„Tesla“ pasiekė tai, kuo negali pasigirti joks kitas gamintojas: atskleista, kiek kainuoja pagaminti elektrinius automobilius

„Tesla“ pasiekė tai, kuo negali pasigirti joks kitas gamintojas: atskleista, kiek kainuoja pagaminti elektrinius automobilius

Lukas Snarskis

JAV automobilių gamintoja „Tesla“ sėkmingai užbaigė 2021 metus, o paskutinio metų ketvirčio metų užfiksavo didžiausią kompanijos veiklos pelno maržos rodiklį tarp visų populiariausių automobilių gamintojų. Jei nežiūrėjote „Tesla“ ketvirtojo ketvirčio ir 2021 m. metinio rezultato ataskaitų, vertėtų užmesti akį į šią informaciją. Tačiau įspūdingoms naujienoms, susijusioms su „Tesla“ transporto priemonių gamybos sąnaudomis ir veiklos maržomis, turėtų būti skiriama daug daugiau dėmesio.

„Tesla“ savo metinėje ataskaitoje pažymėjo, kad 2021 metų trečiąjį ketvirtį ji pasiekė didžiausią kompanijos veiklos maržą tarp visų originalios įrangos gamintojų. „Tesla“ pažymi, kad naudojo trečiojo 2021 m. ketvirčio duomenis, nes šiuo metu tai yra daugiausiai pasauliniu mastu kompanijų dėmesio sulaukiantis, plačiausiai raportuojamas ketvirtis. Informacija apie 2021 m. ketvirtąjį ketvirtį vis dar skaičiuojama ir vietomis tikslinama.

Daugelį metų elektromobilių gamintojos iš JAV skeptikai ginčijosi, kad „Tesla“ niekada negali būti pelninga kompanija, elektromobiliai yra „struktūriškai nepelningi“ automobiliai, baterijos - per brangios, ir taip toliau. Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių originalios įrangos gamintojai trunka daug laiko elektromobilių gamybos technologijų pritaikymo, pasiruošimo elektromobilių gamybai atžvilgiu –su minėtais procesais susijusios išlaidos yra didžiulės.

„Tesla“ teigia esanti įsitikinusi, kad gamybinės inovacijos kartu su „tikslingai kuriamomis transporto priemonėmis ir statomomis gamyklomis“ yra perspektyvus elektromobilių gamybos išlaidų problemos sprendimas. Kaip matote iš toliau pateiktos diagramos, atrodo, kad toks „Tesla“ kompanijos darbuotojų veikimo principas veikia itin sėkmingai.

„Tesla“ taip pat pasidalijo, kad kompanijos kaina vienai pagaminamai transporto priemonei (COGS) sumažėjo iki maždaug 36 000 dolerių 2021 m. trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį. COGS reiškia „parduotų prekių kainą“, rodiklis apima visus kaštus ir išlaidas, tiesiogiai susijusias su kompanijos produktų gamyba. Tai neapima tokių faktorių kaip pridėtinės bei rinkodaros ir pardavimų išlaidos (nors „Tesla“ ir nesireklamuoja taip, kaip tradiciniai automobilių gamintojai, todėl žinome, kad tai – vienas iš veiksnių, padedančių sutaupyti finansinių išteklių). Elektrinių automobilių gamintoja iš JAV priduria: „Manome, kad mūsų dabartiniai projektai, įskaitant struktūrinį akumuliatorių bloką, „4680“ modelio elementus ir daugelį kitų projektų, turėtų padėti mums ir toliau mažinti savo automobilių kainas“.

Atsižvelgiant į pradines dabartinės „Tesla“ serijos kainas JAV rinkoje, 36 000 JAV dolerių kainos vienai pagaminamai transporto priemonei skaičius yra gana įspūdingas rodiklis. Nors bazinės komplektacijos „Model 3“, pigiausios „Tesla“ transporto priemonės, kaina prasideda nuo 44 990 dolerių, po to „Tesla“ automobilių ir skirtingų jų komplektacijų kainos kyla gana greitai. Tiesą sakant, jokios kitos šiandien parduodamos naujos „Tesla“ transporto priemonės pradinė kaina nėra mažesnė nei 50 000 dolerių. „Y“ modelio kaina prasideda nuo maždaug 60 000, o atnaujintų „S“ ir „X“ modelių kainos – atitinkamai nuo 95 000 ir 105 000 dolerių.

Nepaisant to, mes žinome, kad didžiąją dalį „Tesla“ parduodamų automobilių sudaro „Model 3“ ir „Model Y“ transporto priemonės ir kad „Model Y“ elektromobilio pardavimai pasaulyje praėjusiais metais smarkiai išaugo, ypač JAV automobilių rinkoje.

Ar patiko šis įrašas? Prisidėkite prie šio ir panašių įrašų kūrimo, tapkite mūsų rėmėjais! Tai padaryti galite paspaudę čia.
Temos: Tesla

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Daugiau naujienų