Lietuvoje pristatytas vietoje surinktas elektromobilis: kaina bus įkandama net jaunimui

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repudiandae velit quae consequuntur vitae, nisi suscipit, est beatae?

Lietuvoje pristatytas vietoje surinktas elektromobilis: kaina bus įkandama net jaunimui Photo caption

Dar tolimais 1896 metais į vieną įmonę susijungė vežiko Piotro Freze ir variklių bendrovės savininko Evgenijaus Jakovlevo bendrovės, taip sudarydamos „Jakovlev-Freze“ kompaniją. Jie pristatė ir patį pirmąjį Rusijoje pagamintą automobilį, o praėjus daugiau nei šimtui metų specializuotas visureigių gamintojas iš kaimyninės Latvijos „Dartz“ pranešė apie šio istorinio rusų prekės ženklo atgaivinimą. Naujasis mikroelektromobilių šeimos narys praėjusią savaitę pristatytas vis dar karantino kamuojamame Vilniuje.

Naujasis dviejų durų, keturvietis miesto elektromobilis pavadintas „Freze“ vardu, o jį surinkinės Lietuvos kompanija „Nikrob“, greičiausiai todėl pilnas šio modelio pavadinimas yra „Nikrob EV Freze“. Kaip skelbiama, pilnu įkrovimu šis mažylis turėtų nuvažiuoti iki 180 kilometrų, jį varys tik vienas 17,4 AG variklis, o akumuliatorius bus galima pasirinkti iš 9,2kWh ar 13,8kWh talpų. Įsigyti šį mikroelektromobilį bus galima už 9 999 eurų, kas sudaro pusę šiuo metu pačio mažiausio pilnai elektra varomo automobiliuko „Smart EQ Fortwo“ kainos. Taip, galima būtų ginčytis ir šį titulą įteikti „Renault Twizy“, tačiau techniškai tai labiau keturratis su stogeliu, nei automobilis. Ar maža kaina taps pagrindiniu veiksniu, renkantis tarp šio segmento atstovų, parodys laikas, tačiau yra manančių, jog maži elektromobiliai turėtų stipriai išpopuliarėti tarp jaunų, miesto ritmu gyvenančių pirkėjų, nenorinčių, o kartais ir negalinčių naujam automobiliui leisti didesnių sumų.

„Nikrob FreZe“ bus gaminamas ant kinų „Wuling Hongguang Mini-EV“ platformos, kurio pirmtakas tėvynėje tekainuoja juokingus 4200 eurų. Remiantis užmaskuotomis nuotraukomis, skirtomis spaudai, kurias atsiuntė patys „Dartz" kompanijos atstovai Lietuvoje, naujasis mažylis nepasižymės labai dideliais išskirtinumais ir nekvepės prabanga. Prie viso šio paprastumo yra galimybė atsisakyti galinių sėdynių, taip padidinant bagažinės tūrį. Tai galėtų būti ypač aktualu tiems, kurie norėtų su automobiliu pradėti vystyti kokią nors smulkią prekybą, tarkim kava, o galbūt maisto ar gėlių pristatytojams. Bent kuriuo atveju, jei jūsų darbas nėra susijęs su picų pristatymu ir kartas nuo karto sumanysite pavėžėti porą draugų iki universiteto - pasilikite galines sėdynes, nes jas, kaip ir priekines, galėsite užsisakyti iš aukštos kokybės veganiškos dirbtinės odos pakaitalo. Kompanija „BeLeaf“ iš Brazilijos siūlo išbandyti šią medžiagą, gaminamą iš „dramblio ausies“ (lot. Alocasia Macrorrhiza) augalo lapų.

Seniausia Latvijos automobilių gamintoja „Dartz“ taip pat nepamiršta Europoje galiojančių teisės aktų ir automobilį bandys padaryti kuo saugesniu ir patrauklesniu vietiniam pirkėjui. Jau dabar galime matyti pakeistus DRL priekinius žibintus, į tolimesnius planus įeina elektroninės stabilumo kontrolės ir oro pagalvių diegimas. Nuo Kinijoje jau keli metai važinėjančio pirmtako „Freze“ turėtų skirtis ir LED žibintų naudojimu, kai kurių elektroninių mazgų atnaujinimu ir nuvažiuojamu atstumu.

Savo planuose Latvijos kompanija „Dartz“ turi ir kitų „Freze“ modelių atnaujinimą, greičiausiai tai bus galingųjų visureigių „Prombron“ naujesnės elektra varomos versijos. Ar netolimoje ateityje sutiksime daugiau šių mažylių Lietuvoje? Greičiausiai, kad taip. Vis dėl to pagrindinėmis pardavimų rinkomis laikomos Vokietija, Norvegija ir Prancūzija. Neatmetama ir galimybė bandyti plėstis už Atlanto, tačiau kol kas, anot šaltinių, ji lieka tik teorine.

Error occurred