Jungtinėse Amerikos Valstijose 54 proc. apklaustų vairuotojų teigė, kad per ateinančius 10 metų tikisi įsigyti elektromobilį, ir tik 11 proc. teigė, kad niekada neįsigis baterijomis varomo automobilio. Pasauliniu mastu šie skaičiai dar geresni, nes Kinijoje elektromobilių paplitimo lygis yra labai aukštas.
Apklausa parodė, kad 57 proc. vairuotojų tikisi turėti elektromobilį per artimiausius 10 metų ir tik 10 proc. teigė, kad niekada neįsigis elektromobilio. Tuo tarpu 23 proc. respondentų, šiuo metu neturinčių elektromobilio, teigė, kad per artimiausius penkerius metus ketina jį įsigyti.
Tačiau realybė įvairiose šalyse skiriasi. Pavyzdžiui, Kinijoje 65 proc. apklaustų vairuotojų teigė manantys, kad ateitis priklauso elektra varomiems automobiliams, o 44 proc. ne elektromobilių savininkų per ateinančius penkerius metus planuoja įsigyti baterijomis varomą automobilį.
Tuo pat metu Vokietijos ir Prancūzijos respondentai yra skeptiškesni, kai kalbama apie ateitį, kurioje dominuos elektromobiliai, atitinkamai 37 proc. ir 36 proc. vairuotojų teigė, kad jie pasisako už elektromobilius.
Rezultatai atkartoja kai kuriuos neseniai matytus pardavimų duomenis. Šių metų pradžioje Vokietijoje labai sumažėjo visiškai elektrinių transporto priemonių registravimas, o tokiose šalyse kaip Belgija ir Nyderlandai – išaugo. Vis dėlto, nors ir lėčiau, bet elektromobilių pardavimai Europoje vis dar auga. Dėl to Jungtinėms Amerikos Valstijoms atsivėrė durys ir trečiąjį ketvirtį jos tapo antrąja pagal dydį pasaulyje elektromobilių rinka po Kinijos.
Kalbant apie tai, ko ieško žmonės, norintys įsigyti pirmąjį elektromobilį, reikia pasakyti, kad jau seniai praėjo ankstyvojo pritaikymo etapas. Taip yra todėl, kad dauguma respondentų teigė, jog jų prioritetai yra patikimumas – 83 proc., saugumas – 82 proc. ir kainos ir kokybės santykis – 82 proc.
Tai panašūs kriterijai, kaip ir žmonių, kurie kito pirkinio ieško vidaus degimo automobiliui, kitaip tariant, tvarumas nebėra prioritetas kitai pirkėjų bangai, kaip buvo ankstyvųjų entuziastų atveju.
Įkrovimas taip pat kelia susirūpinimą žmonėms, kurie svarsto galimybę įsigyti elektromobilį kaip kitą automobilį. Apklausa parodė, kad 70 proc. vairuotojų visame pasaulyje tikisi, kad galės įkrauti savo automobilį bet kada, kai jis stovi namuose ar viešose vietose, pavyzdžiui, prekybos centruose. Važiavimo nuotolis taip pat yra svarbus diskusijų klausimas – 81 proc. vairuotojų visame pasaulyje baterijos dydį ir važiavimo nuotolį įvardijo kaip vieną svarbiausių veiksnių perkant elektromobilį.
Tyrimas atliktas remiantis išsamiais interviu ir apklausomis, kuriose dalyvavo 6 tūkst. automobilių vairuotojų Jungtinėse Amerikos Valstijose, Vokietijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Kinijoje ir Japonijoje.
Visa tai yra gera žinia. Žmonės nori elektromobilių, net jei kalbame apie dešimtmečio laikotarpį. Be to, automobilių gamintojai stiprina savo pozicijas ir siūlo vis daugiau elektrinių modelių – nuo prabangių 200 tūkst. eurų kainuojančių visureigių iki mažesnių nei 30 tūkst. eurų kompaktiškų elektromobilių, kurių dauguma gali nuvažiuoti daugiau nei 450 km visiškai įkrautomis baterijomis.