkoje, pamatysite, kad visi automobiliai atrodo panašiai. „BMW“ taikosi į itin specifinius, aukštą kainą mokėti pasiryžusius, klientus - nemanau, kad jie nori automobilių, atrodančių taip pat, kaip konkurencija.“ - sakė Oliver Zipse. Taip pat jis pridūrė, jog „neįmanoma visų mūsų automobilių pritaikyti vienai platformai“, primindamas koks platus yra „BMW“ grupės katalogas - po savo sparnu kompanija turi „Mini“ bei „Rolls-Royce“.

Tai toli gražu nereiškia, kad „BMW“ atsisako elektrifikacijos - jau iki 2023-iųjų ši aukštos klasės automobilių rinkos lyderė žada turėti bent dešimt skirtingų elektrinių automobilių. Tai visai neseniai prasidėjo nuo egzistuojančių modelių transformacijos - elektrines jėgaines turinčių „Mini Cooper SE“ bei „BMW iX3“. Pastarasis bus surenkamas Kinijoje ir nepasieks Jungtinių Valstijų rinkos. Nors oficiali to priežastis neatskleidžiama, manoma, kad toks sprendimas priimtas dėl importo įkainių.

Kritikų manymu, naudodami vidaus degimo motorais varomų automobilių platformas „BMW“ nesugebės pasiūlyti talpaus interjero bei tokio nuvažiuojamo atstumo, kokį siūlo dedikuotas platformas naudojantys konkurentai. Tokios nuomonės laikomasi ir apie neseniai pristatytus „iX4“ visureigį ir „i4“ sedaną, tačiau abu jie siūlo gan respektabilų nuvažiuojamą atstumą - aukščiausios klasės versijos leis nuvažiuoti net iki 500km viena įkrova.

Toks sprendimas keistas ir turint omenyje „BMW“ priešistorę - jie vieni pirmųjų pristatė dedikuotą elektrinį automobilį. Unikalią konstrukciją, kurioje gausiai naudojamas anglies pluoštu sustiprintas plastikas, turintis „i3“ hečbekas net pernai pasiekė 200,000 pardavimų.

Deja, anglies pluošto naudojimas tokiam automobiliui sėkmės nepridėjo - tai gerokai iškėlė kainą, o ir pats „i3“ įprastam vartotojui gali pasirodyti pernelyg keistas. Didelio populiarumo jis nesulaukė ir dėl gana mažo nuvažiuojamo atstumo, tesiekiančio 160km geriausiomis sąlygomis. Nuo tapimo generaliniu kompanijos direktoriumi, Oliver Zipse siekė atrasti tam tikrą bendrumą tarp elektromobilių, įkraunamų hibridų ir vidaus degimo variklius turinčių automobilių.

Dar 2018-aisiais „BMW“ skelbė, kad nesiruošia kurti atskiros platformos elektromobiliams - vietoje to kompanija žada naudoti modulines platformas, pritaikomas skirtingiems naudojimo scenarijams. Atskirą platformą skirtą elektrai kompanija žada pristatyti 2025-aisias, jau dabar vadindami ją „Neue Klasse“ (vokiečių kalba „nauja klasė“). Pavadinimas yra lyg nuoroda į praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio modelių šeimą - to laikotarpio automobiliai išgelbėjo „BMW“ koncerną ir prisidėjo prie modernaus kompanijos identiteto kūrimo.

„BMW“ tikisi, kad elektriniai automobiliai sudarys pusę įmonės pardavimų iki 2030-ųjų, tačiau kol kas neskelbia „galiojimo laiko“ savo benzininėms ir dyzelinėms jėgainėms, tad tikėtina, kad jų kūrimas ir tobulinimas nebus nutrauktas bent artimiausius keletą metų.

Error occurred