Išmanusis telefonas ar automobilis? Naujame „Tesla” atbulinė pavara įjungiama niekur nematytu būdu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repudiandae velit quae consequuntur vitae, nisi suscipit, est beatae?

Išmanusis telefonas ar automobilis? Naujame „Tesla” atbulinė pavara įjungiama niekur nematytu būdu Photo caption

„Tesla” visai neseniai atnaujino savo pirmuosius modelius - „Model S” ir „Model X”. Gamintojas daug dėmesio skyrė elektrinių agregatų tobulinimui ir dinaminių savybių gerinimui. Tiesą sakant, naujasis „Model S Plaid” netgi tapo greičiausiai iki 100 km/h įsibėgėjančiu serijinės gamybos automobiliu pasaulyje - jis tai sugebės padaryti greičiau, nei per 2 sekundes. Vis dėlto ne ką mažiau žiniasklaidos dėmesio susilaukė ir kontraversiški salono pokyčiai.

„Tesla” atnaujintuose savo modeliuose atsisakė tradicinio apvalaus vairo ir pasiūlė buliaus ragų formos vairalazdę. Smarkiai atnaujinta ir visą konsolę užimanti multimedijos sistema - ji nuo šiol yra horizontali ir primena esančią „Model 3” bei „Model Y”. Kita vertus, daugiausia kalbų sukėlė visai kitas aspektas - „Tesla” naujoje modelių kartoje nusprendė atsisakyti fizinių svirčių. Žurnalistams kilo natūralus klausimas - kaip reikės perjungti pavaras?

Gamintojas iš pradžių į šį klausimą bandė atsakyti teigdamas, jog to daryti vairuotojui nereikės - „Smart Shift” funkcija, naudodama dirbtinį intelektą ir įvairius jutiklius, pati atspės, kuria kryptimi - pirmyn ar atgal - vairuotojas nori važiuoti. Pavyzdžiui, elektromobilis stovėdamas garaže aptiks sieną jo priekyje ir automatiškai įjungs atbulinę pavarą. Visgi vėliau paaiškėjo, jog ši revoliucinė funkcija vis dar nėra baigta kurti, o ir jos kritikų, besibaiminančių dėl saugumo, atsirado gana nemažai. Taigi, amerikiečių elektromobilių milžinei teko sugalvoti paprastesnį būdą spręsti pavarų perjungimo problemai.

Kaip ir galima tikėtis, „Tesla” tai padarė savu stiliumi. Internete pasirodė vaizdo įrašas, kuriame demonstruojama, kad „Tesla Model S” ir „Model X” pavara parenkama pasitelkiant jutiklinį ekraną - vairuotojui reikia pabraukti pirštu į viršų, kai norima važiuoti į priekį, arba žemyn, kai norima įjungti atbulinės eigos pavarą. Visa tai demonstruojama aukščiau prisegtame vaizdo įraše.

Per naujųjų modelių pristatymą buvo užsiminta, jog vartotojams bus pasiūlyta galimybė važiavimo kryptį pasirinkti ir tradiciškesniu būdu - spustelėjus centrinėje konsolėje esančias spaudimui jautrias aikšteles. Vis dėlto pastarosios buvo ne visuose atnaujintų elektromobilių prototipuose, todėl nemaža tikimybė, kad pavaros perjungimas naudojant ekraną kol kas gali tapti vienintele galimybe, bent jau iki „Smart Shift” funkcijos įdiegimo.

Seno ir naujo „Tesla Model S” salono palyginimas

Ką manote apie tokius pokyčius? Ar „Tesla” nepersistengė norėdama skaitmenizuoti tokį elementarų dalyką? Laukiame jūsų nuomonių komentaruose.

Error occurred