Ši technologija pakeis elektromobilių rinką: net didžiausius skeptikus privers atsisakyti tradicinių automobilių

Ši technologija pakeis elektromobilių rinką: net didžiausius skeptikus privers atsisakyti tradicinių automobilių

Vienas pagrindinių argumentų, kodėl dauguma vairuotojų vis dar nesiryžta iškeisti savo automobilių su vidaus degimo varikliu į modernų elektromobilį, yra patogumas. Net ir pernelyg smarkiai nesidomintys elektrinių transporto priemonių rinka yra girdėję, jog įsigijus tokį automobilį teks stoviniuoti kur kas dažniau nei esame įpratę, ilgesnėje kelionėje leisti dešimtis minučių ar net valandas įvairiose įkrovimo stotelėse, o grįžus po darbo namo jokiu būdu nepamiršti elektromobilio prijungti prie namų elektros tinklo - kitaip kitą rytą gresia važiavimas į darbą autobusu. Laimė, netrukus šią problemą išspręs viena nauja technologija, kuri, pasak specialistų, turėtų į elektromobilių stovyklą pritraukti dar daugiau vartotojų.

Naujasis sprendimas yra kur kas paprastesnis, nei galima pagalvoti. Tai - belaidis automobilio baterijos įkrovimas, kuris labai primins naujesnių išmaniųjų telefonų bevielį energijos papildymą ir leis visam laikui pamiršti elektromobilio prijunginėjimą prie elektros tinklo - pakaks automobiliu užvažiuoti virš specialaus pado ir įkrovimo procesas prasidės. Geriausia dalis yra tai, jog ši technologija nėra kokia nors tolima ateities utopija, rinkoje jau yra du belaidžio įkrovimo galimybėmis aprūpinti automobiliai - „BMW 530e” įkraunamą bateriją turintis hibridas bei beveik du milijonus kainuojantis „McLaren Speedtail” superautomobilis.

Jungtinėse Amerikos Valstijose įsikūrusi automobilių inžinierių asociacija „SAE International” teigia, jog neįprastai daug automobilių gamintojų ir jų komponentų tiekėjų yra pasiruošę kurti universalų belaidžio įkrovimo standartą, kas leistų smarkiai atpiginti sistemą ir padidinti jo plėtrą. Šiuo metu sistema gali tiekti iki 11 kilovatų įtampą, kai atstumas tarp automobilio ir įkrovimo pado siekia ne daugiau 25 centimetrus. Visgi gera žinia yra tai, jog sistemos efektyvumas, lyginant su laidiniu įkrovimu, siekia net 94%, kas garantuos ne tik puikią įkrovimo spartą, bet ir smarkiai nepadidins energijos sąnaudų. Be to, tai tik pradžia - „SAE International” siekia dar labiau ištobulinti belaidį automobilių įkrovimą, kad jis būtų dar galingesnis ir tiktų ne tik tradiciniams automobiliams, autobusams, bet ir tokiai egzotikai, kaip kasybos pramonės įranga.

Tai kaipgi bevielis įkrovimas pakeis elektromobilių rinką? Specialistai mano, jog šis sprendimas itin pasitarnaus pereinamuoju laikotarpiu, kol bus sukurtos pažangesnės baterijų technologijos, leidžiančios elektromobiliams vienu įkrovimu nuvažiuoti tiek kilometrų, kiek gali vidaus degimo variklius turinčios mašinos. Kitaip tariant, jei pavyks išpopuliarinti bevielį įkrovimą ir universalūs įkrovikliai atsiras namų garažuose, prekybos centrų, biurų, požeminėse ir greitkelių poilsio stovėjimo aikštelėse, vairuotojams taps visiškai nebesvarbus baterijos dydis, kadangi ji bus nuolat kraunama visur, kur bepasistatytumėte elektromobilį. Dar geriau yra tai, kad žmonėms nebereikės teptis rankų, vežiotis laidų ir atlikti kitų ne visada malonių veiksmų - įkrovimo procesas nereikalaus jokių papildomų pastangų.

„SAE International” taip pat atskleidė, jog pirmuosius universalaus bevielio elektromobilių įkrovimo standarto kūrimą pradėjo prieš dešimtį metų, o JAV Federalinė vaistų ir maisto administracija sistemą jau išbandė bei įsitikino, jog ji nekenksminga žmonėms ir negali sutrikdyti širdies stimuliatorių veikimo.

Komentarai 0

Kol kas komentarų nėra.

Susijusios naujienos

Kelionės automobiliuose taps dar smagesnės: „Nvidia“ aplenkė „Sony“ ir paskelbė neįtikėtiną naujieną

Kelionės automobiliuose taps dar smagesnės: „Nvidia“ aplenkė „Sony“ ir paskelbė neįtikėtiną naujieną

Naujasis elektrinis „Mercedes-Benz eSprinter“: 475 km vos su vienu baterijos įkrovimu

Naujasis elektrinis „Mercedes-Benz eSprinter“: 475 km vos su vienu baterijos įkrovimu

Nauja lengvata elektromobiliams iki 50 000 eurų – ar yra ką rinktis?

Nauja lengvata elektromobiliams iki 50 000 eurų – ar yra ką rinktis?

„Lidl“ atnaujina elektromobilių stotelių veiklą ir apmokėjimo tvarką

„Lidl“ atnaujina elektromobilių stotelių veiklą ir apmokėjimo tvarką

„Volkswagen“ pademonstruos ilgai slėptą elektromobilį: jau netrukus debiutuos modelis, kuris pakeis legenda tapusį „Passatą“

„Volkswagen“ pademonstruos ilgai slėptą elektromobilį: jau netrukus debiutuos modelis, kuris pakeis legenda tapusį „Passatą“

Istorinis sprendimas automobilių rinkoje: Norvegijoje nebelieka vieno žinomo gamintojo automobilių su vidaus degimo varikliais

Istorinis sprendimas automobilių rinkoje: Norvegijoje nebelieka vieno žinomo gamintojo automobilių su vidaus degimo varikliais

„Huawei“ atrodo tikrą aukso kasyklą: pati nepagamino nei vieno automobilio, tačiau jau dabar yra didžiulė šios rinkos dalis

„Huawei“ atrodo tikrą aukso kasyklą: pati nepagamino nei vieno automobilio, tačiau jau dabar yra didžiulė šios rinkos dalis

Latviai šokiravo visą automobilių rinką: pristatytas elektrinis mažylis, kuris priblokš savo prabanga ir neįtikėtinai žema kaina

Latviai šokiravo visą automobilių rinką: pristatytas elektrinis mažylis, kuris priblokš savo prabanga ir neįtikėtinai žema kaina

Karščiausios 2022 metų automobilių rinkos naujienos: kosminės elektromobilių išlaikymo išlaidos, tiksinčios bombos mūsų keliuose ir tikroji automobilių ateitis

Karščiausios 2022 metų automobilių rinkos naujienos: kosminės elektromobilių išlaikymo išlaidos, tiksinčios bombos mūsų keliuose ir tikroji automobilių ateitis

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas