„Toyota” vadovas netiki elektromobiliais: bus neįperkami žmonėms ir dar labiau terš aplinką

„Toyota” vadovas netiki elektromobiliais: bus neįperkami žmonėms ir dar labiau terš aplinką

Gruodžio pradžioje Japonijos vyriausybė buvo per žingsnį nuo itin kontraversiško žingsnio - vidaus degimo variklius turinčių automobilių uždraudimo nuo 2035 metų, keliuose leidžiant važinėti tik elektriniams ir hibridiniams modeliams. Nors toks sprendimas sukėlė atgarsių ir pasaulio bendruomenėje, Japonija nėra pirmoji svarstanti tokį sprendimą - panašius planus jau yra paskelbusi JAV Kalifornijos valstija ir Jungtinė Karalystė. Praėjus šiek tiek laiko į tai sureaguoti nusprendė didžiausio Japonijos ir pasaulio automobilių gamintojo „Toyota” vadovas Akio Toyoda. Kaip ir galima tikėtis, tokiu įstatymu jis tikrai nebuvo sužavėtas.

„Toyota” lyderio nuomone, Japonijoje vasarą truktų elektros, jei visas šalies automobilių parkas būtų varomas elektra, o tam reikalinga infrastruktūra valstybei atsieitų nuo 110 iki 292 milijardų eurų. „Kai politikai sako „Atsisakykime visų skystu kuru varomų automobilių”, ar jie tai supranta?” - retoriškai klausė Akio Toyoda Japonijos Automobilių gamintojų asociacijos metų pabaigos konferencijoje. „Toyota” vadovas, kuris yra kompanijos įkūrėjo vaikaitis, taip pat įspėjo, jog uždraudus vidaus degimo variklius turinčias transporto priemones, dabartinis automobilių pramonės verslo modelis žlugs, kas lems milijonus atleistų darbuotojų.

Didžiausio automobilių gamintojo galva suabejojo ir elektrinių automobilių draugiškumu aplinkai. Anot jo, kuo daugiau elektromobilių bus pagaminta, tuo labiau bus anglies dioksidu bus teršiama aplinka, kadangi Japonija didžiąją dalį energijos gamina degindama anglį ir gamtines dujas. Tiesa, elektromobilių šalininkai teigia, kad šių transporto priemonių paklausa auga pamažu, kartu su žaliosios energijos šaltinių naudojimu.

Paskutinis „Toyota” lyderio argumentas buvo tai, jog elektromobiliai iki vidaus degimo variklius turinčių transporto priemonių draudimo nespės atpigti tiek, kad būtų įperkami vidutines pajamas gaunančiam žmogui, todėl šie bus priversti atsisakyti šio patogumo. Nuo to galimai nukentėtų ir smulkesni verslai, kurių veiklai būtinas nebrangus transportas.

Vis dėlto tokia priešiška ir netgi šiek tiek desperatiška Akio Toyoda pozicija nereikėtų stebėtis. „Toyota”, kitaip nei konkurentai, nepasidavė elektrifikacijos bangai ir visą dėmesį sutelkė į hibridinių automobilių gamyba. Nors kai kurie modeliai turi iš tinklo įkraunamas baterijas, leidžiančias nuvažiuoti nedidelį atstumą, juose vis tiek montuojami benzininiai varikliai, galintys gaminti važiavimui būtiną elektrą ir taip stipriai pailginti nuvažiuojamą atstumą. Tiesa, kompanija yra viena aktyviausiai kuriančių vandeniliu varomus automobilius, kurie, „Toyota” nuomone, bus kur kas pranašesni už elektromobilius.

Deja, panašu, jog ši strategija nėra tokia sėkminga, kaip prognozavo legendinės japonų automobilių markės administracija - neseniai pasaulį apskriejo žinia, jog brangiausiai vertinamo automobilių gamintojo titulą iš „Toyota” perėmė bene garsiausias elektromobilių prekės ženklas ir šių transporto priemonių sinonimu tituluojamas „Tesla”.

Ką apie Akio Toyoda pasisakymą manote jūs? Senosios automobilių pramonės desperacija, artėjant neišvengiamiems pokyčiams, ar logiškos mintys? Laukiame jūsų nuomonių komentaruose.

Ar patiko šis įrašas? Prisidėkite prie šio ir panašių įrašų kūrimo, tapkite mūsų rėmėjais! Tai padaryti galite paspaudę čia.
Temos: Toyota

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Daugiau naujienų